STREFA WIEDZY

Artykuły

O design thinking słyszymy przede wszystkim w kontekście rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Jednak czym tak naprawdę jest cały ten system i gdzie się może przydać? Przedstawiamy krótki poradnik, który z pewnością przekona każdego przedsiębiorce do skorzystania z możliwości, jakie oferuje twórcze rozwiązywanie problemów!
Design thinking to kompleksowe podejście do tworzenia procesów i projektów. Pozwala na twórcze i kreatywne rozwiązywanie problemów. Jego głównym założeniem jest stworzenie interdyscyplinarnego zespołu, dzięki któremu na zagadnienie możemy spojrzeć z wielu perspektyw. Takie podejście – coraz bardziej zresztą popularne w zakresie problem solvingu – umożliwia zwiększenie kreatywności całego zespołu – idea jednego z członków pozwala na wyzwolenie kolejnych pomysłów,...
Design thinking to specyficzna metoda rozwiązywania problemów i wszelkich trudnych sytuacji. Polega ona na użyciu narzędzi, które wyzwalają kreatywność i twórczość. Jednak aby całkowicie móc zrozumieć na czym polega design thinking i jak się go stosuje – a może stosować go naprawdę wszędzie – warto przyjrzeć się poszczególnym etapom i częścią całego procesu.
Zarządzanie czasem w dzisiejszych czasach jest niezwykle ważne. W końcu obowiązków i spraw do załatwienia mamy coraz więcej, doba jednak trwa wciąż tylko dwadzieścia cztery godziny. Aby uporządkować swoje życie i nauczyć się wykorzystywać swój czas w stu procentach, potrzeba wiele praktyki i umiejętności z zakresu zarządzania czasem.
W każdym zespole zdarzają się konflikty i nieporozumienia. Choć część z nich wynika z głębszych i bardziej skomplikowanych powodów, większość jest skutkiem braku komunikacji między członkami zespołu. Na szczęście można je z łatwością wyeliminować i poprawić stosunki międzyludzkie – to właśnie temu służą szkolenia z komunikacji dla pracowników.
Eksperci z zakresu zarządzania projektami są poszukiwani w wielu przedsiębiorstwach. W szczególności ogromne firmy o charakterze międzynarodowym, które chcą wzmocnić standaryzację poszczególnych procesów występujących w firmie, oferują atrakcyjne wynagrodzenie dla specjalistów. Jednak aby dojść do poziomu eksperckiego czeka nas długa droga nauki i praktyki: od czego zacząć swoją przygodę z zarządzaniem projektami?
Mobbing jest problemem w wielu przedsiębiorstwach. Wiąże się on z poniżeniem pracownika, doprowadza do rozpadu zespołów i zagraża bezpieczeństwu całego przedsiębiorstwa. Mobbing negatywnie wpływa na atmosferę, może prowadzić do depresji i załamania pracownika, ale w dużym stopniu oddziałuje na wyniki całej firmy. Jednak mobbingowi można skuteczne przeciwdziałać.
Obsługa klienta jest ważnym i decydującym czynnikiem o tym jak widzą nas klienci, ponieważ klient nie ma bezpośredniej możliwości spotkania się z ważnymi figurami firmy czy dużego przedsiębiorstwa. Na co dzień ma bezpośredni kontakt właśnie ze sprzedawcami. To właśnie postawa sprzedawców i ich nastawienie i podejście do klienta ma znaczenie czy klient zostanie u nas na dłużej czy wyjdzie niezadowolony...
Jeśli zatrudniasz pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem to powinieneś zagwarantować im szkolenie z zakresu obsługi klienta. Jest to ważny temat, ponieważ każdy sprzedawca reprezentuje twoją firmę i to od niego zależy czy klient wywarł pozytywne czy negatywne wrażenie po wizycie w twojej firmie. Dlatego wystarczy poszukać odpowiedniego szkolenia z zakresu obsługi klienta i zapisać na nie siebie i...
W dzisiejszych czasach posiadanie firmy wiąże się z posiadaniem informacji (w mniejszym lub większym stopniu) o klientach, którzy korzystają z naszych usług. Dlatego państwo polskie w ostatnim czasie znowelizowało ustawę o ochronie danych osobowych i w ten sposób powstała ustawa o RODO. Wszyscy pracodawcy powinni zaznajomić się ze wszystkim zmianami prawnymi jakimi ostatnimi czasy weszły w prawo, ponieważ nieprzestrzeganie przepisów...
Jeśli planujesz otworzyć swoją działalność i będziesz miał pod sobą kilku ludzi to powinieneś zainteresować się tematem szkolenia z prawa pracy. Niezależnie od tego czy twoje przedsiębiorstwo będzie małą jednoosobową firmą czy wielką korporacją to ten temat będzie Cię dotyczył bardziej niż myślisz, ponieważ konsekwencje wynikające z łamania prawa pracy są okrutne i mogą zniszczyć twoja sytuację finansową już na...
Pierwsza praca łączy się z niewiedzą związaną z przepisami prawnymi obowiązującymi podczas wykonywania obowiązków w zakładzie pracy. Warto zatem posiąść taką wiedzy w takim celu, aby nie zostać oszukanym przez pracodawcę lub pracownika a także aby niechcąco nie oszukać pracodawcy czy pracownika. Istnieje szereg firm, które zajmują się dokształcaniem ludzi właśnie w takim zakresie jak prawo pracy. 
