Pierwszy kontakt z klientem

Zanim podniesiemy słuchawkę i rozpoczniemy rozmowę z klientem, musimy się do niej odpowiednio przygotować. Narzędzia takie, jak wypisanie zalet i wad reklamowanego produktu czy listę ewentualnych obiekcji rozmówcy pozwolą nam zdobyć informacje, jakie wykorzystamy następnie przy rozmowie.

     
    Zanim podniesiemy słuchawkę i rozpoczniemy rozmowę z klientem, musimy się do niej odpowiednio przygotować. Narzędzia takie, jak wypisanie zalet i wad reklamowanego produktu czy listę ewentualnych obiekcji rozmówcy pozwolą nam zdobyć informacje, jakie wykorzystamy następnie przy rozmowie.

    Schemat rozmowy

    Dobrym sposobem będzie ustalenie pewnego schematu, jakiego będziemy trzymać się podczas rozmowy. Nie sprawdzi się tutaj improwizacja, nawet w wypadku doświadczonych handlowców. Możemy w ten sposób wyodrębnić te argumenty, które szczególnie trafiają do naszych rozmówców i decydują o tym, czy klient pragnie nadal prowadzić z nami rozmowę, czy też nie. Plan uporządkuje naszą rozmowę i pozwoli na organizację jej.

    Takie narzędzie przyczyni się do tego, że nie zapomnimy o żadnym elemencie podczas rozmowy i przeprowadzimy ją tak, jak należy. Musimy stworzyć skrypt dopasowany do rodzaju odbiorcy. Charakterystyczne zwroty do klienta pozwolą nam wyczuć go już po kilku pierwszych słowach.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

    Treść przeprowadzanej rozmowy

    Jakość jak i treść jest bardzo ważna. Musimy poinformować, kim jesteśmy i jaką firmę reprezentujemy. Ta część rozmowy nie może trwać zbyt długo - klienci są znudzeni żmudnymi rozmowami. Oryginalny wstęp do klucz do prawidłowego rozpoczęcia rozmowy. Umiejętne stawianie pytań, na które klient odpowie z pewnością twierdząco pozwoli nam na uzyskanie wartościowej rozmowy, a co najważniejsze - spotkania z klientem.

    Musimy mówić z przekonaniem i energią. Nudny ton z pewnością zniechęci klienta, dlatego musimy efektywnie oddziaływać na jego zmysł słuchu i wysilić się. Wzbudzenie zainteresowania już na samym początku jest bardzo ważne.

    Jak nie dać się spławić?

    Większość klientów będzie próbowała zakończyć rozmowę z nami. Musimy się na to przygotować, jednak istnieje kilka sposobów na zatrzymanie przy sobie rozmówcy. Możemy w tym momencie zapytać wprost o spotkanie i przedstawienie na nim oferty. Ustalamy dogodną dla klienta datę i miejsce, oferując ponadto dostosowanie ze swojej strony.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.