Dlaczego warto organizować szkolenia sprzedawców
Wiele osób, szczególnie tych, które nigdy nie występowały w roli sprzedawcy ( zajęcie to wydaje im się banalnie proste) zadaje sobie pytanie, po co szkolić sprzedawców. Uważają, że sprzedaż jest na tyle prostym zajęciem, że nie wymaga ono jakichkolwiek szkoleń podnoszących kwalifikację i poziom posiadanej wiedzy.

Dlaczego warto organizować szkolenia sprzedawców
Tymczasem firmy wysyłają swoich sprzedawców na szkolenia po to, aby osiągać jak najlepsze wyniki sprzedażowe. A jak wiadomo im lepsze wyniki sprzedażowe tym wyższe zyski, dlatego też firmy bardzo chętnie w takie szkolenia inwestują.
Jednak nie wszystkie. Wiele z nich woli zatrudnić osobę z doświadczeniem i po takim szkoleniu niż inwestować w przeszkolenie takiego pracownika. Takie rozwiązanie daje szanse na pozyskanie nowych klientów, których sprzedawcy ci posiadali w poprzedniej firmie.
Jednak handlowiec. szczególnie ten doświadczony również potrzebuje szkoleń, a firmy często o tym zapominają. Dlatego nie pogłębiający wiedz po pewnym czasie odchodzi z danej firmy. Jakie, poza brakiem szkoleń są przyczyny zmiany firmy przez dobrych i doświadczonych handlowców?
Otóż są to:
- brak lub spadek motywacji
- zła atmosfera w pracy
- brak możliwości rozwoju ( związany z brakiem podnoszenia kwalifikacji przez pracownika)
- zbyt niskie wynagrodzenie.
Nie ma ludzi, którzy wszystko potrafią. Nawet bardzo doświadczony handlowiec, wiele lat pracujący w zawodzie potrzebuje od czasu do czasu jakiegoś szkolenia. Dzięki niemu nie tylko podniesie swoje kwalifikacje, ale również stanie się jeszcze skuteczniejszy osiągając jeszcze lepsze niż do tej pory wyniki sprzedażowe.
Podnoszenie wiedzy ma przeogromne znaczenie szczególnie w czasach nam obecnych, gdzie mamy do czynienia z ogromną konkurencją, łatwością dostępu do informacji oraz ciągłymi, dynamicznymi zmianami. Dobrze na wyniki sprzedaży działa również fakt. że w firmie pracują zarówno ludzie bardzo doświadczeniu jak i Ci ze świeżym spojrzeniem.
Wzajemny przepływ informacji między nimi jest niezwykle cenny do realizacji ustalonych planów sprzedażowych.
Finalizacja sprzedaży
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z…Sprzedaż narracyjna
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej