STREFA WIEDZY

Artykuły

Zmiany dotyczą każdego, nawet najbardziej stabilnego przedsiębiorstwa. Mogą one dotyczyć każdego etapu zarządzania, procesu, który występuje w firmie czy samych pracowników (trendów płacowych, nastrojów w przedsiębiorstwie). To dlatego umiejętne zarządzanie zmianą jest niezwykle ważne dla każdego, kto chce by jego organizacja pozostawała w harmonii i była wyjątkowo odporna na wpływ różnych wydarzeń.
Niestety w dalszym ciągu zbyt często w różnych środkach przekazu usłyszeć można o tym, że dany pracodawca nie zachowuje się wobec pracownika/pracowników tak jak powinien. Śmieje się z nich, ubliża im czy w jakikolwiek inny sposób utrudnia normalne i prawidłowe funkcjonowanie w miejscu pracy. Dodatkowe prace czy ciągłe szykany to w wielu przypadkach bardzo jasny i czytelny sygnał, że właśnie...
Style kierowania definiowane są przede wszystkim jako trwałe oraz systematycznie powtarzalne sposoby, przy wykorzystaniu których przełożony wywiera wpływ na swoich podwładnych po to, aby pobudzić i zmotywować zespół aby podejmował działania zwiększające efektywność ich pracy. Style kierowania obierane przez przełożonych w znaczący sposób przekładają się na wyniki, jakie osiąga dany zespół. 
Motywację bardzo często definiować można jako pewne bardzo ściśle określone zachowania. Nie od dziś wiadomo, że wszyscy ludzie, którzy mają odpowiednią motywację, są w stanie lepiej podejmować wszystkie działania, które zmierzają do osiągnięcia wyznaczonego celu. Procesy motywacji są jednym z niezbędnych elementów składających się na aktywność człowieka. 
Warto wiedzieć, że wywieranie wpływu nie do końca równoznaczne jest z prowadzeniem manipulacji wobec innych ludzi. Wpływ społeczny w zdecydowanej większości przypadków w ostateczności prowadzi do zmiany zachowania, opinii lub uczuć człowieka. Do takiego stanu rzeczy przyczynia się inna osoba lub grupa osób wywierająca wpływ swoimi czynami i słowami na daną osobę. 
Asertywność nie ma nic wspólnego z agresją czy ciągłym odmawianiem innym, niezależnie od sytuacji. Asertywność jest wyjątkową umiejętnością polegająca na wyrażaniu swoich prawdziwych uczuć, pragnień oraz myśli, zachowując przy tym sposób, który jest dopuszczalny oraz akceptowalny przez otoczenie. Bardzo ważne jest, aby asertywne zachowania w żaden sposób nie naruszały praw i dóbr osobistych innych ludzi. 
Integracja zespołu pracowniczego ma bardzo duże znaczenie. To właśnie dzięki niej pracownicy mogą nawiązywać i podtrzymywać relacje między sobą, to również doskonała okazja do odetchnięcia od służbowych obowiązków.
Bycie pewnym siebie jest coraz częściej traktowane jako podstawa budowania kariery i osiągania sukcesów zawodowych. Nic dziwnego – w końcu to właśnie osoby pewne siebie częściej wykonują odpowiedzialne zadanie, chętniej rozwijają swoje kompetencje zawodowe i posiadają pewną charyzmę, która cechuje liderów i kierowników. Budowanie pewności siebie jest jednak zadaniem długotrwałym – w końcu zaczyna się już w dzieciństwie. 
Konflikt w zespole traktowany jest często jako sytuacja skrajnie negatywna. Nic dziwnego – w końcu menedżerowie bardzo często nie potrafią go rozwiązać, co może prowadzić do zrujnowania atmosfery i relacji międzyludzkich. Jednak odpowiednio pokierowany konflikt może przynieść mnóstwo korzyści! Dlaczego jest on tak bardzo potrzebny i jak nim zarządzać?
Delegowanie zadań jest elementem rozwoju każdej działalności. W końcu każdy przedsiębiorca wraz z rozwojem firmy wprowadza nowych pracowników, którym przekazuje część obowiązków. Delegowanie zadań obecne jest na każdym szczeblu w hierarchii firmy. Oto 5 zasad, którymi musimy się kierować w trakcie przekazywania obowiązków innym osobom.
Kierowanie zespołem jest zadaniem niezwykle trudnym, wymagającym bogatego doświadczenia i konkretnych predyspozycji. Jeśli dopiero rozpoczynamy swoją przygodę ze stanowiskiem menedżera, z pewnością musimy pamiętać o kilku prostych zasadach, które pozwolą nam na zbudowanie mocnego i efektywnego zespołu, który charakteryzuje się trwałymi powiązaniami i relacjami między sobą. Oto 4 porady, które przydadzą się każdemu początkującemu menedżerowi!
Od stylu kierowania zależy często wydajność pracowników, ich motywacja do pracy oraz ogólne zyski, które wypracowuje cały zespół dla przedsiębiorstwa. Choć style są całkowicie odmienne i często charakteryzują się skrajnie różnym podejściem do rozdzielania zadań czy podejścia do podwładnych, niemożliwym jest określenie, który z nich jest najlepszy. 
