Zarządzanie relacjami z klientem

Prawidłowe, pozytywne i długofalowe relacje z klientami są niezwykle ważne dla każdego przedsiębiorstwa. W większych firmach obsługę i kontakty z klientami pozostawia się wybranym pracownikom, których obowiązki ograniczają się właśnie do budowania takich pozytywnych i długofalowych relacji z klientami. W mniejszych firmach najczęściej za relacje z klientami odpowiedzialni są wszyscy bądź prawie wszyscy pracownicy.

     
    Prawidłowe, pozytywne i długofalowe relacje z klientami są niezwykle ważne dla każdego przedsiębiorstwa. W większych firmach obsługę i kontakty z klientami pozostawia się wybranym pracownikom, których obowiązki ograniczają się właśnie do budowania takich pozytywnych i długofalowych relacji z klientami.

    W mniejszych firmach najczęściej za relacje z klientami odpowiedzialni są wszyscy bądź prawie wszyscy pracownicy. Bez względu jednak, kto odpowiada za zarządzanie relacjami z klientem, powinny to być osoby nastawione na sukces przedsiębiorstwa, satysfakcję klienta i potrafiące w świadomy i odpowiedzialny sposób kreować wizerunek firmy.
     
    Najczęściej, do obsługi klienta i dbanie o prawidłowe relacje z klientami wybiera się osoby, które posiadają wysoką kulturę osobistą, potrafią być elastyczni i kreatywne, mają przyjemną aparycję, a także są prawdziwymi profesjonalistami w swojej dziedzinie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Dodatkowo, do jak najlepszej relacji z klientami nieocenione są umiejętności komunikacyjne, duże zdolności empatyczne, inteligencja emocjonalna na wysokim poziomie, jak również zdolności negocjacyjne. Dobrego pracownika w dziale obsługi klienta cechuje również uprzejmość i pozytywne nastawienie do klientów. Pracownicy, którzy cechują się wszystkimi tymi walorami bez wątpienia osiągną ogromny sukces zawodowy i przyczynią się również do sukcesu przedsiębiorstwa.
     
    Liczne badania potwierdzają, że na decyzje co do wyboru produktów czy usług przez klienta cena często odgrywa drugorzędną pozycję. Na pierwszym miejscu najczęściej klienci stawiają jakość produktów i usług oraz relacje z firmą i swoją opinię o niej. To właśnie dlatego tak ważne jest, aby budować pozytywne i długotrwałe relacje z klientami, a także tworzyć pozytywną opinię na temat firmy wśród klientów.

    Dzięki temu można zadbać o stały rozwój i prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa,
    bez obaw, że klienci przedsiębiorstwa wybiorą produkty lub usługi, jakie oferuje konkurencja. Zarządzanie relacjami z klientem jest więc w pew
    nym sensie sposobem na walkę o klienta z konkurencją.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.