STREFA WIEDZY

Artykuły

Każde dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo osiągnęło swój sukces z wielu ważnych i często bardzo różnych powodów. Jest jednak jeden powód, dla którego przedsiębiorstwa te odniosły sukces, który jest wspólny dla nich wszystkich. Co łączy je wszystkie? Świadome, odpowiedzialne, kreatywne i rozsądne kierowanie zespołem pracowniczym.
Dobre przedsiębiorstwo, które będzie miało stabilną pozycję na rynku, doskonałe osiągnięcia i ogromne przychody wymaga tego, aby funkcjonowało bez zarzutów. Aby tak było, ważne jest umiejętne, profesjonalne i świadome zarządzanie wszystkimi jego elementami. Jednym z najważniejszych elementów jest zaś zarządzanie zespołem pracowników. Nawet najlepsza firma nie będzie w stanie funkcjonować na rynku, bez pracowników. To właśnie na pracy tych osób,...
W dzisiejszych czasach wiele przedsiębiorstw decyduje się na działania poprzez projekty. Są one niezwykle skuteczne i pozwalają na osiąganie doskonałych wyników. Dzięki wyznaczeniu odpowiedniej grupy projektowej, kierownik projektu może świadomie, odpowiedzialnie i skutecznie zarządzać pracą w tej grupie, motywować swój zespół do działania i osiągać cele, jakie są stawiane przed grupą projektową.
Profesjonalna, kreatywna i zorganizowana obsługa klienta może okazać się kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że sprzedaż produktów czy usług klientom jest jednym z najistotniejszych celów, do jakich dąży przedsiębiorstwo. Nie liczy się bowiem sam fakt, co może firma zaoferować lub sprzedać, ale przede wszystkim to, aby do tej sprzedaży dochodziło. 
Kontakt z klientem jest niezwykle ważnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. To właśnie podczas rozmowy z klientem często udaje nam się przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi, bądź przeciwnie. Dlatego warto zastanowić się, w jaki sposób przeprowadzać każdą rozmowę, jaką prowadzimy z klientem, nie popełniać podstawowych błędów, bez względu na to, czy rozmowa odbywa się bezpośrednio, czy za pomocą telefonu,...
Wśród zawodów, które mają ogromne szanse na aktualnym rynku wymienić warto konsultanta do spraw sprzedaży. Jest to stosunkowo młody zawód, który jednak cieszy się coraz większą popularnością. Niegdyś podobne obowiązki pełnił przedstawiciel handlowy, jednakże zmiany na rynku sprawiły, że pojawiła się nowa funkcja, jaką jest konsultant ds sprzedaży. Czy te zawody się różnią?
Jak skutecznie negocjować? To pytanie z pewnością nie raz sprawiało problem dla wielu osób, które chciały udowodnić słuszność swoich racji. Tak naprawdę umiejętność negocjacji jest bardzo ciężka do nauczenia, gdyż wymaga kontroli nad wieloma czynnikami, nie tylko związanymi z nami samymi, ale także umiejętnością wykorzystania otoczenia, czy też zdolność zrozumienia oponenta. Co więc należy robić by skutecznie negocjować. Do najważniejszych...
W obecnych czasach, na świecie istnieją różne branże, jak i różne dziedziny pracy jakimi można się parać w celu zdobycia zarobku (mowa tutaj zarówno o tych mikro, jak i wielkich przedsiębiorstwach, a także o freelancerach). W niektórych z nich odgórnie narzucone są warunki współpracy i nie można ich już zmienić. Istnieje jednak szereg zawodów, w których negocjacje jak najbardziej mogą...
Negocjacja to-ważny element naszego życia. Świadczy ona o umiejętności zdolnego odczytywania mowy ciała i zrozumienia swojego oponenta. Można rozpatrywać ją pod kilkoma względami. Mowa tutaj zarówno o takich elementach jak m. in. rozmowy na temat projektu biznesowego, gdzie wykonawcy i pod wykonawcy „negocjują” czyli ustalą warunki umowy, która będzie ich obowiązywać
Negocjacje to sztuka mówienia, których celem jest pozyskanie średniej wartości. Uznajemy za nie dwustronny proces komunikowania się pomiędzy poróżnionymi stronami ( wystarczy, że jedna strona nie zgadza się dana opinią lub rozwiązaniem sytuacji. Dążą one do rozwiązania konfliktu tak by każda ze stron była zadowolona. Sztuką jest jednak skutecznie prowadzić negocjacje, lecz wymagają one specjalistycznych umiejętności i rozpoznawania potrzeb obu...
Zarządzanie zespołem pracowników to bardzo odpowiedzialne zadanie. Dlatego zwykle powierzane jest osobom, które mają do tego szczególne predyspozycje, umiejętności, doświadczenie i wiedzą jak zarządzać zespołem, aby efektywnie i skutecznie realizował powierzane zadania i cele. Od dobrego zarządzania zależy zarówno funkcjonowanie przedsiębiorstwa, jego sukces, a także dalszy rozwój. Bez odpowiedniego, świadomego zarządzania sukces i rozwój nie będą możliwe. Dlaczego?
Motywacja do pracy jest niezwykle istotna, jeśli od pracownika oczekuje się efektywnej, solidnej pracy. Niestety, każdy kierownik czy manger musi wiedzieć, że motywacja nie bierze się znikąd. Na zmotywowanie pracownika do pełnienia obowiązków, realizowania stawianych przed nim zadań, czy celów, a także podnoszenia swoich kwalifikacji trzeba często ciężko zapracować. Jest to jednak obowiązkiem kierownika czy lidera grupy, bowiem wraz z...
