STREFA WIEDZY

Artykuły

Zarządzanie firmą jest procesem niezwykle skomplikowanym. Trzeba bowiem zadbać o szereg czynności. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej w przypadku, gdy jednoosobowa działalność gospodarcza przekształca się w większą firmę zatrudniającą całą rzeszę pracowników. Wówczas troska o nowych kontrahentów stanowi tylko część priorytetów takiego przedsiębiorstwa. 
Motywacja to jeden z niezbędnych elementów skutecznego działania. Jeżeli poziom motywacji niebezpiecznie się obniża, wówczas na łeb na szyję leci również efektywność pracy, co z kolei prędzej czy później przełoży się na mniejsze zyski firmy. Sprawny menedżer zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest motywacja pracowników. Wie on również o tym, że nie istnieje jeden skuteczny schemat motywacyjny, który...
Wraz z wkroczeniem na polski rynek zachodnich standardów prowadzenia firm i przedsiębiorstw, zdecydowanie zmienił się profil zarządzania nimi. W poprzednim systemie gospodarczym ważne było to, aby stale polepszać wskaźniki produkcyjne, nie zważając na to czy sama produkcja jest efektywna czy też nie i czy cały biznes w ogóle się opłaca – dotyczyło to zwłaszcza państwowych przedsiębiorstw (tych prywatnych było wówczas...
Wraz z wkroczeniem na polski rynek zachodnich standardów prowadzenia firm i przedsiębiorstw, zdecydowanie zmienił się profil zarządzania nimi. W poprzednim systemie gospodarczym ważne było to, aby stale polepszać wskaźniki produkcyjne, nie zważając na to czy sama produkcja jest efektywna czy też nie i czy cały biznes w ogóle się opłaca – dotyczyło to zwłaszcza państwowych przedsiębiorstw (tych prywatnych było wówczas...
Zarówno w codziennym życiu prywatnym jak i zawodowym, kłótnia jest sprawą częstą. Kłótnia najczęściej definiowana jest jako nagła i gwałtowna wymiana zdań. Może się zdarzyć pomiędzy pracownikami, lub na linii szef – podwładny. Jeżeli tylko normy społeczne podczas takiego spięcia nie zostaną przekroczone, to wówczas nie ma powodów bez obaw. Żadna struktura społeczna nie może obejść się bez kłótni, a...
Zastanawiając się nad rozwojem kariery zawodowej, już na samym wstępie, jeszcze przed podjęciem pierwszej pracy, warto odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. Do jednych z najważniejszych z nich zalicza się choćby to o rodzaj wykonywanej pracy w przyszłości, warunki zatrudnienia i wynagrodzenia, a także o potencjalne możliwości awansu. Wszystkie wymienione punkty powinny być elementem dyskusji podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Nie ma...
Motywacja w zespole pracowniczym to niezmiernie istotna kwestia. Jeżeli zaczyna brakować motywacji do wytężonej pracy, wówczas nie ma co liczyć na dobre osiągnięcia i poprawianie efektywności firmy. Planując strategie rozwojowe przedsiębiorstwa, zawsze trzeba brać pod uwagę najsłabsze ogniwo – nawet gdy cały zespół pracuje bardzo wydajnie, a jego motywacja jest na bardzo wysokim poziomie, to wystarczy że zawiedzie jeden pracownik,...
Jest wiele czynników, które powodują, że odczuwamy do kogoś sympatię. Tym, który jest generowany przez ludzką podświadomość jest komunikacja niewerbalna, a w szczególności gesty, które wykonuje nasz rozmówca.
XXI wiek jest nastawiony na doświadczanie i testowanie, taki trend przeszedł także do marketingu i kolejną jego wersją jest marketing doświadczeń. Na czym on polega? Chodzi o to, że specjaliści już nie tylko chcą oddziaływać na nas za pomocą tradycyjnych reklam i prezentacji, ale stawiają na emocje i odczucia. W marketingu doświadczeń, jak sama nazwa wskazuje kluczowe jest doświadczenie –...
Każdy prawdopodobnie zdaje sobie sprawę z tego, że nie tylko za pomocą słów się porozumiewamy. Jednak już nie każdy wie, jak bardzo istotna jest komunikacja niewerbalna i jakie kłopoty mogą wyniknąć z tego, że nasze ciało mówi coś innego, niż wyrażają to słowa. W życiu biznesowym ten typ porozumiewania się może mieć kluczowe znaczenie, stąd poznawanie tajników skutecznej komunikacji niewerbalnej...
Co to jest misja przedsiębiorstwa? To pewien zestaw wartości, który wskazuje na rolę i znaczenie firmy w otoczeniu lub względem środowiska. Każde przedsiębiorstwo musi samodzielnie wyznaczyć swoją misję i określić jaki jest cel istnienia danej organizacji i do kogo jest ona skierowana. W czasie planowania założenia firmy i podpisywania wszelkiego rodzaju dokumentów, ten element jest bagatelizowany, a często nawet pomijany. 
W dzisiejszych czasach coraz więcej firm poszukuje sposobów na zmotywowanie swoich pracowników do pracy, wskazując na to, jak ważna jest zależność i dobra współpraca pomiędzy zatrudniającym a zatrudnionym. W momencie kiedy firma nie buduje dobrych relacji z pracownikiem, on nie czuje się w żaden sposób z daną organizacją związany, a to z kolei oznacza, że nie będzie mu zależało na...
