Jak powinna wyglądać prawidłowa komunikacja w przedsiębiorstwie?

Prawidłowa i niczym nie zakłócona komunikacja w przedsiębiorstwie ma ogromne znacznie nie tylko dla komfortu pracy w takiej organizacji, ale również i efektów pracy, jakie osiąga,

zdjęcie - (the_title())


Jak powinna wyglądać prawidłowa komunikacja w przedsiębiorstwie?


Prawidłowa i niczym nie zakłócona komunikacja w przedsiębiorstwie ma ogromne znacznie nie tylko dla komfortu pracy w takiej organizacji, ale również i efektów pracy, jakie osiąga,

Dobra komunikacja, co z pewnością nie ulega najmniejszym wątpliwościom zdecydowanie bardziej ułatwia szybkie i efektywne osiągnięcie wyznaczonych celów, przeznaczonych do zrealizowania dla poszczególnych grup pracowniczych.

Warto pamiętać o tym, że komunikowanie się zawsze będzie niezbędnym elementem istnienia każdej organizacji, niezależnie tak naprawdę od tego, czym zajmują się jej przedstawiciele na co dzień w kwestiach zawodowych.

W każdej organizacji, jeżeli komunikacja pomiędzy poszczególnymi jej członkami będzie nieco chaotyczna i w jakikolwiek sposób nie uporządkowana, charakteryzująca się bardzo dużą dowolnością, stosunkowo szybko przyczynia się do powstania zaburzeń w działaniu organizacji, które mogą po pewnym czasie, jeśli nie zostaną odpowiednio szybko i efektywnie usunięte, przyczynić się do tego, że dana organizacja poniesie na rynku klęskę w obszarze swojej działalności.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Skuteczne budowanie efektywności firmy poprzez rozwój kadry menedżerskiej. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.

Zobacz szkolenia związane z obszarem menadżerskim:

Szkolenia menadżerskie - pełna lista.

Taka niewłaściwa i chaotyczna komunikacja przede wszystkim przyczynia się do znacznego rozproszenia uwagi poszczególnych członków pracujących dla wydawać by się mogło dobra danej organizacji, ale również zabiera czas, a także nakłada się na komunikaty niezbędne do prawidłowego działania każdej organizacji, przez co nie docierają one w sposób odpowiedni do tych osób, do których koniecznie dotrzeć powinny.

To powoduje bardzo duże kłopoty i liczne nieporozumienia, mogące prowadzić nawet do dość dużych konfliktów, które z całą pewnością nie będą miały pozytywnego wydźwięku dla kondycji i efektywności działania przedsiębiorstwa.

Ludzie stanowiący trzon organizacji są bardzo różni, między nimi widocznych jest także wiele różnic, nie tylko na tle kulturowym czy obyczajowym, ale również językowym czy w kwestii bardzo różnego postrzegania wielu zjawisk, nie tylko związanych z działaniem danej organizacji. Tak naprawdę przyczyn pojawiania się błędów komunikacyjnych jest wiele i czasem mogą być dość ciężkie do zidentyfikowania.

Dlatego też organizacje, którym zależy na tym, aby pomiędzy ich pracownikami komunikacja była jak najbardziej prawidłowa i uporządkowana, powinny skupić się na podjęciu następujących działań zapobiegawczych w postaci:

  • formułowania komunikatów o charakterze opisowym (dotyczy to absolutnie wszystkich osób wchodzących w skład danej organizacji, niezależnie od tego, jakie stanowisko w niej zajmują oraz jakie funkcje pełnią), przy czym najbardziej jak to możliwe z komunikacji w przedsiębiorstwie zniknąć powinny wszystkie te komunikaty o charakterze typowo oceniającym;
  • unikania w każdej zawodowej sytuacji przekazywania odbiorcy komunikatu znacznie większej ilości informacji, niż będzie on w stanie przyswoić i zapamiętać- w tym przypadku krótkie i zwięzłe komunikaty, zawierające tylko te najważniejsze informacje pozwalają na uniknięcie wielu nieporozumień, związanych z pojawieniem się nadmiaru zbyt długich komunikatów;
  • często przydatne w utrzymaniu prawidłowej komunikacji pomiędzy członkami organizacji jest szczera rozmowa dotycząca tego, jak druga osoba zrozumiała przekazany jej nie dawno komunikat;
  • istotne znaczenie na wybór miejsca oraz czasu przekazywania komunikatów (dotyczy to także tych komunikatów zwrotnych),
  • dobra komunikacja w zespole polega również na tym, że komunikaty zwrotne od odbiorcy do nadawcy przekazywane są w odpowiednim momencie, czyli mówiąc krótko wtedy, gdy ich odbiorca tego oczekuje;
  • najlepiej przy komunikacji w organizacji sprawdza się kontakt ''twarzą w twarz'';
  • aby wyzbyć się nieporozumień i komunikacyjnego chaosu w organizacji bardzo ważne jest, aby każdy z jej członków bardzo starannie wysłuchiwał tego, co do powiedzenia ma mu jego rozmówca;
  • duże znaczenie dla właściwej komunikacji ma również fakt, czy obie strony prowadzące rozmowy są w stanie wzajemnie stworzyć sobie możliwie jak najbardziej sprzyjający komunikacji klimat.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szukasz szkoleń online? Realizujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online, procesy kaskadowe. Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video

Sprawdź nasze szkolenia online:

Zapoznaj się również z: szkolenia menedżerskie i szkolenia rozwój osobisty

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.