Komunikowanie się nie jest wcale aż tak proste, jakby mogło to się wydawać. Skuteczne przekazywanie informacji pomiędzy nadawcą wiadomości, a odbiorcą często bywa zaburzone. Problem mogą stanowić przede wszystkim liczne bariery komunikacyjne, przez które efektywne porozumiewanie się jest utrudnione, bądź nawet zupełnie niemożliwe. Stanowi to często ogromny problem, bowiem skuteczne komunikowanie się w przedsiębiorstwie stanowi gwarancję jego poprawnego funkcjonowania, a...
Ludzie komunikują się ze sobą każdego dnia. Bez względu na to, czy komunikujemy się za pomocą metody werbalnej, czyli słownej, czy też za pomocą metody niewerbalnej, najważniejsze, aby nasz komunikat został poprawnie odebrany. Rozmowa twarzą w twarz zawsze łączy w sobie obie te metody komunikowania się, a zatem przekaz słowny i mowę ciała. Taka forma przekazu wydaje się być najpełniejsza...
Sprawna komunikacja w organizacji wydaje się być niezbędna, aby przedsiębiorstwo mogło efektywnie funkcjonować. Warto tutaj wziąć pod uwagę nie tylko komunikowanie się dyrektora, kierownika, czy osoby zarządzającej w firmie z ogółem pracowników, ale również indywidualne komunikowanie się osoby przełożonej z pracownikiem, czy też komunikację pomiędzy pracownikami w jednym dziale, w różnych działach, czy tez komunikowanie się pomiędzy pracownikiem, a osobą...
Stało się. Przyszedł do Ciebie pracownik i wręczył wypowiedzenie umowy o pracę z powodu mobbingu, albo weszła Państwowa Inspekcja Pracy, ponieważ dostała zgłoszenia o nieprawidłowościach w tym zakresie? Cóż, mleko się rozlało, teraz należy zacząć działać.
Potrzeby klienta powinny być zawsze na pierwszym miejscu, w działalności każdego przedsiębiorstwa. To właśnie klient i jego potrzeby warunkują sprzedaż, a więc i funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Po co firmy miałyby produkować coś, co nie jest nikomu potrzebne? Z pewnością miałyby ogromny problem ze sprzedażą tego, a co dalej za tym idzie, również z zarabianiem. Dlatego właśnie tak istotne jest, aby wszystkie...
W pracy z ludźmi zdarzają się czasami sytuacje, w których nie do końca wiadomo jak się odnaleźć lub zachować. Zwłaszcza przy obecnej tendencji do skracania dystansu i odchodzenia od formalnej struktury. Niestety zwłaszcza młode osoby wchodzące na rynek pracy i obecni dwudziestokilkulatkowie mają problem z odróżnieniem tego, co wypada w stosunku do przełożonych czy współpracowników, a jakie zachowania należy zostawić...
Proces sprzedaży nie wydaje się być wyjątkowo trudny. Prowadzony od wielu lat, zakorzenił się w naszej kulturze tak silnie, że nie wyobrażamy sobie życia bez sprzedaży i zakupów. Każdy z nas już w swoim życiu kupował coś (np. chleb, ubrania, kosmetyki), a wielu z nas również sprzedawało, np. niepotrzebne już rzeczy, które zalegają często w naszych domach. Dlatego też proces...
Dzięki różnym akcjom, coraz bardziej nagłaśnianym przez media, wzrasta wśród społeczeństwa świadomość istnienia pewnej granicy, za którą niegroźne z pozoru sytuacje stają się niedopuszczalne. Do katalogu tych sytuacji zaliczyć możemy zachowania które (jeśli wystąpią wspólnie) noszą nazwę mobbingu.
Zapewne niejednokrotnie słyszałeś, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Sentencja ta odnosi się nie tylko do zdrowia, równie dobrze można ją przenieść także na relacje międzyludzkie. Niewątpliwie tam, gdzie ludzie się ze sobą stykają w sposób przypadkowy (nie był to ich wybór), a z całą pewnością tak jest w przypadku większości zespołów pracowniczych, mogą nastąpić tarcia.
Udana rozmowa handlowa jest możliwa tylko wtedy, gdy przedsiębiorca będzie się o to bardzo starał. Aktualnie, klienci oczekują od sprzedawców znacznie więcej, niż było to do tej pory. Duża wiedza na temat oferowanych produktów czy usług, wysoka świadomość, wysoki poziom kultury osobistej, otwartość, kreatywność i zaangażowanie to w dzisiejszych czasach absolutne minimum, z jakim musi zmierzyć się współczesny sprzedawca. 
Prawidłowa i skuteczna komunikacja z klientem może okazać się sukcesem. W przypadku bardzo wielu firm, długofalowa, bezpośrednia i efektywna komunikacja z klientem okazuje się być niezastąpiona. To właśnie dzięki porozumieniu z klientami wiele firm odnosi ogromne sukcesy, prowadzi skuteczną sprzedaż i mimo stosunkowo niewielkiego nakładu na marketing w firmie, nieustannie pozostaje bardzo silną konkurencją nawet dla większych od siebie przedsiębiorstw....
Bardzo popularnym trendem w ostatnim czasie stała się komunikacja asertywna. Polega ona przede wszystkim na tym, by być szczerym ze sobą samym i z innymi. Jest to wyjątkowa umiejętność, która pozwala na wyrażanie swoich poglądów, odczuć, czy nawet informacji w prosty, bezpośredni i otwarty sposób. Nawet, gdy wiadomości mają wydźwięk bardzo negatywny, komunikacja asertywna zakłada szczere i bezpośrednie mówienie o...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.