STREFA WIEDZY

Artykuły

Współczesny klient zdecydowanie różni się od klienta lat 80 tych, czy też 90 tych. Obecnie wymagamy najwyższej jakości usług, czy też produktów, oczywiście w niskiej cenie. Na rynku jest bardzo duża konkurencja zatem, aby dotrzeć klienta należy znać pewne techniki, gdyż to konieczne, aby coś sprzedać. Aktualnie to nie klient poszukuje sprzedawcy, ale sprzedawca musi starać się o klienta.
Pracując w korporacji, bądź jakiejkolwiek innej firmie, gdzie wykonuje się projekty trzeba posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności do zarządzania nimi. Oczywiście nie jest to wcale takie proste i wymaga specjalistycznej wiedzy. Jednak dzięki temu efekty mogą być bardzo duże, co przekłada się na sukces i zwiększenie dochodów firmy.
Jedną z najbardziej efektywnych podstaw twórczej pracy w grupie jest właściwa komunikacja interpersonalna. Co ważne – zależność ta dotyczy każdej sfery naszego życia, poczynając od podstawowej komórki społecznej, jaką jest rodzina, na karierze zawodowej kończąc. Chcąc osiągnąć sukces, należy sobie przede wszystkim zdać sprawę z tego, że nikt nie rodzi się alfą i omegą. Jedni posiadają od urodzenia umiejętność komunikacji...
Nie da się ukryć, że dla większości osób, wystąpienia publiczne, to niebywale stresujące wydarzenie. I wydaje się przy tym być nieistotne to, jak duże jest gremium słuchaczy – czy jest to pięć, pięćdziesiąt czy pięćset osób. Oczywiście, stres jej większy wówczas, gdy odbiorców prezentacji zupełnie się nie zna. Jednak i taką sytuację można z powodzeniem opanować – najważniejsze to aby...
Droga do sukcesu jest często długa i kręta – doskonale wie o tym każdy, kto wspinając się po kolejnych szczeblach kariery zawodowej musiał pokonywać swoje słabości. Jedną z najbardziej przydatnych umiejętności w życiu zawodowym jest trudna sztuka autoprezentacji oraz umiejętność budowania interesujących i wciągających wystąpień publicznych. Nie każdy jednak rodzi się z takimi umiejętnościami. Dla wszystkich, których matka natura pozbawiła...
Właściwa prezentacja własnej osoby to podstawa sukcesu w wielu dziedzinach życia. Ciężko jest wyobrazić sobie wspinaczkę na sam szczyt drabiny osiągnięć zawodowych bez posiadania tej jakże przydatnej umiejętności. W dzisiejszym świecie, po prostu trzeba umieć się sprzedać – w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu tego słowa. W przeciwnym razie, można zapomnieć o awansach, podwyżkach czy prestiżu społecznym. W jakich sytuacjach najbardziej...
Wystąpienia publiczne u większości osób są źródłem tremy i stresu – nie jest to żadną tajemnicą, w końcu niewielu jest takich szczęśliwców, którzy od urodzenia świetnie czują się przebywając na świeczniku i przemawiając do tłumów. Nawet jeżeli mogłoby się wydawać, że dla kogoś wystąpienia publiczne to chleb powszedni – nawet w takich przypadkach zdarza się, że osoba przedstawiająca prezentację jest...
Każdy człowiek powinien wiedzieć, jak odmówić bez względu na to, czego prośba dotyczy. Jednakże okazuje się, że wiele osób ma z tym spory problem i nie wiedzą, jak właściwie wyrażać swoje zdanie i przede wszystkim jak odpowiednio reagować na kierowane w ich kierunku prośby, których nie mogą wykonać. Brak takich zdolności przeszkadza, widać to bardzo wyraźnie przede wszystkim w życiu...
Emocje towarzyszą nam codziennie, jednakże nie wszyscy wiedzą, jak nad nimi panować. Okazuje się, że odpowiednie panowanie nad emocjami może być bardzo korzystne i dawać nowe możliwości, szczególnie w sferze zawodowej. Całość zagadnień związanych z emocjami i panowaniem nad nimi określana jest jako inteligencja emocjonalna szkolenie zaś z tej dziedziny pozwala na odpowiednie nimi kierowanie i wykorzystywanie do własnych celów....
Odpowiednie porozumiewanie się pomiędzy ludźmi jest istotne w każdym momencie. Szczególne znaczenie ma jednak w pracy, gdzie brak właściwej komunikacji może być przyczyną nieporozumień i głębszych konfliktów pomiędzy pracownikami. Wiele firm dba o to, aby ich pracownicy mieli odpowiednią wiedzę z zakresu powstawania jak również rozwiązywania problemów związanych z komunikacją międzyludzką. Przede wszystkim tam, gdzie pracuje wiele osób niezwykle istotna...
Właściwe komunikowanie się ludzi pomiędzy sobą jest bardzo ważne w wielu aspektach. Szczególnie gdy mowa o stosunkach panujących w pracy, odpowiednie porozumiewanie się często jest podstawą sukcesów. Aby zrozumieć mechanizmy, które odpowiadają za właściwą komunikację jak również poprawić swoje stosunki z pracownikami czy kontrahentami, dobrze jest skorzystać z możliwości, jakie daje szkolenie z komunikacji interpersonalnej.
