Jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży

Większość menadżerów bardzo często zadaje sobie pytanie w jaki sposób zmotywować swój zespół do działania i poprawiania wyników sprzedażowych. Swoich pracowników należy ciągle zachęcać do jak najefektywniejszej pracy. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Większość menadżerów bardzo często zadaje sobie pytanie w jaki sposób zmotywować swój zespół do działania i poprawiania wyników sprzedażowych. Swoich pracowników należy ciągle zachęcać do jak najefektywniejszej pracy. Dobry menadżer motywuje swoich ludzi nie za pomocą kar, ale za pomocą nagród. Zmotywowany i chętny do działania zespół pracuje lepiej, co bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia zysków w firmie.

    Współczesne firmy motywują swoich pracowników cyklicznie. Dobry menadżer zdaje sobie sprawę, że ludzie potrzebują ciągłego nakierunkowania na określony cel i motywowania do podejmowania działań. Znudzenie, zniechęcenie i jednostajność pracy w szybki sposób zmniejsza zyski w firmie. Z tego względu w wielu firmach organizowane są mini szkolenia oraz sesje coachingowe. Prowadzone są również różnego rodzaju rozmowy motywacyjne oraz rozmowy na temat aktualnych celów sprzedażowych firmy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Gamma.

    Sprawdź naszą ofertę szkoleń menadżerskich. Dowiedz się jak zarządzać pokoleniem Y, jak być autorytetem dla pracowników, jak delegować i motywować zespół, jak prawidłowo przekazywać swoje doświadczenie, jak zarządzać w oparciu o metodologię MBTI. Zobacz szkolenia: szkolenie zarządzanie zespołem, zarządzanie projektami szkolenie, zarządzanie projektami.

    Istnieje kilka grup motywatorów, które działają pozytywnie na sprzedawców i handlowców. Pierwszą grupą jest motywowanie oparte na relacjach. Działania ukierunkowane na budowaniu więzi w grupie, określaniu wspólnych celów oraz możliwość pracy w przyjaznym i zgranym zespole to dla wielu osób jedna z głównych przyczyn zadowolenia z pracy. Równie ważne są relacje z przełożonym, które powinny być oparte na wzajemnej sympatii oraz poczuciu wspólnego działania na rzecz osiągania sukcesów w firmie. Kolejna grupa czynników wpływających na motywację jest związana ze statusem w grupie. Możliwość awansu, zdobycia pozycji lidera czy możliwość wyróżnienia na tle grupy zdecydowanie motywuje do działania. W wielu przypadkach dobrą motywacją jest sama zmiana nazwy stanowiska na bardziej prestiżowe i wyróżniające się. Trzecią grupą czynników motywujących są osiągnięcia. W tej grupie wyróżnić można osiągnięcia finansowe, ale również osiągnięcia na innych szczeblach. Poczucie odpowiedniej płacy i różnych innych osiągnięć na polu zawodowym zdecydowanie motywuje pracowników do działania i osiągania lepszych wyników sprzedażowych.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.