STREFA WIEDZY

Artykuły

 

Walcz z rutyną w pracy |
Rutyna w życiu zawodowym to jeden z czynników powodujących wypalenie i niechęć do wykonywania powierzonych pracownikowi obowiązków. W pracy spędzamy ogromną część naszego życia. Nic więc dziwnego, że oczekujemy od niej, że oprócz źródła...
Nie tylko treść, ale także forma wypowiedzi ma znaczenie |
Zazwyczaj formując mnie lub bardziej oficjalne i publiczne wypowiedzi zwracamy przede wszystkim uwagę na ich treść i stronę merytoryczną. Faktycznie to co mówimy jest ważne, ale na gruncie zawodowym bardzo często zapominamy, że z psychologicznego...
Naucz się uczyć i gromadzić informacje przydatne w Twojej pracy |
Pojęcie retencji definiowane jest na gruncie psychologicznym jako zdolność zapamiętywania. Jest to jeden z kluczowych elementów w procesie uczenia się i przyswajania wiedzy. Dlaczego retencja jest ważnym aspektem również na gruncie zawodowym ? I...
Co wpływa na zaangażowanie pracownika? |
Zaangażowany pracownik jest wartością dla całego zakładu pracy. To on swoim optymizmem zaraża wszystkich wokół i sprawia, że praca idzie do przodu. Fakty jednak są takie, że coraz mniej jest takich osób, a zaangażowanie spada z roku na rok i...
Komu i jak delegować obowiązki? |
Zazwyczaj delegowanie obowiązków kojarzy się z sytuacją, kiedy wciskamy komuś swoje zadania i czekamy, że wszystkie sprawy się wyjaśnią, czyli pewnego rodzaju „zrzucanie z siebie ciężaru” i przerzucanie go na inną osobę. Jednak w rzeczywistości...
Jakie metody szkoleniowe są najefektywniejsze? |
Metod szkoleniowych jest bardzo wiele i do każdego słuchacza najlepiej trafi coś innego. Jest jednak kilka typów ćwiczeń, które sprawdzają się praktycznie zawsze i wnoszą coś ciekawego i wartościowego do wiedzy i umiejętności pracownika. Jakie to...
Podstawowe kompetencje managerskie |
Badania nad socjologią w biznesie wykazały, że istnieją cztery bardzo ważne czynniki, które wpływają na to, czy dana osoba będzie dobrym managerem. Jakie to są kompetencje?
5 rzeczy, które zmotywują pracownika bardziej niż pensja |
Wiadomym jest, że to pieniądze są kluczowym czynnikiem jeśli chodzi o zatrzymanie pracownika w firmie. Jednak nie tylko one spowodują, że będzie się on czuł zadowolony w miejscu pracy. Jakie inne składowe są przyczyną, że dobry pracownik nie...
Wizja i misja firmy |
Obecne czasy doprowadziły do momentu, w którym to praktycznie każdy z nas może założyć firmę, nie ponosząc przy tym zbyt wysokich kosztów. Automatycznie sprowadziło się to do tego, że bardzo nasiliła się konkurencja w wielu branżach, stąd tak...
Komunikacja w pracy |
Ludzie to osobniki społeczne, zaś każde społeczeństwo wiąże się z potrzebą wymieniania zdań, dzięki czemu może ze sobą funkcjonować. Nie trudno więc zauważyć, że proces komunikacji, o którym jest mowa, należy do najważniejszych aspektów...
Ewaluacja szkolenia |
Czym jest Ewaluacja? Najprościej odpowiedzieć na to pytanie przy użyciu słów ocena pracowników. Nie odnosi się to tylko do ogólnej oceny zdolności i funkcjonalności pracowników, lecz do stopnia nabytej przez nich wiedzy, podczas przechodzenia...
Excellent zespół |
O czym marzą menadżerowie? O tym by posiadać wspaniały zespół, który poradzi sobie w każdych warunkach i potrafi ze sobą współpracować. Lecz aby to osiągnąć należy poświęcić ogrom czasu na dopracowanie zespołu. W pierwszej kolejności bardzo ważne...
Teoria potrzeby |
Potrzeby towarzyszą nam przez całe życie, od momentu narodzin, po naszą smierć. To one warunkują nasz rozwój, nasze nastawienie do świata i chęć walki o przetrwanie. Bez względu na to co byśmy nie robili (czy mowa o kulturze, jedzeniu, rozrywce)...
