STREFA WIEDZY

Artykuły

Skończyły się już czasy, kiedy to pracownicy mieli w firmie tylko do wykonania swój kawałek pracy i tylko z niego byli rozliczani. Aktualnie, obok oczywiście twardych mierników, ocenie podlegają także stosunki panujące pomiędzy współpracownikami. Do głosu coraz częściej dochodzi bowiem model zarządzania, w którym stawia się także na człowieka i na to jak on w danej społeczności i strukturze funkcjonuje....
Ostatni raz występowałeś publicznie jeszcze na uroczystości w przedszkolu lub akademii w szkole, a tu nagle Twój przełożony każe Ci organizować wystąpienia publiczne. Szkolenie z tego zakresu przeważnie obejmuje swoją tematyką samo występowanie – czyli to co i jak mówić, jak być ubranym, jak nawiązywać kontakt z publicznością, czy jak kontrolować swoją mowę ciała. Niewiele jednak firm pochyla się nad...
Grywalizacja staje się coraz bardziej popularna w przedsiębiorstwach o różnym charakterze. Wykorzystywana jest przede wszystkim przez działy HR w celu rekrutacji i wdrażania pracowników, jednak jej formy często zostają wykorzystywane również jako podnoszenie zaangażowania w innych pionach organizacyjnych. Coraz częściej grywalizacja jest również wykorzystywana przez działy sprzedażowe i marketingowe w celu szybszej i skuteczniejszej sprzedaży rożnych produktów.
Komunikacja werbalna jest podstawowym ludzkim sposobem komunikacji. To właśnie nasz gatunek opanował ją do perfekcji tworząc skomplikowane języki, które posiadają logiczną strukturę gramatyczką i nawet kilkaset tysięcy słów. Językiem – mimo całego jego skomplikowania – posługujemy się jednak stosunkowo płynnie. Wciąż jednak dochodzi do nieporozumień słownych a w zespołach pracowniczych może prowadzić to do konfliktów, rozpadu relacji między jego członkami...
Empowerment to nowatorski model zarządzania, który posiada tylu samo zwolenników, co przeciwników. Nic dziwnego – z pewnością empowerment nie jest dla każdego. Jest to styl zarządzania, który wymusza na pracownikach kreatywność, decyzyjność i odpowiedzialność. Najprościej mówiąc w firmie, które realizuje proces zarządzania poprzez wykorzystanie empowermentu, pracownicy myślą samodzielnie, podejmują decyzje i wpływają na cały rozwój firmy.
Język korzyści używany jest przez handlowców, w celu zaprezentowania produktu i przekonania konsumenta do jego zakupu. Od tego, w jaki sposób przedstawimy naszą ofertę zależy bardzo wiele. Nieatrakcyjna prezentacja może zniechęcić klienta i uniemożliwić nam pomyślne zakończenie transakcji.
Motywacja jest skomplikowanym mechanizmem, który sprawia, że angażujemy się w zadania oraz realizujemy swoje cele i postanowienia. Motywacja może pochodzić z wewnętrznych cech i predyspozycji pracownika, jednak duże znaczenie ma również motywacja zewnętrzna – ta, która prowadzona jest przez pracodawców, kierowników, coachów i menedżerów. 
Grywalizacja jest stosunkowo nowym zjawiskiem, które przede wszystkim wykorzystywane jest w marketingu i dziale HR. Grywalizacja jest to wykorzystanie różnych technik i mechanizmów, które znane są z popularnych gier: planszowych, komputerowych lub towarzyskich. Dzięki grywalizacji wykonujemy jakieś zadania w formie zabawy, swoistego rodzaju gry, która ma nas motywować do działania.
Komunikacja werbalna obejmuje wypowiadanie słów i całych zdań, które mają sens dla wypowiadającego i mogą zostać zrozumiane przed odbiorcę. Niektórzy zaliczają do niej również elementy komunikacji parawerbalnej: tonację głosu, szybkość wypowiadanych słów czy akcentowanie. Istnieje również mowa niewerbalna, która szacunkowo jest odpowiedzialna za 80% całego odbioru naszej osoby podczas prób komunikacji. 
Empowerment stał się popularną koncepcją zarządzania, która swoje odniesienie znajduje choćby w słynnych turkusowych przedsiębiorstwach. Empowerment polega na zaangażowaniu pracowników w podejmowanie decyzji. Umacnia to ich samozadowolenie, wpływa na poczucie odpowiedzialności, przede wszystkim jednak pracownicy stają się bardziej zaangażowani w całe życie przedsiębiorstwa a relacja między nimi i firmą znacząco się pogłębia.
Język korzyści to zbiór wyrażeń, słów i stwierdzeń, które dodatkowo powinny być nacechowane pozytywnymi emocjami. Dzięki użyciu pewnych sformułowań możemy delikatnie popychać klienta w stronę decyzji o zakupie danego produktu oraz poprawiamy swoje szanse na pozytywne domknięcie całej transakcji. Język korzyści pozwala więc wyeliminować wątpliwości i obiekcje klienta, dzięki czemu stanie się on chętny do zakupu produktu.
Malejąca motywacja pracowników do wypełniania swoich obowiązków może stać się problemem każdego przedsiębiorstwa. Z demotywacją o wiele łatwiej jest walczyć, gdy zna się jej źródła – a te mogą być naprawdę różne! W zależności od rodzaju pracy, warunków zatrudnienia oraz prywatnych predyspozycji osobowościowych, różni pracownicy mogą być podatni na różne sytuacje, podczas których maleje ich motywacja do wypełniania obowiązków. Przedstawiamy...
