Czy znajomość pakietu office jest wymagana w każdej pracy?
Pakiety biurowe, takie jak Open Office czy Microsoft Office są na tyle ważne, że znajomości poszczególnych programów uczy się już dzieci w szkole podstawowej. Przeważnie na tapetę idzie w pierwszej kolejności edytor tekstu, a następnie arkusz kalkulacyjny.
Zajęcia te nie są jednak prowadzone chyba zbyt dokładnie, ponieważ o ile podstawy obsługi wyżej wymienionych programów zna niemal każdy, o tyle z zaawansowanymi funkcjami jest już znacznie gorzej.
Każdy, kto myśli na poważnie o tym, aby zrobić biurową karierę powinien doskonale opanować umiejętność posługiwania się programami z pakietów biurowych. Weryfikacja tych umiejętności nastąpi bardzo szybko, ponieważ zarówno edytory tekstu jak i arkusze kalkulacyjne są wykorzystywane codziennie w pracy biurowej.
Czy w każdym zawodzie przyda się znajomość pakietu biurowego?
Jeżeli się zastanowić, to można odpowiedzieć, że może i nie w każdym, a przynajmniej nie na co dzień. Jeżeli ktoś pracuje wyłącznie fizycznie, to zapewne nie będzie musiał korzystać z pakietu biurowego. Jednak w każdym innym przypadku, przynajmniej raz na czas trzeba będzie użyć edytora tekstowego lub arkusza kalkulacyjnego. Lepiej wówczas znać zasady ich działania.
Szkolenie MS Word może pomóc w trudnych początkach pracy z edytorem tekstowym. Samo szkolenie trwa kilka godzin, a przynosi wymierne efekty. Podobnie z resztą jest w przypadku szkoleń z arkuszy kalkulacyjnych. Coś, co na początku wydaje się bardzo trudne, po szkoleniu staje się niezwykle proste. Warto się szkolić i podnosić własne kompetencje zawodowe.
Od jakich szkoleń warto zacząć?
Po pierwsze, trzeba się zastanowić nad specyfiką własnego zawodu. Nie ma co się od razu zapisywać na wszystkie możliwe szkolenia, ponieważ raz że jest to dość duży wydatek, a dwa - już po wstępnej analizie okaże się, że nie wszystkie szkolenia będą w danym przypadku konieczne. Excel w HR jest używany codziennie, więc specjaliści od kadr i płac właśnie na ty szkoleniu powinni skoncentrować się w pierwszej kolejności.