STREFA WIEDZY

Artykuły

Niemal wszystkie przedsiębiorstwa w swojej działalności sprzedają swoje usługi lub produkty. Większe przedsiębiorstwa mają nawet całe działy zajmujące się wyłącznie oferowaniem produktów i ich sprzedażą. Mniejsze firmy zatrudniają zazwyczaj sprzedawców lub przedstawicieli handlowych, którzy mają za zadanie sprzedaż produktów lub usług. 
Sprzedaż oferowanych produktów, towarów, czy usług stanowi motor napędowy rozwoju każdego podmiotu gospodarczego funkcjonującego na rynku. Bez sprzedaży, nie ma zysków, a co za tym idzie – przedsiębiorstwo upada. Dlatego też jednym z najważniejszych elementów zarządzania firmą na wolnym rynku jest zarządzanie zespołem sprzedażowym, który powinien dbać o odpowiedni poziom – korzystniej z ekonomicznego punktu widzenia dla firmy – sprzedaży...
Każde poważne przedsiębiorstwo powinno mieć pracowników przeszkolonych w zakresie prowadzenia negocjacji biznesowych. Wpływa to pozytywnie na kondycję danego podmiotu gospodarczego na rynku, gdyż może on dzięki posiadaniu stosownej kadry, wynegocjować korzystniejsze dla siebie umowy,. Dlatego tak ważne są szkolenia z zakresu technik negocjacyjnych w biznesie. Negocjacje biznesowe najlepsze praktyki to z pewnością coś, co zainteresuje wszystkich chcących zadbać o rozwój...
Szkolenia negocjacyjne w biznesie mają niebagatelną rolę. Umiejętność negocjacji pozwala na podpisanie korzystniejszej dla oferenta umowy, czy sprzedanie (lub kupienie) towaru, produktu lub usługi po korzystniejszej cenie. Dlatego też umiejętności negocjacyjne mają ogromny wpływ na dział sprzedaży, ponieważ w dużej mierze decydują o tym, co, ile i po ile się sprzedaje. Dział sprzedaży z kolei wpływa na kondycję całego przedsiębiorstwa....
Wszyscy pracownicy działu obsługi klienta są wizytówką przedsiębiorstwa każdego dnia. To, w jaki sposób odnoszą się do poszczególnych klientów, istotnie wpływa na opinie o naszej firmie, a w dalszej perspektywie czasowej również na lojalność i przywiązanie klientów do marki.
Leadem sprzedażowym jest podmiot gospodarczy, osoba fizyczna lub inna jednostka potencjalne zainteresowana zakupem oferowanego towaru, albo usługi. W przypadku prowadzenia działalności internetowej za lead sprzedażowy uważa się osobę, która pozostawia swoje dane na stronie internetowej przedsiębiorstwa celem utrzymania kontaktu (najczęściej drogą mailową). Dane te osoby odpowiedzialne w firmie za działalność marketingową wykorzystują najczęściej do zachęcania konsumenta do odwiedzania pewnych konkretnych stron...
Wiele osób odnosi czasem wrażenie, że nie mogą się nie zgodzić z czyimś zdaniem. Podawane argumenty jak i sposób, w jaki są przedstawiane sprawia, że wizerunek tych osób staje się wiarygodny wraz z tym, o czym mówią. Kluczową rolę odgrywa tutaj perswazja, której możemy się nauczyć dzięki szkoleniu. Takie warsztaty to istna nauka umiejętności mówienia, słuchania i przekonywania, wykorzystująca wiedzę...
Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta pozwoli nam dowiedzieć się, jak pogodzić stanowczość z uprzejmością wobec klientów, jak zorganizować systemową obsługę, poradzić sobie z trudnymi emocjami jakie pojawiają się przy kontaktach z klientami oraz jak stworzyć pozytywną atmosferę zarówno dla klientów, jak i pracowników.
Więcej sprzedamy wiedząc, jak robić to dobrze. Szkolenie handlowe zawiera motywowanie, budowanie strategii sprzedaży i coaching. Warsztaty dostosowane są do potrzeb konkretnej firmy. Budowanie relacji handlowych to istna sztuka. To, jak wchodzimy w relacje w tej sferze zawodowej odzwierciedla naszą osobowość i doświadczenia. Dobry handlowiec jest świadomy wszystkich ról w jakie wchodzi z klientem, jak i umiejętności harmonizowania ich w...
Negocjacje są kluczem do biznesu – każdy, kto siedzi w biznesie nieco dłużej z pewnością nie raz się o tym przekonał. Mimo to, nie wszyscy potrafią prowadzić skuteczne negocjacje. Ich wynik rozpatrywać możemy na dwóch poziomach: merytorycznym i psychologicznym. Odpowiednie szkolenie z negocjacji dostarczy nam technik jak i narzędzi, które znacząco ułatwią nam osiągnięcie optymalnego celu na obu tych płaszczyznach....
Sprzedaż w sklepie zależy w dużym stopniu od umiejętności ekspedientów. Praca zaczyna się już od chwili wejścia klienta do sklepu. Na początku ważne jest właściwe powitanie, zapewnienie mu swobody, nawiązanie rozmowy, zaprezentowanie towaru – wszystko to podstawowe umiejętności profesjonalnego sprzedawcy w sklepie. Dobrze przygotowany ekspedient zdoła sprzedać więcej, zyskując przy okazji sympatię klientów.
O zarządzaniu zespołami ludzkimi napisano już chyba wszystko. Analizowano każdy typ lidera i jego wpływ na grupę. Badano to jak skład grupy wpływa na zachowania lidera. Sprawdzano także, czy grupa pozbawiona lidera będzie tak samo skuteczna jak ta kierowana przez osobę o doskonałym do tej roli przygotowaniu. W książkach znaleźć można także opisów porad, przykładów czy wskazówek jak odnaleźć się...