Szkolenia z negocjacji biznesowych to doskonały sposób na rozpoczęcie swojej kariery z wieloma branżami. W końcu na wielu stanowiskach mamy do czynienia właśnie z tego typu rozmowami. Szczególnie handlowcy muszą pamiętać, że sprzedaż polega właśnie na prowadzeniu negocjacji, których celem jest doprowadzenie do pomyślnego zakończenia transakcji.
Rynek firm szkoleniowych coraz bardziej się rozwija. Nic dziwnego – w końcu w dzisiejszych czasach wiele osób chce wciąż się doszkalać, zmienić zawód lub być atrakcyjnym kandydatem na pracownika. Szkoleń znajdziemy całe mnóstwo: z każdego tematu, każdej dziedziny i w różnych formach. Tradycyjny podział mówi o dwóch skrajnie odmiennych rodzajach szkoleń: twardych i miękkich. Czym się charakteryzują i które z...
Psychomanipulacja polega na działaniach, które mają na celu wywarcie wpływu na drugą osobę. Opiera się ona na różnych reakcjach psychologicznych, które są doskonale znane w świecie sprzedaży. Najprościej mówiąc odpowiedni przekaz sprawia, że ludzie zachowują się tak a nie inaczej: w odniesieniu do sprzedaży chodzi o wzmocnienie chęci zakupu danego produktu.
Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. Choć ten zespół naturalnych reakcji organizmu przez tysiące lat chronił nas przed różnymi zagrożeniami, dziś stres kojarzony jest przede wszystkim z pracą. W końcu odczuwamy go przede wszystkim przed wystąpieniami publicznymi, potencjalnie trudnymi rozmowami z przełożonym lub w momencie, gdy zostało mało czasu do zakończenia projektu. 
Każdy początkujący negocjator z pewnością zastanawia się, jak sprawić, by wszelkie rozmowy przebiegały po naszej myśli. Niestety, często zdarza się – szczególnie na początku kariery – że nasze negocjacje nie prowadzą do porozumienia lub końcowa oferta nie spełnia naszej myśli. Przedstawiamy cztery krótkie i proste zasady, które wprowadzone w życie mogą zwiększyć nasze szanse na pozytywne zakończenie transakcji!
Design thinking to sposób myślenia, dzięki któremu możemy twórczo rozwiązywać problemy. Polega ona na projektowym nastawieniu: problem traktuje się jako projekt, który należy zamknąć. Największą zaletą design thinking jest jego uniwersalizm – to metoda, którą możemy używać do każdego zagadnienia, bez względu na to, jaki jest powód lub natura problemu.
Komunikacja interpersonalna jest bardzo ważną częścią naszego życia. W końcu komunikujemy się codziennie: z krewnymi i przyjaciółmi, współpracownikami i klientami, z obcymi ludźmi na ulicy. Rozwinięte umiejętności komunikacyjne szczególnie ważne są w pracy: jeśli mamy do czynienia z innymi ludźmi w zespole, brak tych zdolności mógłby skutkować nieporozumieniami i wynikającymi z nimi konfliktami, a sama praca mogłaby stać się mniej...
Konflikty mogą występować w każdym, nawet najbardziej zgranym zespole. Część z nich jest od razu rozwiązywana, niektóre z czasem przestają mieć znaczenie, jeszcze inne nabierają na sile i doprowadzają do bardzo trudnych sytuacji w zespole. Nierozwiązane konflikty mogą niszczyć atmosferę, negatywnie wpływać na relacje między ludźmi, a nawet prowadzić do pogorszenia efektywności czy rozpadu zespołu.
Umiejętne zarządzanie czasem jest kluczem do sukcesu w wielu dziedzinach. W końcu w swoim życiu obowiązków mamy mnóstwo: połączenie hobby, życia towarzyskiego, nauki, pracy i obowiązków domowych często może graniczyć z cudem. Zostało jednak opracowanych wiele metod, które ułatwiają zarządzanie czasem. Do jednej z najskuteczniejszych należy metoda ALPEN. Swoją nazwę metoda wzięła od akronimu, który oznacza poszczególne etapy zarządzania czasem.
Zarządzanie projektami wymaga wielu umiejętności i kompetencji. Jest to element działalności firmy, dzięki któremu można skutecznie planować, organizować i kontrolować wszelkie działania. Osoba, która jest odpowiedzialna za zarządzanie projektami, musi dopracowywać wszystkie etapy realizacyjne: od planowania i rozpoczęcia, aż po testowanie i zamknięcie projektów. 
Inteligencja emocjonalna to zdolność zrozumienia i radzenia sobie zarówno ze swoimi uczuciami, jak i uczuciami innych osób. Najprościej inteligencję emocjonalną można określić jako rodzaj empatii, dzięki której człowiek może skutecznie funkcjonować w społeczeństwie. Inteligencja ta nie jest więc prostym i łatwym do zbadania wskaźnikiem (jak IQ), lecz sumą różnych cech osobowościowych, zdolności i predyspozycji danej osoby.
Problemy komunikacyjne występują w każdym środowisku. Szczególnie przedsiębiorstwa, które tworzą zamknięte społeczności, prędzej czy później spotkają się w występującymi konfliktami, które swoje podłoże mają w braku komunikacji lub zwykłym niezrozumieniu drugiej osoby. Choć często te problemy wydają nam się błahe, w rzeczywistości mogą przerodzić się w długotrwałe konflikty, które skutecznie uniemożliwiają pracę, niszczą atmosferę i wpływają negatywnie na całe funkcjonowanie...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.