Techniki sprzedaży to nic innego, jak metody negocjowania pomiędzy sprzedawcą a nabywcą, które mają na celu prezentowanie swoich racji i zakończenie procesu sprzedaży. Techniki te stanowią skuteczne narzędzia, dzięki którym proces sprzedaży może zakończyć się sukcesem, bądź nie. O sukcesie sprzedaży może przeważyć m. in. zastosowana technika negocjowania, reguły reagowania ludzi na poszczególne czynniki czy bodźce, cechy i umiejętności sprzedawcy,...
Wśród technik sprzedaży, dość szczególne miejsce zajmuje technika perswazji. Polega ona na wpływaniu na zmianę zdania klienta, przekonaniu go do zakupu danego produktu, jak również zapewnienie, że oferowany produkt czy usługa spełnią oczekiwania i życzenia klienta. W perswazji zaś, na szczególne miejsce zasłużył sobie język korzyści, będący techniką perswazji, czyli tegoż wpływania na zmianę zdania klientów.
Sprzedaż produktów i usług odbywa się każdego dni na całym świecie. Kupujemy nie tylko najpotrzebniejsze produkty, niezbędne nam do przeżycia, ale również dobra luksusowe. Chętnie również korzystamy z różnego rodzaju usług, za które również musimy zapłacić odpowiednią, jasno określoną wartość pieniężną, a zatem dokonujemy ich zakupu. O powodzeniu całego procesu sprzedażowego zaważyć może wiele aspektów. Jakich?
Sprzedaż, czyli wszystkie czynności, które wiążą się z odpłatnym nabyciem usług lub dóbr odbywa się codziennie. Każdego dnia miliony ludzi dokonują zakupu chleba, masła, wody, prądu, paliwa do samochodu, czy też różnych usług, jak choćby zabiegi fryzjerskie, kosmetyczne, mechaniki samochodowej, edukacyjne czy inne. Przykładów jest ogromnie dużo, które potwierdzają, że sprzedaż odbywa się każdego dnia.
Wszystkie negocjacje w biznesie powinny być prowadzone w sposób odpowiedni do danej sytuacji. Nie da się bowiem ukryć, że każda próba negocjacji jest zupełnie inna, każdy interes, jaki próbuje zrobić różni się od pozostałych, a każda współpraca z kupującym czy sprzedającym jest całkowicie inna. Dlatego też istotnym jest, aby zastosowaną technikę zawsze dopasować możliwie jak najlepiej do sytuacji, w jakiej...
Praca może być bardzo stresująca. O ile stresu nie jest zbyt dużo możemy sobie z nim łatwo radzić, a nawet przekuć go na wydajność, czy też motywację. Jednak niekiedy stres bywa tak przytłaczający, że odbija się nie tylko na naszej pracy, ale również na życiu osobistym i wywołuje szereg innych problemów. Warto wiedzieć, że nadmiar stresu może doprowadzić do wielu...
Asertywność można określić, jako wyrażenie swojego zdania, ale w sposób rzeczowy i spokojny. To także umiejętność odmawiania w określonych sytuacjach. Asertywność powinna być stosowana zarówno w życiu prywatnym, ale także zawodowym. Warto więc nauczyć się jej stosowania, by niezależnie od sytuacji być traktowanym, jak osoba rzeczowa, ale i stanowcza.
Asertywność w pracy jest wręcz obowiązkowa. Należy wykonywać swoje obowiązki w sposób należyty i sumienny, ale nie można dawać się wykorzystywać. Zarówno współpracownicy, jak i kadra zarządzające niejednokrotnie mogą wywoływać presję, której celem jest osiągnięcie zamierzonego efektu. W takiej sytuacji trzeba umieć odmawiać. Wiąże się to także w dużej mierze z szacunkiem.
Asertywność jest pożądaną cechą nie tylko w życiu osobistym, ale także w pracy. Wiele pracowników ma duży problem z asertywnością np. gdy szef, bądź przełożony nakłada dodatkowe zadania, czy po raz kolejny karze zostać po godzinach. Oczywiście obowiązki w pracy trzeba znać i je wypełniać, ale również trzeba umieć odmawiać kiedy to konieczne.
Stres jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Również w pracy często się stresujemy. Nadmiar obowiązków, czy trudni współpracownicy wywołują liczne sytuacje stresowe, z którymi nie każdy umie sobie poradzić. Stres pomimo tego, że może być motywujący zazwyczaj jest przyczyną nerwicy i lęków. Dlatego warto umieć sobie z nim radzić by stres w pracy nie rzutował na całe nasze życie i nie...
Skuteczne szkolenie z metod rozwiązywania konfliktów powinno się znaleźć jako jeden z obowiązkowych kursów w grafiku każdego, kto w pracy ma stanowisko decyzyjne lub też kieruje grupą ludzi. Tego typu szkolenia pozwalają nie tylko poznać to, co jest przyczyną konfliktów, ale także poznać odpowiednie sposoby radzenia sobie w takich sytuacjach.
Szybkie tempo życia, nawał obowiązków w pracy i w domu – to wszystko czynniki, które potęgują stres. Potęgują, ponieważ stres jest nieodłączną częścią życia człowieka, towarzyszy każdemu w dorosłym życiu. Być może dzieci nie są nim tak bardzo obarczone, jednakże każdy dorosły musi sie z nim mierzyć. Im więcej czynników stresogennych, tym większy jego poziom, z którym wiele osób po...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.