Jak przebiega proces sprzedaży?

Jako przedsiębiorcy wiemy w gruncie rzeczy, że od jakiego momentu najwięcej zależy – od chwili, w której klient wykaże zainteresowanie naszym produktem, nabędzie go, a następnie będzie gotowy wystawić swoją opinię bądź kontynuować kupowanie w naszym sklepie. Jeżeli jesteśmy jego jedyną opcją, często zdarza się, że musimy specjalnie się starać, żeby zgłębiać tajniki procesu sprzedaży, jednak przy prężnie rozwijającej się konkurencji wiedza ta staje się kluczowa do osiągnięcia przez nas sukcesu.

     
    Jako przedsiębiorcy wiemy w gruncie rzeczy, że od jakiego momentu najwięcej zależy – od chwili, w której klient wykaże zainteresowanie naszym produktem, nabędzie go, a następnie będzie gotowy wystawić swoją opinię bądź kontynuować kupowanie w naszym sklepie.

    Jeżeli jesteśmy jego jedyną opcją, często zdarza się, że musimy specjalnie się starać, żeby zgłębiać tajniki procesu sprzedaży, jednak przy prężnie rozwijającej się konkurencji wiedza ta staje się kluczowa do osiągnięcia przez nas sukcesu.
     
    Jakie istnieją główne etapy procesu sprzedażowego?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    To zależy od przedsiębiorstwa oraz jego potrzeb, a także konkretnych klientów, często jednak dzieli się go na sześć ogólnych etapów:
    • uzyskanie informacji o nawykach klientów,
    • zaangażowanie kompetentnych osób w celu opracowania strategii sprzedażowej,
    • określenie etapów, jakimi będziemy podążać, aby pozyskać klienta,
    • skontaktować się z klientem oraz zdobyć jego uwagę,
    • wysłać propozycję ofertową i poprosić o złożenie zamówienia,
    • zapytać o jego opinię w trakcie okresu po sprzedażowego.

    Tak generalnie wygląda cały proces. Każdy z tych punktów można dowolnie modyfikować, rozszerzać bądź nadawać mu innych charakter – na przykład wywiadu, rozmowy czy ankiety.
     
    Co liczy się najbardziej?
     
    Dialog. Rozmowa z klientem, czy to bezpośrednia, czy przeprowadzona na odległość, z pewnością jest kluczowym etapem, które nigdy nie powinno się lekceważyć, zwłaszcza teraz w dobie, kiedy stanowi to o być albo nie być na rynku.

    Wysłuchanie zażalenia, podpowiedzi, opinii, skargi czy też wątpliwości związanych z użytkowaniem, obaw o to, że dana rzeczy się nie sprawdzić – to podstawowe zadanie działu Obsługi Klienta, w którym, jako przedsiębiorcy, powinniśmy zatrudnić osoby kompetentne, zaangażowane, uśmiechnięte i pomocne, które chcą wykonywać swoją pracę najlepiej, jak umieją. Tylko wtedy cała nasza firma zyska pozytywną opinię i uwagę w oczach klientów.
     
    Przygotowanie to procesu sprzedażowego wymaga zatem czasu i odpowiedniego podejścia, które sprawi, że osiągniemy pozytywne rezultaty na dalszym jego etapie nie zaprzepaszczając drobnych sukcesów mających miejsce po drodze.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.