Jak skutecznie sprzedawać?

Ilu sprzedawców, tyle sprzedaż techniki. Niektóre oparte na badaniach i wynikach ankiet, inne na doświadczeniu, jeszcze inne na przeczuciu, a niektóre na połączeniu ich wszystkich i dodaniu czegoś od siebie. Bardzo trudno jest określić dokładną liczbę takich metod, jednak większość z nich opiera się na wywieraniu wpływu na klientów, a także na pewnym sterowaniu ich procesami poznawczymi.

     
    Ilu sprzedawców, tyle sprzedaż techniki. Niektóre oparte na badaniach i wynikach ankiet, inne na doświadczeniu, jeszcze inne na przeczuciu, a niektóre na połączeniu ich wszystkich i dodaniu czegoś od siebie. Bardzo trudno jest określić dokładną liczbę takich metod, jednak większość z nich opiera się na wywieraniu wpływu na klientów, a także na pewnym sterowaniu ich procesami poznawczymi.

    Kierując ich unikalnymi doświadczenia, tworzy się sytuacje, które w większym lub mniejszym stopniu sugerują konkretne działanie na korzyść przedsiębiorców.
     
    Dobra sprzedaż oparta jest na manipulacji?
     
    Do pewnego stopnia o to właśnie chodzi – na manipulowaniu faktami tak, aby uzyskać spodziewany efekt. Nie chodzi tutaj o wyrządzanie krzywdy, a o uwypuklanie faktów, które mogą skłonić konsumentów do dokonania zakupu i spełnienia swoich potrzeb.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Tego rodzaju techniki oparte są na solidnych podstawach – współcześni przedsiębiorcy wiedzą, że nie mogą opierać obietnic na wątpliwym, niesprawdzonym gruncie. Należy jednak pamiętać, że działanie w dobrej wierze klienta to najważniejszy cel – czy to firmy, która zleca kampanię reklamową, czy to ich klientów, którzy będą odbiorcami tego subiektywnego przekazu.
     
    Jak uzyskać zadowalające efekty?
     
    Skutecznie sprzedawać oznacza poświęcać czas na przygotowania, rozpoznanie grupy, do której kieruje się komunikat, której potrzeby się realizuje. Jeżeli już na początku mylnie określimy adresata, wtedy może się okazać, że cały nasz skrupulatnie opracowany plan legnie w gruzach przez wątpliwej jakości podstawy.
     
    Dodatkowo powinniśmy pamiętać o zasadzie pomocy i wpływie opinii społecznej na działania wielu konsumentów. Jeżeli posiadamy pozytywną opinię większości, oznacza to, że spełniamy swoje obietnice i mamy ku temu dowodu w postaci rekomendacji i obserwatorów w mediach społecznościowych.

    Jeżeli tylko ze strony konsumenta pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości, powinniśmy je rozwiązać jak najszybciej i jak najlepiej potrafimy, opierając się na posiadanej wiedzy oraz na doświadczeniu, jakie do tej pory wynieśliśmy z kontaktów z naszymi klientami. To podstawy w dzisiejszym handlu niezależnie od branży.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.