Od czego zależy skuteczna komunikacja w miejscu pracy? |
Nikt nie musi wyjaśniać roli, jaką odgrywa komunikacja w każdej organizacji. W zasadzie trudno sobie wyobrazić dobrze prosperujące przedsiębiorstwo, w którym komunikacja nie działa. W końcu to dzięki niej przebiega wymiana informacji, zadań i...
Sposoby motywacji pracowników |
Motywacja jest jednym z podstawowych elementów zarządzania: od niej zależy zaangażowanie pracowników i wyniki całego zespołu. Sposobów motywacji pracowników jest bardzo wiele a każdy z nich może sprawdzać się w odmiennych sytuacjach, w różnych...
Istota negocjacji biznesowych |
Ile technik negocjacyjnych istnieje? Tego chyba nikt nie wie - setki poradników określają różne schematy zachowań, tysiące praktyków uczą jak szybko i skutecznie negocjować. Rzeczywistość nie jest jednak taka prosta: każda sytuacja, każdy klient...
Role menedżera w organizacji |
Menedżer to z pewnością osoba wielozadaniowa, często bez skonkretyzowanych funkcji: w końcu ma być on odpowiedzialny za zespół, dostosowywać swoją pracę do aktualnych potrzeb organizacji i koordynować oraz zarządzać procesami i projektami, które...
Motywacja do zmian - czym jest i jak ją zdobyć? |
Zmiany w naszym życiu mogą odbywać się na każdym poziomie: od życia prywatnego, przez edukację i rozwój osobisty, aż po zagadnienia czysto pracownicze. To właśnie te ostatnie często wymagają najwięcej zachodu, często przesuwamy je jako cele "na...
Komunikacja formalna. |
Komunikacja to niezbędny element każdej formy organizacji ludzkiej. Tym samym będzie ona stanowiła podstawę funkcjonowania instytucji publicznej jakim jest urząd w takim samym stopniu, jak i w przypadku korporacji. Ponadto trzeba pamiętać także o...
5 zasad wystąpień publicznych, które warto wprowadzić w życie |
Jak mówić, by nas słuchano? To z pewnością pytanie, które zadaje sobie każdy początkujący mówca. W końcu każdy z nas był kiedyś świadkiem przemówienia, które być może nie było katastrofą, ale nie wzbudziło w nas żadnych uczuć.
Arkusz oceny pracownika. |
Ocena okresowa pracownika to czynność, która ma doniosłe znaczenie w zakresie właściwego funkcjonowania całej instytucji. Ponadto trzeba mieć świadomość tego, że prawidłowe określenie słabych, ale także mocnych cech danej osoby jest gwarancją...
Jak przygotować idealną prezentację? |
Każdy z nas wie, jak trudne może być przygotowanie naprawdę dobrej prezentacji. W końcu stres, nerwy czy nawet brak umiejętności może sprawić, że nie wypadniemy dokładnie tak, jak byśmy tego chcieli. Choć oczywiście, odpowiednie nastawienie,...
Podstawowe zasady skutecznej autoprezentacji |
Z autoprezentacją każdy z nas ma do czynienia każdego dnia. Oczywiście, najczęściej prezentujemy siebie na polu zawodowym (już od rozmowy kwalifikacyjnej, przez wykazanie chęci awansu lub podwyżki, aż po sprzedaż i negocjacje biznesowe), także w...
Służba cywilna. |
Ocena wykonanych przez pracownika obowiązków to podstawowy element kontroli, która z jednej strony pozwala na poprawę efektywności pracy, a z drugiej jest naturalnym sposobem wyceny premii. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku urzędników...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach: << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 > >>

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
Gamma na FBGamma w LN
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji