Elementy wizerunku firmy

Każde działające na rynku przedsiębiorstwo, niezależnie od tego jak długo to trwa, dąży do znalezienia swojego miejsca w zakupowej świadomości klientów. Równie ważne jak przyciągnięcie potencjalnych kontrahentów jest również wpojenie pracownikom zachowań prowadzących do identyfikacji ich z produktem czy usługą marki, dla której pracują.

zdjęcie - (the_title())

     

    Każde działające na rynku przedsiębiorstwo, niezależnie od tego jak długo to trwa, dąży do znalezienia swojego miejsca w zakupowej świadomości klientów. Równie ważne jak przyciągnięcie potencjalnych kontrahentów jest również wpojenie pracownikom zachowań prowadzących do identyfikacji ich z produktem czy usługą marki, dla której pracują. Zbudowanie pozytywnego wizerunku niesie ze sobą wiele korzyści, między innymi takich jak:
    - różnicowanie produktów, marek oraz przedsiębiorstw działających w granicach tego samego rynku
    - tworzenie trwałych więzi z klientami
    - tworzenie więzi z pracownikami - mniejsza rotacja pracowników ma najczęściej bardzo dobry wpływ na kondycję firmy
    - budowanie zaufania do firmy - jeśli konsument darzy przedsiębiorce zaufaniem często wybiera oferowane przez niego produktu oraz usługi.


    Wizerunek już od dawien dawna przez specjalistów uznawany jest za jeden z kluczowych aktywów prowadzących do osiągnięcia przez daną firmę pożądanego sukcesu. Na wizerunek składa się w głównej mierze podobizna, obraz, symbol oraz wyobrażenie. Dobrzy kreatorzy wizerunku doskonale zdając sobie sprawę z tego, że nie jest to jakikolwiek przypadku pojęcie statyczne. Bardzo często wizerunek ulega zmianom, w zależności od ciągle zmieniających się upodobań oraz poglądów wśród konsumentów. Są pewne aspekty, które zmuszają firmę do bardziej intensywne pracy nad kreowaniem wizerunku. Te czynniki to:


    - zmniejszenie udziałów rynkowych poprzez coraz powszechniej spotykany brak lojalności ze strony klientów
    - dość przestarzały i niezgodny z obecnie obowiązującymi kanonami wizerunek
    - zmiany w firmowej stukturze
    - pojawiające się nowe produkty i usługi
    - zmiana charakterystyki docelowej grupy klientów
    - zwiększenie zasobów.


    Wizerunek firmy zawsze nieodłącznie wiąże się z jej reputacją. Reputacja mówi pracownikom firmy, jak przedsiębiorstwo jest oceniane przez nie tylko konsumentów, ale i konkurencję działająca na tym samym obszarze. Na reputacje składają się także nieco odmienne wizerunki, które niegdyś charakteryzowały daną firmę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.