Kryteria oceny pracownika

Jedna z najistotniejszych funkcji, jaka nierozerwalnie związana jest z procesem zarządzania, to ocena pracowników. Pracodawcy oceniając pracownia posługują się przy tym odpowiednio wcześniej ustalonymi kryteriami, które mogą być ogólnie przyjęte bądź też dowolnie przez pracodawcę ustalone, w zgodzie z jego potrzebami i oczekiwaniami wobec pracowników, których zatrudnia w swoim przedsiębiorstwie.

zdjęcie - (the_title())

     

    Jedna z najistotniejszych funkcji, jaka nierozerwalnie związana jest z procesem zarządzania, to ocena pracowników. Pracodawcy oceniając pracownia posługują się przy tym odpowiednio wcześniej ustalonymi kryteriami, które mogą być ogólnie przyjęte bądź też dowolnie przez pracodawcę ustalone, w zgodzie z jego potrzebami i oczekiwaniami wobec pracowników, których zatrudnia w swoim przedsiębiorstwie.

    Ocenie przez pracodawcę zawsze podlega wiele, często niezwykle różnorodnych czynników.

    Najczęściej jednak przyjmowane do oceny są:

    • kryteria kwalifikacyjne,
    • kryteria efektywnościowe,
    • kryteria osobowościowe,
    • kryteria behawioralne.

    Jeśli chodzi o kryteria kwalifikacyjne, to uzależnione są one w najwyższym stopniu od charakterystyki danego stanowiska pracy, dlatego w przypadku wielu przedsiębiorców mogą się bardzo pomiędzy sobą różnić.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia handlowe online!

    Za kryteria kwalifikacyjne stosowane zdecydowanie najczęściej, niezależnie od stanowiska zajmowanego przez danego pracownika można uznać:

    • wykształcenie,
    • przebyte kursy oraz szkolenia,
    • umiejętności pozyskiwane w czasie pracy na stanowisku podlegającym ocenie.

    Kryteria oceny pracowników bardzo często wykorzystywane s ado przyznawania premii w odpowiedniej wysokości. Dlatego bardzo ważne jest, aby mogły być one w odpowiedni sposób mierzalne.

    Najprościej sytuacja wygląda przy kryteriach efektywnościowych, czyli:

    • wartość sprzedaży,
    • osiągnięty dzięki pracy pracownika zysk.

    Kryteria behawioralne natomiast wykorzystywane są przede wszystkim wtedy, gdy praca pracowników przedsiębiorstwa dość znacząco wpływa na wizerunek firmy.

    Tu za postawę oceny pracownia uznać można przede wszystkim jego:

    • lojalność,
    • wytrwałość,
    • gotowość do podjęcia działań do samodoskonalenia i ciągłego podnoszenia kwalifikacji,
    • stosunek do klientów (zarówno obecnych, jam o tych którzy mogliby po odpowiednim (podejściem do nich rozpocząć współpracę z danym przedsiębiorstwem).

    Zdarzają się również sytuacje, w których to kryteria osobowościowe ostatecznie decydują o awansie czy premii dla danego pracownika.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.