Zarządzanie procesami logistycznymi

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete
Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
Zarządzanie procesami logistycznymi szkolenie uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej a także wymianą doświadczeń między uczestnikami szkolenia.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Cel szkolenia:

Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:

Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
    (decyduje kolejność zgłoszeń)

Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.

Cel szkolenia:
Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

Cel szkolenia:
Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • poziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie

2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki  – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie  (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji  w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie

2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki  – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie  (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji  w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie

2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • łańcuch dostaw szkolenie
  • zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie
  • System logistyczny
  • Proces logistyczny schemat
  • Zadania logistyki
  • Proces logistyczny
  • Podział procesów logistycznych

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby zajmujące się profesjonalnie obrotem towarowym, kierowaniem i obsługą procesów celnych i logistycznych z wykorzystaniem klasyfikacji taryfowej towarów a także osoby dokonujące zgłoszeń celnych, osoby składające deklaracje INTRASTAT i osoby zaangażowane w dokumentowanie pochodzenia towarów.

2024-04-16
16 kwietnia 2024
2024-04-16
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Zapraszamy na szkolenie które ma na celu zapoznanie uczestników ze specyfiką transportu i spedycji morskiej omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego.

2024-04-23
23 kwietnia 2024
2024-04-23
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Rozporządzenie European Union Deforestation Regulation (EUDR) zakazuje wprowadzania na rynek Unii Europejskiej lub eksportowania produktów, które nie spełniają wymogów zrównoważonego rozwoju. Regulacje obejmują siedem grup towarów, m.in. drewno, olej palmowy, soja, kauczuk, bydło, kakao, kawa oraz produkty wytworzone lub zawierające w składzie powyższe wyroby, uzyskane poprzez np. karmienie zwierząt tymi towarami (zastosowanie w paszach).

2024-05-22
22 maja 2024
2024-05-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.