Komunikacja między ludźmi jest niezwykle istotna, zwłaszcza gdy mowa o komunikacji w pracy. Niestety nie każdy jest w stanie odpowiednio porozumiewać się ze współpracownikami, co może prowadzić nie tylko do powstawania konfliktów, ale przede wszystkim utrudniać wykonywanie codziennych obowiązków. Dlatego też warto zwiększać swoje umiejętności w tej dziedzinie, sięgając na przykład po szkolenia z komunikacji interpersonalnej.
Negocjacje są ściśle związane z biznesem. Poprzez rozmowy ustala się ceny, umowy i ich zakres. Ich prowadzenie wcale nie jest łatwe i zależy w dużej mierze od pozycji biznesowej. Oczywiście również sytuacja na rynku wpływa na pozycję owych kontrahentów. Jednak niezależnie o praw rynku, czy pozycji należy odpowiednio się do nich przygotować, by uzyskać określony i pożądany wynik.
Niewątpliwie sprzedaż określonego produktu, czy też dobra nie jest łatwa. Na rynku jest wiele firm, które proponują podobne usługi, zatem koniecznie należy wyprzedzić konkurencję. Obecnie nie wystarczy tylko dobrej jakości produkt i niska cena, ale również koniecznie trzeba zastosować ciekawą i dedykowaną technikę sprzedaży, gdyż tylko w ten sposób można sprzedać produkt.
Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.
Wydawało się, że wszystko idzie świetnie. Twój zespół jak dotąd działał sprawnie, czego się podjął to wykonywał, cele realizował, projekty dowoził. I nagle, coś się zepsuło. Zapewne na początku były to niezauważalne, drobne potknięcia, spadek energii i zaangażowania. Być może tłumaczyłeś to sobie tym, że dopiero co skończył się wyczerpujący projekt i ludzie muszą odpocząć. Może liczyłeś, że po urlopach,...
Ciężka praca się opłacała. Zostałeś zauważony, Twoja praca została doceniona, ktoś na górze w strukturze firmy stwierdził, że byłbyś świetnym menadżerem i dostałeś (w wielu przypadkach upragniony) awans. Po kilku dniach euforii zaczynasz się zastanawiać, jakie obowiązki i zadania wiążą się z Twoją nową pozycją menadżera.
Miałeś kiedyś możliwość pracować z zespole jako jego członek? A może od razu zostałeś rzucony na głęboką wodę i od razu masz nim kierować? Nie wiesz jak motywować zespół do efektywnej pracy? Pamiętaj, że zespół to grupa ludzi o różnych osobowościach. Znajdzie się w nim zarówno samozwańczy wódz, naśladowca, potakiwacz, rzetelny robotnik, prawdziwy lider, jak i totalny olewacz (określenia stworzone...
Każde przedsiębiorstwo powinno posiadać szereg atrybutów fizycznych, które pomagają w budowaniu marki. Ich odbiór, przyswajalność i dostępność pozwala na stałe zagoszczenie w świadomości konsumentów, a w konsekwencji zwiększenie i ustabilizowanie sprzedaży. Warto już na początku wybrać atrybuty, które określą firmę oraz staną się jej wizytówką.
Typów kultury organizacyjnej jest bardzo wiele: mnóstwo specjalistów z dziedziny zarządzania i psychologii biznesu wypracowała różną systematykę i podział kultur, które występują w przedsiębiorstwach. Jednym z takich podziałów jest kobiecość i męskość organizacji. Wbrew pozorom nie zależy ona od sfeminizowania zakładu pracy, a przede wszystkim od charakterystyki priorytetów pracowników, nastawienia menedżerów oraz stylu przewodzenia.
Assessment Center to organ w przedsiębiorstwie (zwykle w docelowym, które samo prowadzi procesy rekrutacyjne, mające na celu pozyskanie pracowników o konkretnym profilu), który zajmuje się kompleksową oceną kompetencji kandydatów do pracy – często jest on tworzony tymczasowo, w celu stworzenia optymalnych warunków rekrutacyjnych. Sesje Assessment Center zasadniczo różnią się tym od zwykłej rozmowy rekrutacyjnej, że sprawdzają praktyczne umiejętności kandydatów. 
Metod oceny pracowników jest bardzo wiele: jej wybór uzależniony powinien być od charakteru firmy, branży, stosunków między pracownikami i kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Jednak istnieją systemy uniwersalne, które można dopasowywać do osobistych potrzeb – a właśnie taką jest metoda 360 stopni.
Od kilku lat słowo „coaching” staje się coraz bardziej popularny. Zjawisko to ma swoich zwolenników i przeciwników: ci pierwsi twierdzą, że odpowiedni coach jest niemal cudotwórcą, ci drudzy wyśmiewają cały proces uznając, że nic nie zmotywuje osoby, która zmotywować się nie chce. I jak zawsze – prawda leży gdzieś pośrodku.
Typologii kultury organizacyjnej jest bardzo wiele: wielu przedstawicieli różnych nurtów zarządzania tworzyło swoje własne koncepcje i podziały, które były do siebie zbliżone lub różniły się elementarnymi wartościami. Jednym z najpopularniejszych podziałów kultury organizacyjnej jest ten, który stworzył Kim Cameron i Robert Quinn w 2006 roku, i który do dziś może uchodzić za jeden z najbardziej uniwersalnych modeli.
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.