Markieting dla klienta – marketing doświadczeń

XXI wiek jest nastawiony na doświadczanie i testowanie, taki trend przeszedł także do marketingu i kolejną jego wersją jest marketing doświadczeń. Na czym on polega? Chodzi o to, że specjaliści już nie tylko chcą oddziaływać na nas za pomocą tradycyjnych reklam i prezentacji, ale stawiają na emocje i odczucia. W marketingu doświadczeń, jak sama nazwa wskazuje kluczowe jest doświadczenie – dotknąć, spróbować, użyć i nie chcieć już bez danego produktu żyć. 
zdjęcie - (the_title())
     
    XXI wiek jest nastawiony na doświadczanie i testowanie, taki trend przeszedł także do marketingu i kolejną jego wersją jest marketing doświadczeń. Na czym on polega? Chodzi o to, że specjaliści już nie tylko chcą oddziaływać na nas za pomocą tradycyjnych reklam i prezentacji, ale stawiają na emocje i odczucia. W marketingu doświadczeń, jak sama nazwa wskazuje kluczowe jest doświadczenie - dotknąć, spróbować, użyć i nie chcieć już bez danego produktu żyć.
     
    Zgodnie ze słowami Scotta Christa ten typ marketingu za cel stawia sobie nawiązanie stosunku pomiędzy marką i konsumentem. Czy jednak ta strategia zadziała zawsze i dzięki niej odniesiemy sukces? Zapewne nie, jednak zawsze jeśli oferta skierowana jest "prosto do ciebie", ma szansę być zauważoną i częściej wybieraną niż inne. Marketing doświadczeń to także prośby skierowane do klientów o opinie i porady, które następnie dzięki nim zostaną wdrożone.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    To sprawia, że klient będzie czuł się odpowiedzialny za daną markę, jeśli zobaczy, że jego pomysł został zauważony i doceniony, a głos ważny, to automatycznie poczuje, że firma doskonale spełnia jego oczekiwania, reaguje, a przez to staje się bliższa. Każda firma musi opracować własną taktykę kontaktu z klientem i rozpoznać punkty styczne, które będą adekwatne do jej profilu.

    Jakie są efekty, które można wyróżnić po zastosowaniu w strategii firmy marketingu doświadczeń?
     
    Przede wszystkim będzie to silniejsze przywiązanie klienta do danej marki. Wynika to z prostego faktu, że jeśli coś znam, to najprostszym wyborem będzie kpienie tego produktu czy usługi ponownie, zamiast podejmować ryzyko związane z testowaniem nowości. Znane, nawet jeżeli nie jest najlepsze z możliwych, jest bliższe niż cokolwiek innego. Jeżeli klient już jest przywiązany do danej marki, naturalnym jest także polecanie danych produktów znajomym. To wszystko wpłynie na pozytywny obraz firmy i niezawodność, jaką oferuje. Pozytywny wizerunek firmy i dobre skojarzenia z nią, to strategiczny element budowania marki.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.