O czym powinien wiedzieć sprzedawca?

Skuteczna sprzedaż to sztuka, której każdy handlowiec musi się nauczyć. Oczywiście istotną rolę odgrywa tu doświadczenie, ale warto zapoznać się także z kilkoma podstawowymi zasadami skutecznej sprzedaży.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
2019-07-25
25 lipiec 2019 -
2019-07-26
26 lipiec 2019
Warszawa
Warszawa
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Nie trzeba robić wyjątkowych rzeczy, aby uzyskiwać wyjątkowe rezultaty
Obsługa klienta - komunikacja i asertywność w pracy z trudnym klientem
2019-09-23
23 wrzesień 2019 -
2019-09-24
24 wrzesień 2019
Warszawa
Warszawa
Obsługa klienta - komunikacja i asertywność w pracy z trudnym klientem
Jeśli nie zadbasz o klienta, zrobi to Twoja konkurencja

Przede wszystkim bardzo ważny jest sposób, w jaki przedstawimy klientowi swoją ofertę. Istotne jest to, aby dostosować ją do potrzeb klienta i przedstawić tak, aby uwierzył, że jest to odpowiedź na jego oczekiwania. Wymienianie zalet lub danych technicznych produktu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Warto za to pokazać, w jaki sposób oferowany przez nas produkt może pomóc klientowi i rozwiązać jego problemy.

Należy nauczyć się indywidualnego podejścia, nie możemy wszystkim opowiadać tak samo o danym produkcie. Warto zastanowić się, co najbardziej może przekonać akurat tę osobę, co w naszym produkcie szczególnie może jej się spodobać. Istotne jest również to, aby klient miał świadomość, że w przypadku niezadowolenia z zakupu, nie jest pozostawiony sam sobie. Korzystne oferty zwrotów, reklamacji, wymiany itp. mogą przyczynić się do zwiększenia liczby klientów.

Oprócz tego każdy sprzedawca powinien nauczyć się przyjmowania zamówień. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby wyczuć moment, w którym poprosimy klienta o zamówienie. Jeśli nastąpi to zbyt szybko, klient może uznać, że naciskamy na niego i chcemy na siłę namówić go na zakup. Z kolei, jeśli o zamówienie poprosimy za późno, klient może zdążyć się już rozmyślić lub też zaczną pojawiać się w jego głowie wątpliwości. Jeśli spotkamy się z odmową, warto poinformować, że w każdej chwili można zdecydować się na zakup. Dobrze jest także poznać przyczynę odmowy.

Mogłoby się wydawać, że zamówienie jest już ostatnim etapem sprzedaży. Tymczasem, jeśli chcemy, aby klient jeszcze do nas wrócił, warto zapytać go o to, czy jest zadowolony z zakupu, czy produkt spełnił jego oczekiwania itd. Delikatnie można również zasugerować, że w ofercie znajduje się wiele innych rzeczy, które mogłyby go zainteresować. Klient poczuje się ważny i uzna, że sprzedawcy faktycznie zależy na jego zadowoleniu, a nie tylko na pieniądzach. Istotne jest również to, aby służyć klientowi pomocą, jeśli np. będzie miał jakieś wątpliwości co do użytkowania, obsługiwania itp. danego produktu. Istotne jest także to, aby liczyć się z niezadowoleniem klienta. Jeśli sprzedaliśmy mu wadliwy produkt, postarajmy się naprawić ten błąd.

 

Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa 2016 roku.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
2019-09-26
26 wrzesień 2019 -
2019-09-27
27 wrzesień 2019
Warszawa
Warszawa
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Nie trzeba robić wyjątkowych rzeczy, aby uzyskiwać wyjątkowe rezultaty
Szkolenia zamknięte: Sprzedażowe
Uruchamiamy napęd sprzedażowy poprzez szkolenia

Dysponujemy szerokim portfolio  szkoleń sprzedażowych: od  podstawowych technik sprzedaży przez challanger sale po autorskie Seek&Sale Training. Propozycję uzupełniają szkolenia z negocjacji na kilku poziomach, szkolenie z obsługi klienta oraz zestaw szkoleń z wywierania wpływu, psychologii sprzedaży i psychomanipulacji. Zapraszamy!

 
Już niedługo:
Wolontariat pracowniczy i CSR
Zobacz szkolenia powiązane z tym tematem:
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Mistrzostwo osobiste w negocjacjach
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Obsługa klienta - komunikacja i asertywność w pracy z trudnym klientem
23 wrzesień 2019 - 24 wrzesień 2019
Warszawa

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Technik sprzedażowych jest bardzo dużo i pojawia się ich coraz więcej. Każdy sprzedawca, któremu zależy na sukcesie, powinien stopniowo nauczyć się jak najwięcej z nich.
Z pozoru mogłoby się wydawać, że zawód sprzedawcy nie jest jakoś szczególnie trudny i wymagający, ale rzeczywistość okazuje się zupełnie inna.
Zaplanowanie dobrej a jednocześnie skutecznej firmowej imprezy integracyjnej potrafi być nie lada wyzwaniem.
Firmowe imprezy, których zadaniem jest zjednoczenie ludzi w Twoim zespole oraz uwolnienie ich potencjału niezbędnego do jak najefektywniejszego wykonywania swojej pracy, nie muszą być przeprowadzone wysokim kosztem.
Kiedy firma oznacza tylko obowiązki, a nie przyjemności – najczęściej nie jest w stanie wykorzystać właściwie całego pracowniczego potencjału, zespół może mieć problemy w komunikowaniu się z sobą, a wszyscy pracownicy pracują nie tylko pod presją czasu, ale także kierowniczej drabiny.
Poprzedni artykuł
Obecny artykuł
O czym powinien wiedzieć sprzedawca?
Następny artykuł

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.