STREFA WIEDZY

Artykuły

Niemal każdy pracownik służby cywilnej spotkał – lub dopiero spotka się – z arkuszem preferencji rozwoju zawodowego. Jest do dokument, który ma na celu przygotowanie wszystkich pracowników do procesów zmian w różnych departamentach i komórkach urzędowych, dzięki czemu obie strony – kierownicza i pracownicza – może skuteczniej i łatwiej określić charakter następujących zmian stanowisk czy awansów poziomych i pionowych.
Pracując nawet w niewielkiej firmie natykamy się na rywalizację pomiędzy pracownikami, każdy chce być najlepszy, więcej zarobić, mieć ciekawsze projekty do realizacji. Czasami ma to dobre strony, np. mobilizując do działania, ale czasem może przybrać monstrualne kształty i doprowadzić drugą osobę w skrajnym przypadku nawet do depresji. Jak sobie radzić podczas firmowej rywalizacji i wyjść z niej cało?
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że zaangażowanie pracownika w wykonywaną pracę jest kluczowym elementem, który może zaważyć o rynkowym sukcesie firmy. Ci, którzy to zauważą z pewnością stawiają siebie na znacznie lepszej pozycji wyjściowej. Czym w ogóle jest zaangażowanie?
Do tej pory mówiło się o zarządzanie czasem, teraz coraz więcej specjalistów podkreśla, że nie da się zarządzać czasem, a co najwyżej sobą w czasie. Ta zmiana nacisku na podmiot wskazuje, że od tej pory bierzemy odpowiedzialność za samego siebie, a nie za jednostkę czasu, która choć mierzalna, jest nieuchwytna.
Rodzaje motywacji są dwa podstawowe: wewnętrzna i zewnętrzna. O zewnętrznej mówimy wtedy, kiedy ktoś lub coś nas motywuje do działania, a wewnętrzna, kiedy kierują nami własne przekonania i odczuwamy potrzebę wykonania czegoś bez myślenia o tym, ile możemy zyskać na tym pieniędzy czy jakie benefity będą przysługiwały nam po wykonaniu pracy.
Coraz więcej mówi się o mentoringu w korporacjach, choć do tej pory była to domena akademicka, bo to doskonały pomysł na pomaganie niedoświadczonemu pracownikowi w samorozwoju. Taką funkcję pełni osoba, która nie tylko jest już pracownikiem danej firmy i dobrze orientuje się, na czym polega praca i jak ją dobrze wykonać, ale dodatkowo ma zdolności społeczne i psychologiczne.
Współczesny rynek pracy to miejsce gdzie cenione są umiejętności i kompetencje. Dynamiczny rozwój technologii sprawił dodatkowo, że kompetencje te muszą być nieustannie rozwijane i aktualizowane, aby nie wypaść z obiegu.
Życie zawodowe i płynąca z niego satysfakcja to niezwykle ważny aspekt w życiu większości z nas. Nic dziwnego biorąc pod uwagę, że w wieku produktywnym praca zabiera większość naszego czasu. Właśnie ze względu na to jak dużą część swojego życia spędzamy w pracy i biorąc pod uwagę fakt jak istotną stanowi wartość we współczesnym świecie należy zadbać o to, aby...
„Czas to pieniądz” – to powiedzenie zna każdy. I choć z pozoru wydaje się wytartym frazesem pozbawionym sensu w rzeczywistości skrywa ważną mądrość. Czas jest bowiem nawet cenniejszy od pieniędzy, bo w przeciwieństwie do funduszy, raz straconego czasu nie możemy odzyskać czy też nadrobić.
Wydajność pracowników i ich zaangażowanie w wykonywane obowiązki w dużym stopniu zależy od ciekawości powierzanych im zadań, odpowiedniego ich dobrania do ich potrzeb i braku monotonii w życiu zawodowym.
Jeśli chcemy piąć się po szczeblach kariery zawodowej powinniśmy odpowiednio się prezentować i sprawiać wrażenie profesjonalisty. Oczywiście najistotniejszą kwestią są nasze umiejętności i kompetencje, bez których niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu, ale jeśli odpowiednio ich nie zaprezentujemy mogą nie zostać one dostrzeżone i docenione.
Dzisiaj na rynku dostępnych jest bardzo wiele przeróżnych kursów, które generalnie rzecz ujmując mają za zadanie podnieść nasze kompetencje miękkie i twarde i tym samym spowodować, że łatwiej nam się będzie pracowało i funkcjonowało. Jednak wiadomo – nie każde szkolenie jest dobre. Jeśli zaś wydamy pieniądze i otrzymamy w zamian niskiej jakości szkolenie, to w zasadzie można nawet mówić o...
Wielu z nas idąc do pracy, czuje się naprawdę źle. Co jest za to odpowiedzialne? Otóż dość często obwiniamy za nasz stan i niechęć do pracy atmosferę w niej panującą. Narzekamy, że inni uwzięli się na to, aby dawać nam za dużo zadań, zaś sami nic nie robią, że szef tylko krzyczy i krzyczy itd. Jednak warto zatrzymać się w...
