Metoda design thinking w pracy

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz firm produkcyjnych czy oferujących różne produkty i usługi powstała wyjątkowa metoda design thinking. Jej głównym założeniem jest kreatywne, innowacyjne podejście do problemów, które ma pomóc w tworzeniu doskonałych produktów i usług spełniających oczekiwania konsumentów. Zgodnie z tą metodą, najpierw należy dobrze zrozumieć problem i potrzeby użytkowników, a dopiero później zacząć tworzyć.

zdjęcie - (the_title())

 
Metoda design thinking w pracy

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz firm produkcyjnych czy oferujących różne produkty i usługi powstała wyjątkowa metoda design thinking. Jej głównym założeniem jest kreatywne, innowacyjne podejście do problemów, które ma pomóc w tworzeniu doskonałych produktów i usług spełniających oczekiwania konsumentów. Zgodnie z tą metodą, najpierw należy dobrze zrozumieć problem i potrzeby użytkowników, a dopiero później zacząć tworzyć.

Wiele osób zastanawia się co to jest design thinking i czy w ich przedsiębiorstwie znalazło by ono zastosowanie. Odpowiedź jest prosta. Jak najbardziej tak. Bez względu bowiem na to, jakie usługi czy produkty oferujemy, możemy robić to znacznie lepiej i efektywniej, jeśli będziemy znali faktyczne potrzeby klientów. Warto dowiedzieć się, czego potrzebuje klient, jakie są jego największe potrzeby i jaki problem chciałby rozwiązać. Kiedy już się tego dowiemy, będziemy mogli w pełni wyjść naprzeciw tym potrzebom i oczekiwaniom, a co za tym idzie, tworzyć to, co dla klientów jest niezbędne. Metody design thinking pozwalają na odkrywanie potrzeb klientów, jasne określanie ich i dostosowywanie swoich działań tak, by w pełni zaspokoić potrzeby konsumenta.

Myślenie projektowe musi być oparte przede wszystkim na świadomości. Jeśli osoba projektująca usługę czy produkt nie zna potrzeb użytkowników, nie będzie w stanie zaoferować im tego, czego naprawdę potrzebują. Dlatego też w design thinking najistotniejsza wydaje się być koncentracja na użytkowników. W pierwszej kolejności należy poznać wszelkie potrzeby konsumentów, zarówno te uświadomione jak i te, których użytkownik jeszcze sam nie jest świadomy. Kiedy już poznamy dany problem, warto spojrzeć na niego z różnych perspektyw. Takie wielotorowe myślenie projektowe może okazać się niezbędne, bowiem pozwoli zaangażować wiele osób z przedsiębiorstwa, z których każdy posiada inne doświadczenia, umiejętności, cele, potrzeby i inną świadomość, dzięki czemu pomoże to w trafnym wskazaniu na wszystkie aspekty danego problemu. Dzięki temu można będzie stworzyć produkt czy usługę najlepiej dopasowaną do potrzeb różnych osób, zaspokajający różne potrzeby.

Zgodnie z metodą design thinking, ważne jest również eksperymentowanie i sprawdzanie wszystkich pomysłów. Im więcej będziemy testować, sprawdzać i tworzyć, tym więcej błędów uda się uniknąć, a zaspokoić więcej rzeczywistych potrzeb klientów. Warto tworzyć różne prototypy, testować je, dawać użytkownikom do przetestowania i zbierać informacje zwrotne, które pozwolą na udoskonalanie produktu, zmianę na lepsze, wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i w efekcie wypuszczenie na rynek czegoś doskonałego, spełniającego oczekiwania i potrzeby wielu osób. Tak przeprowadzone myślenie projektowe i przetestowanie wybranych propozycji pozwoli na efektywne wybranie najlepszego produktu czy usługi, dobór odpowiednich parametrów czy opcji, a także stworzenie czegoś, co trafi do wybranego grona użytkowników.

W efekcie metody design thinking powstają świetne rozwiązania, które są pożądane przez wielu użytkowników. Pozwalają zaspokoić ich potrzeby, spełnić oczekiwania i dają to, czego użytkownik najbardziej potrzebuje. Jednocześnie, są to produkty czy usługi, które są technologicznie wykonalne. Po wielu próbach i ulepszeniach, produkcja takich elementów nie sprawia już problemów, a tworzenie jest wystarczająco łatwe i realne. Poprzez proces tworzenia, udoskonalania i eksperymentowania udaje się zwykle stworzyć rzeczy, które są w pełni ekonomicznie uzasadnione. Udaje się ciąć niepotrzebne koszty, a wytwarzać w sposób ekonomiczny, ekologiczny i efektywny. Do tego wszystkiego przyczynił się zaś sam proces twórczego myślenia, do którego zaangażowany został taki zespół pracowników, jaki był niezbędny, by udało się stworzyć coś wyjątkowego i w pełni odpowiadającego potrzebom konsumentów. Dzięki design thinking często udaje się uniknąć wielu podstawowych błędów, można tworzyć coś, co jest niezbędne klientom i przyniesie firmie zysk, a przy okazji, będzie innowacyjne, ciekawe i twórcze.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.