W naszym życiu zawodowym niemal każdy cel możemy przedstawić w formie projektu. Proces, który ma przynosić określone skutki, jest zamknięty w czasie i budżecie, może nosić nazwę projektu. To dlatego coraz więcej osób uczy się zarządzania projektami tak, by móc skuteczniej, szybciej i bardziej efektywnie realizować wyznaczone zadania.
Technika Pomodoro jest jedną z najbardziej popularnych technik, które mogą skutecznie poprawić naszą wydajność. Jej nazwa wzięła się od popularnego we Włoszech minutnika w kształcie, oczywiście, pomidora. To właśnie minutnik jest podstawą, na której opiera się cała metoda – choć dziś częściej używamy tego w telefonie, spełni on dokładnie tak samo swoją funkcję.
Asertywność jest jedną z najważniejszych i najbardziej wyraźnych cech osobowościowych, którą charakteryzują się „rekiny biznesu”. Wszyscy, którzy odnieśli sukces, bez względu na branżę, stanowisko czy wykształcenie, posiadają bardzo dobrze rozwinięte umiejętności miękkie, w tym również asertywność. To właśnie ona pozwala na dążenie do celu wbrew przeciwnościom oraz skuteczną odmowę w momencie, gdy dana sytuacja tej odmowy wymaga.
Komunikacja interpersonalna jest procesem, bez którego trudno wyobrazić sobie życie. W końcu utrzymujemy różne relacje, wymieniamy informacje i doświadczenia – to szczególnie ważne w kontekście efektywnej i wydajnej pracy. Niestety, komunikacja w zespołach pracowniczych często nie jest skuteczna.
Asertywność jest cechą niezwykle pożądaną w pracy, prowadzeniu własnego biznesu oraz w życiu osobistym. Osoby, które odnoszą niebagatelne sukcesy w życiu zawodowym charakteryzują się właśnie asertywnością. Jednak dlaczego jest ona tak ważna i jak ją wypracować?
Projektem możemy nazwać realizację każdego celu w naszym życiu. Proces realizacji projektu posiada określony czas, jest podzielony na etapy i powinien mieć określony budżet. Z projektami spotykamy się więc na co dzień: zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Komunikacja interpersonalna jest najważniejszym elementem budowania relacji i prowadzenia działań zespołowych. Bez niej nie można mówić o efektywnej współpracy. Dzięki komunikacji możemy wymienić swoje doświadczenia, to ona odpowiada również za wymianę informacji, tak potrzebnych do realizacji poszczególnych zadań. Ale to nie wszystko! 
Zarządzanie projektami pozwala na skutecznie planowanie, organizowanie i kontrolowanie postępów w realizacji różnych zadań. Duże firmy coraz częściej i chętniej inwestują w zatrudnianie specjalistów, którzy posiadają odpowiednie kompetencje do kompleksowego przeprowadzania różnych projektów. Jednak szkolenia z zarządzania projektami nie są zarezerwowane jedynie dla specjalistów – przekazują one praktyczną wiedzę, która przyda się każdemu pracownikami.
Codzienna współpraca z ludźmi wymaga tego, by skutecznie i umiejętnie porozumiewać się z nimi. Ważne jest, aby w sposób zrozumiały przekazywać innym informacje, świadomie stosować zarówno mowę werbalną, jak i mowę ciała, czy też przekazywać informacje w sposób jasny, klarowny, spójny i bardzo precyzyjny. Jest to niewątpliwie bardzo istotne w pracy każdego z nas, kto ma kontakt z innymi ludźmi. 
Komunikowanie się z innymi, choć wydaje się być proste, w rzeczywistości jest bardzo złożonym i skomplikowanym procesem. Mimo, że komunikujemy się z innymi niemal każdego dnia, więc wydaje się nam to oczywistą i bardzo prostą umiejętnością, to w rzeczywistości nie jest to takie proste. Aby skutecznie i efektywnie porozumiewać się z innymi, trafnie przekazywać wszelkie informacje tak, jak chcemy, a...
Każda organizacja do prawidłowego i efektywnego funkcjonowania potrzebuje świadomego i możliwie jak najlepszego zarządzania. To właśnie dlatego przedsiębiorcy tak chętnie decydują się na szkolenia z zarządzania Poznań, które pozwalają na dobycie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania, jak również pozwala na poznanie najnowszych i najbardziej skutecznych metod i technik zarządzania przedsiębiorstwem. 
Zmiana to sprawa oczywista w każdej dziedzinie naszego życia. Nic zatem dziwnego, że zjawisko to niezmiennie funkcjonuje w każdej firmie. Zazwyczaj mają one na celu poprawę funkcjonowania danego przedsiębiorstwa. Aby jednak tak było i aby dana zmiana była wprowadzona prawidłowo i skutecznie, należy nią umiejętnie zarządzać. Problem może być o tyle trudny, że mian jest zazwyczaj ogólnie dużo.
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.