Jak skutecznie sprzedawać?

Choć wydaje się, że nabywanie produktów z bogatej oferty sklepowej, to trudne zadanie, to nie sposób porównać go do sprzedaży. To prawdziwa sztuka oddziaływania na umysł klienta, wykorzystywania jego jawnych i ukrytych potrzeb oraz poprowadzenie rozmowy tak, aby zakończyła się pomyślnym sfinalizowaniem transakcji. Dlatego też powstało wiele technik i opracowano wiele poradników, które mają wyjaśnić zawiłości tego procesy. Równie liczne szkolenia i kursy wzbogacają uczestników o praktyczne umiejętności.

     
    Choć wydaje się, że nabywanie produktów z bogatej oferty sklepowej, to trudne zadanie, to nie sposób porównać go do sprzedaży. To prawdziwa sztuka oddziaływania na umysł klienta, wykorzystywania jego jawnych i ukrytych potrzeb oraz poprowadzenie rozmowy tak, aby zakończyła się pomyślnym sfinalizowaniem transakcji.

    Dlatego też powstało wiele technik i opracowano wiele poradników, które mają wyjaśnić zawiłości tego procesy. Równie liczne szkolenia i kursy wzbogacają uczestników o praktyczne umiejętności.
     
    Co to znaczy sztuka skutecznej sprzedaży?
     
    To moment, w którym zadowolony klient nabędzie towar i nie będzie widział potrzeby jego zwrotu, ponieważ nie zawiedzie jego oczekiwań. Aby tego dokonać, jak sprzedawcy, powinniśmy przygotować się na trudną rozmowę.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

    Czasami przebiega ona łatwiej, czasami jednak musimy się namęczyć, aby przekonać wątpiących w zasadność obietnicy, jakie znają oni z reklam albo jakie im przedstawiliśmy podczas którkiej prezentacji produktu.
     
    O czym należy pamiętać?
     
    Przede wszystkim warto wiedzieć, że sprzedaż jest długofalowym działaniem, które nie powinno się przyśpieszać do momentu, kiedy nadchodzi właściwy czas. Zanim potencjalny klient pojawi się w naszym sklepie, może minąć dużo czasu, a my możemy zainwestować sporo pieniędzy, nim dojdzie do pierwszego kontaktu.

    Służy on budowaniu świadomości, rozpowszechnianiu wiedzy i przekazywaniu obietnic, które w dalszej kolejności budują zaufanie do marki i do firmy, która ją asygnuje. Dopiero wtedy sprzedawcy zyskują narzędzie, dzięki któremu są w stanie doprowadzić do udanej sprzedaży.
     
    W przypadku, gdy dopiero prezentujemy nowy produkt szerszemu gronu, opowiadając o jego zaletach i korzyściach, jakie przyniesie jego użytkowanie, wtedy czas przeznaczony na prezentację, jak moment dyskusji po tym wydarzeniu, są kluczowymi momentami, kiedy może dojść do odmowy, ale też rozbudzenia chęci posiadania danego produktu lub usługi.

    Sprzedawca zawsze powinien być nastawiony na dialog i wiedzieć o swoim produkcie wszystko, pokazując potencjalnemu klientowi, że jest ekspertem w swojej dziedzinie wiedzy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.