Jak się zachować na biznes lunch, by zyskać klienta?

Lunch biznes to ważne spotkanie biznesowe, a także doskonałe narzędzie sprzedażowe. Od tego jak przebiegnie całe spotkanie zależeć będzie czy podejmiemy współpracę z klientem. Dlatego warto odpowiednio przygotować się przed spotkaniem.

zdjęcie - (the_title())

    Jeśli nasze zachowanie będzie niepoprawne i nieodpowiednie możemy stracić zainteresowaną osobę naszym produktem. Na początek przypomnijmy sobie podstawowe zasady, maniery. Będzie to idealne miejsce na wykazanie etykiety biznesowej, a także kultury osobistej. Warto pamiętać, że takiego rodzaju posiłek spożywa się między 12-14 godziną.

    Ważnym elementem jest wybranie odpowiedniej restauracji. Miejsce powinno być przyjemne, spokojne, gdzie można będzie spokojnie porozmawiać i negocjować. Nie zapominajmy o wyciszeniu telefonu, by żadna rozmowa, czy sms nie przerwał tematu, klimatu. Ważne jest także by nie wyciągać na wierzch i nie sprawdzać co chwilę godziny, ponieważ gość może poczuć się urażony i pomyśli, że jesteśmy znudzeni. Bądźmy uprzejmi, zapytajmy jaką kuchnię preferuje klient. Podczas zamówienia niech to on złoży pierwszy zamówienie.

    Ważnym elementem jest by nie przechodzić do interesów zaraz po złożeniu zamówienia. Rozmowa powinna zacząć się na luźny temat, gdzie żadna osoba nie będzie czuła się zestresowana i napięta. Najlepiej dowiedzieć się wcześniej o zainteresowaniach i poglądach gościa. Pamiętajmy jednak by nie zadawać jakichkolwiek pytań podczas, gdy klient będzie miał pełne usta jedzenia. Do kluczowych kwestii najlepiej podejść podczas deseru, bądź przy ostatniej filiżance kawy. Klient najedzony jest bardziej podatny na nawiązanie stosunków handlowych.

     

    Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenie zarządzanie zespołem? Zapraszamy serdecznie!

     

    Nie zapominajmy o uprzejmości także w sytuacji, gdy spotkanie nie poszło po naszej myśli. Zapłaćmy rachunek i w szacunku się przegnajmy. Nigdy nie wiadomo czy podczas kolejnego spotkania nie zostanie podjęta współpraca. Pamiętajmy także, że jeśli dojdzie do wymiany wizytówki to nie zostawiajmy jej na wierzchu, na stole. Powinniśmy ją dokładnie obejrzeć, przeczytać, kolejno schować do kieszeni marynarki.

    Okazujemy wówczas szacunek i zainteresowanie klientem. Nie zapominajmy o odpowiednim ubiorze. Jeśli spotkanie odbywa się w siedzibie firmy, możemy skorzystać z ubioru biurowego. Natomiast, gdy wybieramy się do restauracji, wysokiej jakości lokalu, powinniśmy założyć elegancki garnitur.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.