Każdy człowiek ma predyspozycje do pewnych, konkretnych prac. Nie każdy jest urodzonym mówcą, niektórych nawet groźba łamania kołem nie zmusi do tego, by wygłosić jakąkolwiek mowę, czy prezentację. Są ludzie, którzy za nic nie będą w stanie prowadzić samochodu, są również i tacy, którzy nigdy w życiu nie zgodzą się na pracę w handlu – nie tylko w typowych sklepach,...
Każdy człowiek jest inny, ma inne cechy charakteru oraz inną osobowość, na którą oprócz osobistych predyspozycji wpływa także sposób wychowania. Jedni okazują się urodzonymi przywódcami, inni zaś choćby nie wiem jak chcieli nie są w stanie nie tylko porwać za sobą tłumów, lecz choćby namówić kolegi na wypad na miasto. Jeden będzie potrafił przekonać obce sobie osoby, by wskoczyły za...
Nadrzędnym celem każdej firmy działającej na rynku jest zysk. Niektórym wystarcza to jaki mają w danej chwili i starają się utrzymać go na podobnym poziomie w kolejnych latach, inni zaś ciągle gonią za jego maksymalizacją. Kiedy szuka się oszczędności (a jest to jedna z metod na zwiększenie zysku) pierwsze jakie przychodzą do głowy to cięcia w kosztach pracowniczych. Ale uwaga,...
Nie znam osoby, która nie marzyłaby, żeby wszystko wokół niej toczyło się gładko, bez większych turbulencji czy przeszkód. Pracując jednak z ludźmi trzeba mieć na uwadze to, że czynnik ludzki jest chyba bardziej nieprzewidywalny od sił natury. A już prowadząc firmę absolutnie trzeba mieć nie dość, że dużo energii i siły do walki o przetrwanie na konkurencyjnym rynku to również...
W dzisiejszych czasach wiele osób posiada bardzo wysokie i imponujące kwalifikacje zawodowe. Ukończone szkoły wyższe, świetny dyplom i doskonale rokujące umiejętności. Jednakże, dziś to stanowczo zbyt mało. Od pracowników oczekuje się o wiele więcej i firmy, w których są największe szanse na sukces zawodowy, atrakcyjne zarobki i systemy motywacyjne, firmy w których najwięcej osób chce pracować nie zadowalają się już...
Praca na każdym stanowisku wymaga od pracownika wywiązywania się z obowiązków, odpowiedniego podejścia do zadań i efektywności. Aby oceniać, czy pracownik efektywnie realizuje zadania i w pełni wywiązuje się ze swoich obowiązków, a także czy jest kompetentną osobą na dane stanowisko można stosować różne techniki i metody. Jedną z nich, bardzo skuteczna jest okresowa ocena pracownika. 
Motywowanie pracowników ma ogromne znaczenie. Przemyślane i różnorodne sposoby motywowania mogą sprawić, że pracownicy będą znacznie sprawniej pracować, efektywnie wykonywać powierzane zadania i bardzo skutecznie realizować cele. Najprostszą i skuteczną metodą motywowania pracowników są oczywiście kwestie finansowe. Premie, dodatki do wypłaty, jednorazowe świadczenia czy też podwyżki wynagrodzenia zawsze wiążą się z podniesieniem satysfakcji pracowników i zwiększenia ich zadowolenia z pracy...
Dobry kierownik może w przedsiębiorstwie zdziałać cuda. Odpowiednio zarządzając, mając jednocześnie odpowiedni wpływ na pracowników, kierownik może pokierować funkcjonowanie i rozwojem przedsiębiorstwa tak, by wykorzystać wszelkie możliwości i okazać się być lepszym od konkurencji. Wówczas, przedsiębiorstwo może stać się prawdziwie silne i mocne, nie mając sobie równych. Do tego jednak niezbędny jest dobry, kompetentny kierownik posiadający odpowiednie cechy osobowościowe i...
Bycie managerem nie jest wcale tak proste, jak mogłoby się wydawać. Manager musi nie tylko doskonale znać przedsiębiorstwo, jego cele, misje i wizję, ale również pracowników. Musi znać rynek i odpowiednio reagować na wszelkie zmiany, jakie zachodzą w rynku, a także współpracować z innymi osobami zarządzającymi przedsiębiorstwem i wszystkimi działami w firmie. Aby manager mógł możliwie jak najlepiej wykonywać swoje...
Zysk. To hasło klucz pojawiające się w każdej niemal rozmowie osób zarządzających przedsiębiorstwami. Jak go utrzymać na obecnym poziomie, co zrobić, by nie obniżył się, jakie działania mogą go tylko zwiększyć. W tej pogoni i próbach znalezienia najlepszego rozwiązania znika gdzieś pamięć o tym, że zysk jest zasługą nie tyle samego właściciela, co pracowników, którzy przez cały czas starają się...
Nie od dzisiaj wiadomo, że w sprzedaży liczy się zysk. Sprzedać należy jak najwięcej, najlepiej takich rzeczy, które da się wyprodukować lub kupić niskimi nakładami finansowymi, a można do nich doliczyć sowitą marżę. Stosuje się także takie zabiegi jak sztuczne podwyższanie wartości danego produktu. 
Osoby zajmujące się sprzedażą, a także te, które zarządzają zespołami sprzedaży z racji wykonywania swoich obowiązków oraz specyfiki branży, w jakiej działają znacznie częściej od innych profesji (no może z wyłączeniem kadr i księgowości), uczestniczą we wszelkiej maści kursach i szkoleniach. Niektóre z nich mają na celu podniesienie ich kompetencji jako skutecznego sprzedawcy, inne zaś na dokładne poznanie produktu, który...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.