Posiadanie własnej firmy wiąże się także z odpowiedzialnością organizowania szkoleń dla wszystkich pracowników firmy, tak aby mogli godnie reprezentować całą firmę. Szkolenia są bardzo przydatne szczególnie osobom nowym, które jeszcze nie są bardzo zaznajomione w temacie sprzedażowym danej firmy. Takie szkolenie z obsługi klienta może im dać obraz jak powinna wyglądać prawidłowa obsługa klienta tak aby przyciągnąć tego klienta, zdobyć...
Obsługa klienta jest kluczowym elementem w szkoleniu pracownika, ponieważ podejście sprzedawcy do klienta jest ważną przyczyną tego czy klienci wracają do danej firmy czy nie. Dlatego temat szkolenia z obsługi klienta każdego pracownika firmy powinien podjąć każdy pracodawcy, któremu zależy na dobru swojej firmy i na profesjonalnych pracownikach. 
Sytuacje konfliktowe mają to do siebie, że zdarzają się w każdej komórce społecznej, bez różnicy czy jest to rodzica, zespół współpracowników czy grupa znajomych. W sytuacji, gdy więzi emocjonalne pomiędzy poszczególnymi członkami grupy są dosyć mocne, wówczas rozwiązywanie konfliktów jest prostsze i następuje o wiele szybciej. W firmie osobą odpowiedzialną za umiejętne łagodzenie napięć i sytuacji konfliktowych powinien być doświadczony...
Wszelkie działania kreatywne wymagają doskonałego warsztatu i znajomości rynku. Coraz więcej firm decyduje się na Design Thinking, czyli metodę pracy opartą na wejściu w rolę użytkownika, tak by końcowy produkt był w jak najlepszym stopniu dopasowany do jego potrzeb i wymagań. Jako, że ta metoda jest stosunkowo młoda, to niewielu ekspertów z branży można znaleźć na rynku. 
W każdej branży, niezależnie od tego czy chodzi o produkcję towarów czy wykonywanie określonych usług, najważniejszy powinien być ich końcowy odbiorca. W skutecznym biznesie nie chodzi bowiem o to, aby realizować własne pomysły tylko po to, aby zostały zrealizowane. Nadrzędnym celem dla wszystkim przedsiębiorców jest przede wszystkim zysk. A ten można osiągnąć jedynie zdobywając nowych klientów i utrzymując dobre relacje...
Zjawisko mobbingu w miejscu pracy w pewnym momencie zaczęło narastać do tego stopnia, że polski ustawodawca postanowił stworzyć rozwiązania systemowe do walki z tego typu nadużyciami. Mobbing może przyjmować bardzo różnorodne formy, jednak skutek zawsze jest ten sam. Pracownik czuje się dyskryminowany, poniżony lub odizolowany od pozostałych pracowników. Taka sytuacja, jeżeli przeciąga się w czasie, może nieść za sobą bardzo...
Dzisiejszy biznes w znacznym stopniu opiera się o wywieranie wpływu na innych. Wpływ staramy się wywrzeć zarówno na klientów czy kontrahentów, ale również na współpracowników czy osoby podwładne w organizacji. To, w jaki sposób zdecydujemy się wywierać wpływ na innych może być uzależnione od wielu różnych czynników.
W każdym przedsiębiorstwie, zwłaszcza w pracy nad projektami, często zdarzają się różne komplikacje i trudności. Radzenie sobie z nimi często wymaga dużej wiedzy i umiejętności, a także kreatywności. Niedoświadczeni pracownicy najczęściej mogą mieć duże problemy z rozwiązaniem niektórych problemów. Wówczas, powinni móc liczyć na pomoc bardziej doświadczonych współpracowników, a także kierowników. 
Aktywne słuchanie to rodzaj komunikacji, który może znacząco podnieść nasze kontakty z innymi ludźmi. Coraz większa świadomość menedżerów i przedsiębiorców sprawia, że aktywne słuchanie wprowadzane jest także na etapie budowania relacji w zespołach pracowniczych. Dlaczego jednak jest ono tak ważne i co sprawia, że można odbierać nas jako aktywnych słuchaczy?
Design thinking jest coraz częściej wykorzystywaną metodą rozwiązywania problemów. Może być użyteczna w każdej branży i na każdym poziomie zarządzania przedsiębiorstwem. Oznacza to, że ta uniwersalna metoda powinna być poznana przez każdy zespół pracowniczy. Pozwoli to na wypracowanie kreatywnego i wyjątkowo skutecznego sposobu wyszukiwania nowych, innowacyjnych i – przede wszystkim – skutecznych rozwiązań.
Bycie sprzedawcą to ciągła nauka – zmieniające się trendy i nastroje konsumenckie, rozwój technologiczny branży i rosnąca konkurencja na rynku pracy to główne powody, dla których każdy handlowiec powinien wciąż się szkolić i rozwijać swoje kwalifikacje. Jednak kursów i szkoleń na rynku jest bardzo wiele. Które z nich wybrać i dlaczego?
Kompetencje miękkie są najważniejszą częścią sprzedaży. To one wpływają na sposób prowadzenia rozmów z klientami, prezentację produktu oraz utrzymywanie stałych relacji z osobami, które w przyszłości będą mogły wrócić po nasze inne produkty. Choć jeszcze kilka lat temu sami pracodawcy bardziej zwracali uwagę na kandydatów do pracy, którzy posiadają określoną wiedzę i doświadczenie branżowe, dziś częściej nastawiają się na wyszukiwanie...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.