Jak budować relacje z klientem

Dobre i długotrwałe relacje z klientami wydają się być niezwykle istotne dla każdego sprzedawcy. Są gwarantem sukcesu i wykorzystania wszystkich możliwości sprzedażowych. Jeśli sprzedawca zdoła zbudować dobre i długotrwałe relacje ze swoim klientem, zyska pewność, że klient będzie do niego powracał. Jednak budowanie takich relacji nie zawsze jest proste.

zdjęcie - (the_title())

 
Jak budować relacje z klientem

Dobre i długotrwałe relacje z klientami wydają się być niezwykle istotne dla każdego sprzedawcy. Są gwarantem sukcesu i wykorzystania wszystkich możliwości sprzedażowych. Jeśli sprzedawca zdoła zbudować dobre i długotrwałe relacje ze swoim klientem, zyska pewność, że klient będzie do niego powracał. Jednak budowanie takich relacji nie zawsze jest proste.

W budowaniu relacji bardzo ważna jest rozmowa z klientem. Nie da się bowiem ukryć, że żaden klient nie zdecyduje się na zakup czegokolwiek, jeśli nie będzie czuł sympatii do osoby sprzedającej. Jednak sama sympatia nie wystarczy. Każdy klient, zanim sięgnie do portfela musi mieć całkowitą pewność, że oferowany produkt jest przydatny, a najlepiej niezbędny. Tutaj ogromną rolę będzie więc odgrywać język korzyści, którym powinien posłużyć się sprzedawca. Jeśli odpowiednio zareklamuje produkt i przekona klienta do tego, że ten potrzebuje oferowanych produktów, z pewnością osiągnie sukces. Dlatego też budowanie pozytywnych relacji i odpowiednio prowadzona rozmowa handlowa są tutaj tak istotne. Zaś język korzyści, w którym wskazywana jest dana cecha produktu, jej zaleta i korzyść, jaką może osiągnąć dzięki temu klient wydaja się być niezwykle istotne.

Choć podczas szkoleń dla handlowców omawiane są różne techniki sprzedażowe, to jedną z najbardziej uniwersalnych i zarazem skutecznych wydaje się być właśnie język korzyści. Komunikacja z klientem oparta wyłącznie na budowaniu pozytywnych relacji może często okazać się zbyt słabo przekonująca. Podobnie jak rozmowa handlowa, w której nie wskazujemy klientowi bezpośrednio, dlaczego oferowane przez nas produkty są tak wartościowe i wyjątkowe. Jeśli klient będzie sądził, że oferowany produkt może zastąpić innym, tańszym, pochodzącym od konkurencyjnej firmy, nasze szanse na sprzedaż drastycznie maleją. Dlatego też tak istotny jest język korzyści, który pozwoli na przekazanie klientowi wszystkich zalet i korzyści jakie osiągnie, jeśli kupi właśnie ten produkt i właśnie od nas. Da to maksymalnie dużą gwarancję na odniesienie sukcesu i zrealizowanie planu sprzedażowego.

Budując relacje z klientem musimy pamiętać, że nie sama relacja ma dla nas kluczowe znaczenie, ale własnie sprzedaż. Nawet w przypadku bardzo sympatycznego i przyjacielskiego klienta musimy pamiętać, że naszym głównym zadaniem nie jest zaprzyjaźnienie się z klientem, ale sprzedaż produktów czy usług, jakie oferuje firma w której pracujemy. Dlatego też tak ważne jest, by budowanie pozytywnych relacji z klientami robić w rozsądny sposób i tak, by umożliwiały one oferowanie produktów bez najmniejszego skrępowania. Jednocześnie, klient musi mieć maksymalnie duże zaufanie do nas i wiedzieć, że nie zostanie oszukany. Dlatego, prócz języka korzyści musimy zaoferować klientowi faktycznie wysokiej jakości produkty, które skutecznie zaspokoją faktyczne potrzeby naszego klienta. W przeciwnym wypadku może on stracić zaufanie do nas i nie zdecyduje się już więcej na zakupy.

Komunikacja z klientem musi być oparta na jasnych i prostych zasadach. Każdorazowo powinna prowadzić do zrealizowania sprzedaży i osiągnięcia satysfakcji z niej zarówno przez klienta, jak i sprzedawcę. Z pewnością klient będzie usatysfakcjonowany, jeśli otrzyma dobrej jakości produkt za adekwatną cenę, a przy tym produkt spełni jego oczekiwania i potrzeby. Klient musi mieć pewność, że dobrze zainwestował swoje pieniądze i osiągnął oczekiwane korzyści. Zaś sprzedawca powinien zrealizować swoje plany sprzedażowe, co z pewnością uda się, jeśli sięgnie po najlepsze techniki sprzedażowe, umożliwiające łatwe i skuteczne sprzedawanie produktów czy usług. Jednocześnie, sprzedawca musi pamiętać, aby doprowadzić proces sprzedaży do samego końca. Nawet, kiedy już klient otrzyma swój produkt czy usługę, sprzedawca zawsze powinien się upewnić, czy klient czuje się zadowolony z tego, co otrzymał, czy zauważył korzyści i jak produkt czy usługa wpłynęły na klienta. To zapewni długą współpracę pomiędzy klientem, a sprzedawcą, a także przyczyni się do zbudowania pozytywnych i długotrwałych relacji z klientem.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.