Każdy z nas ma w swojej pracy dość ciężkie momenty – takie, w których już nie bardzo wiemy, co możemy zrobić oraz jak postąpić. Takie sytuacje najczęściej wiążą się z szefem albo współpracownikami. Klasycznym trudnym momentem jest to, kiedy inni zupełnie nas nie doceniają. Może się to objawiać na kilka różnych sposobów. Przede wszystkim szef może nie dawać nam żadnej...
Dzisiaj na rynku mamy bardzo wiele przeróżnych szkoleń, z których każde ma podnieść poziom naszych kompetencji zawodowych. Dostępne są przeróżne szkolenia z zakresu różnych dziedzin, z których to de facto bardzo często i chętnie korzystamy. Jednak na rynku pojawiają się także kursy asertywności… Czy warto z nich korzystać? Jaki sens one mają? Co dzięki nim zyskujemy?
O asertywności każdemu z nas zapewne mówiono bardzo dużo w szkole. Asertywność była wówczas przedstawiana po prostu jako sztuka mówienia nie. Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że jest to coś znacznie więcej. Otóż asertywność to także umiejętność wypowiedzenia własnej opinii, uzasadnienia własnego zdania oraz trwania przy swoich przekonaniach, nawet jeśli inni chcą je zmienić.
Szkolenia PMI są coraz częściej organizowanymi szkoleniami dla osób zajmujących się zarządzaniem zespołami projektowymi. Wskaźnik PMI obrazuje aktywność gospodarczą w poszczególnych sektorach gospodarki. Jest on obliczany na podstawie ankiet, które co pewien czas są kierowane do menegerów, a ci wypełniają jej anonimowo. Umiejętność interpretowania wskaźników PMI jak równie wykorzystywanie ich do prognozowania zmian w danych sektorach gospodarki jest niezwykle ważną...
Obecnie wiele uwagi poświęca się, także na szkoleniach, stosowaniu nowoczesnych technik. Mowa tutaj nie tylko o ich wykorzystaniu podczas realizacji projektu, ale także do zarządzania zespołem projektowym. Niezwykle duża dynamika rozwoju technologicznego sprawia, że konieczne jest ni tylko ich poznawanie, ale także dość szybkie wdrażanie w życie.
Szkolenia z zakresu zarządzania projektami stanowią z każdym rokiem coraz większą ilość możliwości, są bowiem coraz częściej organizowane. Do właściwego zarządzania zespołem niezbędna jest nie tylko odpowiednia wiedza, ale przede wszystkim umiejętności, które pozwolą ją wykorzystać w praktyce i zmotywować grupę do właściwego działania.
Project manager odpowiada nie tylko za podległe jej osoby, ale także za projekt i jego realizację. Niezbędne są więc odpowiednie cechy jak również wiedza, co pozwala jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki. Obecnie na rynku bez problemu można znaleźć kierowane do osób na takich stanowiskach szkolenia, które dają możliwość rozwoju własnego i tym samym rozwoju firmy.
Każdy dobry manager powinien być obdarzony wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem w branży, w jakiej pracuje, a jednocześnie powinien posiadać szereg umiejętności miękkich, czyli związanych bezpośrednio z kierowaniem ludźmi. To właśnie dzięki wysokim umiejętnościom interpersonalnym kierownik może zyskać ogromne poważanie u swoich podwładnych, respekt i szacunek, którym będą go obdarzali, a także chęć podążania za swoim liderem.
Bycie dobrym managerem nie jest wcale proste. Przede wszystkim wymaga się, aby osoba zajmująca kierownicze stanowiska posiadała szeroką wiedzę, umiejętności i doświadczenie w danej branży. Ponadto, powinna to być osoba obdarzona kompetencjami miękkimi, czyli doskonałymi umiejętnościami interpersonalnymi, asertywnością, umiejętnością zrozumienia drugiego człowieka, czy motywowania i mobilizowania do wydajniejszej pracy.
Zarządzanie zespołem wirtualnym nie należy do najłatwiejszych zadań. Choć taki zespół bez wątpienia posiada wiele zalet, to zdecydowanie efektywne zarządzanie nim, nadzorowanie i komunikacja należą do największych minusów, które mogą stać się nawet zagrożeniem dla powodzenia całej współpracy.
Wirtualny zespół współpracowników charakteryzuje się przede wszystkim tym, że osoby, które współpracują ze sobą przy jednym, konkretnym projekcie, nie znajdują się w tej samej lokalizacji. Członkowie takiego zespołu mogą być rozsiani po całym kraju, a nawet po za jego granicami, a jednocześnie wspólnie pracują nad realizacją określonego celu. Z wielu względów jest to bardzo korzystne, ale posiada także negatywne aspekty....
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.