Kompetencje miękkie – rozwój kadry managerskiej

Przedsiębiorstwa i firmy – szczególnie te duże i rozwijające się w duchu zachodnim – prócz twardych kompetencji pracowników stawiają również bardzo wysoko poprzeczkę, jeżeli chodzi o tak zwane umiejętności miękkie zatrudnianych osób. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Przedsiębiorstwa i firmy - szczególnie te duże i rozwijające się w duchu zachodnim - prócz twardych kompetencji pracowników stawiają również bardzo wysoko poprzeczkę, jeżeli chodzi o tak zwane umiejętności miękkie zatrudnianych osób. Zaliczają się do nich między innymi: umiejętność uczenia się, chęć rozwoju, motywacja do pracy czy też umiejętność komunikacji. Miękkie kompetencje, zwłaszcza te obejmujące sferę komunikacji są niezmiernie ważne dla efektywności kadry zarządzającej. W procesie kształtowania pozytywnych, długoterminowych relacji w zespole pracowników ważną rolę odgrywa asertywny manager. Warto zadbać o rozwój swoich pracowników w tych dziedzinach poprzez regularne podnoszenie kompetencji na warsztatach asertywności.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    Asertywność, kojarzona przede wszystkim z rozwojem osobistym w sferze prywatnej przynosi także wymierne korzyści dla biznesu. Asertywny manager potrafi komunikować się w sposób swobodny, jasno określając swoje cele i wymagania, przez co zapobiega potencjalnym, niepotrzebnym konfliktom wynikającym z niezrozumienia przekazywanych treści. Posiada on również niezwykle cenną umiejętność, która polega na zarządzaniu zespołem z poszanowaniem praw obydwu stron - zdrowe wyznaczanie granic pozwala na jednoczesne realizowanie celów przedsiębiorstwa w sposób bardzo efektywny, przy jednoczesnym dostrzeżeniu i zrealizowaniu podstawowych i najważniejszych potrzeb zespołu pracowników.

    Szkolenie z umiejętności stosowania zachowań asertywnych prowadzone w dużej mierze jest na zasadzie warsztatów. Przekazywana treść teoretyczna, na bieżąco ćwiczona jest w zaimprowizowanych scenkach mających swoje odzwierciedlenie w codziennej rzeczywistości pracowników firm i korporacji. Przećwiczone zostaną między innymi sytuacje konfliktowe - zarówno z pracownikami jak i zarządem firmy, a także duży nacisk zostanie położony na umiejętność radzenia sobie z zachowaniami o podłożu manipulacyjnym. Istotnym elementem warsztatów asertywności będzie również określenia własnego ja, położenie nacisku na mocne strony oraz umiejętność wykorzystania ich w procesie zarządzania zespołem.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.