Skuteczna sprzedaż – jak budować relację z klientem?

Tematem, wokół którego skupiają się liczne szkolenia sprzedażowe, jest budowanie poprawnej relacji z klientem. Ma to kluczowe znaczenie dla skuteczności procesu sprzedaży, jednak nie jest to wbrew pozorom zadanie proste.

zdjęcie - (the_title())

    Wiele firm oraz sprzedawców w niewłaściwy sposób zajmuje się budowaniem relacji z klientem, co skutkuje znacznie mniejszą efektywnością sprzedaży.

    Doskonałe relacje z klientami są tym, co może zdecydowanie wyróżniać jednego sprzedawcę spośród konkurencji - nawet wtedy, gdy wszyscy zajmują się sprzedażą tego samego towaru, bądź też usługi. Dobry kontakt z klientem buduje jego zaufanie i wpływa na dobry wizerunek zarówno marki, jak i sprzedawcy. Warto pamiętać o tym, że zadowoleni klienci zawsze wracają - dzięki temu dobre relacje z nimi są wyjątkowo ważne i opłacalne.

    Aby budować dobre relacje z klientem, należy postarać się go poznać, a także dać mu poznać siebie. Klient zaufa sprzedawcy, który sprawia wrażenie osoby zainteresowanej jego życiem, problemami i sprawami, z którymi musi się uporać. Warto więc wykazać zrozumienie dla klienta, który waha się i nie wie, czy może dokonać zakupu. Wyrozumiałość i profesjonalizm są kluczem do sukcesu - klient powinien wiedzieć, że nasze problemy są dla niego istotne, a jednocześnie mieć świadomość tego, że ma do czynienia z profesjonalistą - osobą, która zna się na rzeczy i zawodzie, jaki wykonuje.

     

    Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem albo chcesz zostać lepszym negocjatorem? Zobacz nasz dział: sprzedaż szkolenia i m.in.:
    Wybierz najlepszą firmę szkoleniową roku.

     


    Dobry sprzedawca powinien być dobrym słuchaczem. Przerywanie klientowi wypowiedzi w pół zdania to najgorsze, co można zrobić. Taka postawa zniechęca do rozmowy i sprawia, iż rozmówca ma ochotę wycofać się zarówno z rozmowy, jak i z transakcji. Należy uważnie słuchać i wyczerpująco oraz dokładnie odpowiadać na pytania - tak, aby rozwiać wszelkie zaistniałe wątpliwości.

    Dobre relacje z klientami to duża część sukcesu. Warto jednak pamiętać o tym, że im większa jest ilość klientów, z którymi mamy dobre relacje, tym większa staje się nasza szansa na uzyskanie doskonałych wyników w sprzedaży. Dobry sprzedawca wie, że nawet jeśli posiada dużą ilość klientów, nigdy nie powinien zaprzestać poszukiwania nowych klientów. W przypadku, gdy obecni klienci zdecydują się bowiem na zakończenie współpracy, sprzedawca może być postawiony w bardzo niekorzystnej sytuacji. Stale poszukując klientów można zmniejszyć takie ryzyko - na miejsce klienta, który odejdzie, pojawi się nowy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.