Techniki zamknięcia sprzedaży

Sprzedaż to jeden z największych aktywatorów rynku, do dalszej kumulacji i rotacji funduszami. To na niej opiera się działalności wielu przedsiębiorstw, nie tylko oferujących usługi, ale także liczne produkty. Skuteczny sprzedawca nie traktuje swojego zawodu jako zwykłej zależności opierającej się na potrzebach klienta. Doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, a żeby móc zarobić musi natrudzić się znacznie bardziej, tym bardziej, że na rynku jest spora konkurencja. 

     
    Sprzedaż to jeden z największych aktywatorów rynku, do dalszej kumulacji i rotacji funduszami. To na niej opiera się działalności wielu przedsiębiorstw, nie tylko oferujących usługi, ale także liczne produkty. Skuteczny sprzedawca nie traktuje swojego zawodu jako zwykłej zależności opierającej się na potrzebach klienta.

    Doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, a żeby móc zarobić musi natrudzić się znacznie bardziej, tym bardziej, że na rynku jest spora konkurencja. Dlatego też bardzo pożąda się skutecznych sprzedawców i ich umiejętności sprzedaży. W jaki więc sposób zamknąć sprzedaż, by zakończyła się ona sukcesem na sprzedającego?
     
    Oficjalnie wyróżnia się kilka technik na to pozwalających, mowa tutaj m. in. o technice alternatyw, która jest bardzo popularna w wielu sklepach. Opiera się ona na prostym założeniu, że korzystniejsza umowa dla nas, jest tez korzystniejsza dla klienta, ale zarazem oferujemy mu mniej korzystną tak by mógł zobaczyć, co może stracić jeśli ją wybierze.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    W ten sposób wpływamy na ludzką psychikę, zmuszając ją do chęci pozyskania czegoś bardziej korzystnego. Można to określić jako swego rodzaju kuszenie.
     
    Inną opcją jest technika małych kroków. Opiera się ona na kolokwialnym „urabianiu” klienta. Całość opiera się na zbieraniu drobnych akceptacji od klienta, a następnie, gdy już zbierzemy ich odpowiednią ilość oferujemy klientowi tzw. asa, który zawiera w sobie wszystko to na co się wcześniej zgodził. W ten sposób nie jest on w stanie odmówić (bo przecież sam tego oczekiwał) i zgadza się na zadaną ofertę.
     
    Całkiem odmienną technika jest tzw. finalna propozycja, gdy prowadzimy z klientem rozmowy i na sam koniec dopiero zadajemy pytanie odnoszące się do jego chęci zakupu. Z pewnością jest to najbardziej czyste zagranie w stosunku do klienta, ale też często przynosi brak zysku.

    Chcąc jednak zarobić, można skorzystać z potrzeb klienta, zaś podczas oferowania produktu podkreślić, ze jeśli zamówi go już teraz dostanie o wiele korzystniejszą ofertę. Jest to tzw. metoda pośpiechu, która na wiele osób działa bardzo motywacyjnie do zakupu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.