Jak powinna wyglądać prawidłowa komunikacja w przedsiębiorstwie?

Prawidłowa i niczym nie zakłócona komunikacja w przedsiębiorstwie ma ogromne znacznie nie tylko dla komfortu pracy w takiej organizacji, ale również i efektów pracy, jakie osiąga,

8 stycznia 2019
zdjęcie - Jak powinna wyglądać prawidłowa komunikacja w przedsiębiorstwie?

Jak powinna wyglądać prawidłowa komunikacja w przedsiębiorstwie?


Prawidłowa i niczym nie zakłócona komunikacja w przedsiębiorstwie ma ogromne znacznie nie tylko dla komfortu pracy w takiej organizacji, ale również i efektów pracy, jakie osiąga,

Dobra komunikacja, co z pewnością nie ulega najmniejszym wątpliwościom zdecydowanie bardziej ułatwia szybkie i efektywne osiągnięcie wyznaczonych celów, przeznaczonych do zrealizowania dla poszczególnych grup pracowniczych.

Warto pamiętać o tym, że komunikowanie się zawsze będzie niezbędnym elementem istnienia każdej organizacji, niezależnie tak naprawdę od tego, czym zajmują się jej przedstawiciele na co dzień w kwestiach zawodowych.

W każdej organizacji, jeżeli komunikacja pomiędzy poszczególnymi jej członkami będzie nieco chaotyczna i w jakikolwiek sposób nie uporządkowana, charakteryzująca się bardzo dużą dowolnością, stosunkowo szybko przyczynia się do powstania zaburzeń w działaniu organizacji, które mogą po pewnym czasie, jeśli nie zostaną odpowiednio szybko i efektywnie usunięte, przyczynić się do tego, że dana organizacja poniesie na rynku klęskę w obszarze swojej działalności.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Skuteczne budowanie efektywności firmy poprzez rozwój kadry menedżerskiej. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.


Zobacz szkolenia związane z obszarem menadżerskim: 

Taka niewłaściwa i chaotyczna komunikacja przede wszystkim przyczynia się do znacznego rozproszenia uwagi poszczególnych członków pracujących dla wydawać by się mogło dobra danej organizacji, ale również zabiera czas, a także nakłada się na komunikaty niezbędne do prawidłowego działania każdej organizacji, przez co nie docierają one w sposób odpowiedni do tych osób, do których koniecznie dotrzeć powinny.

To powoduje bardzo duże kłopoty i liczne nieporozumienia, mogące prowadzić nawet do dość dużych konfliktów, które z całą pewnością nie będą miały pozytywnego wydźwięku dla kondycji i efektywności działania przedsiębiorstwa.

Ludzie stanowiący trzon organizacji są bardzo różni, między nimi widocznych jest także wiele różnic, nie tylko na tle kulturowym czy obyczajowym, ale również językowym czy w kwestii bardzo różnego postrzegania wielu zjawisk, nie tylko związanych z działaniem danej organizacji. Tak naprawdę przyczyn pojawiania się błędów komunikacyjnych jest wiele i czasem mogą być dość ciężkie do zidentyfikowania.

Dlatego też organizacje, którym zależy na tym, aby pomiędzy ich pracownikami komunikacja była jak najbardziej prawidłowa i uporządkowana, powinny skupić się na podjęciu następujących działań zapobiegawczych w postaci:

  • formułowania komunikatów o charakterze opisowym (dotyczy to absolutnie wszystkich osób wchodzących w skład danej organizacji, niezależnie od tego, jakie stanowisko w niej zajmują oraz jakie funkcje pełnią), przy czym najbardziej jak to możliwe z komunikacji w przedsiębiorstwie zniknąć powinny wszystkie te komunikaty o charakterze typowo oceniającym;
  • unikania w każdej zawodowej sytuacji przekazywania odbiorcy komunikatu znacznie większej ilości informacji, niż będzie on w stanie przyswoić i zapamiętać- w tym przypadku krótkie i zwięzłe komunikaty, zawierające tylko te najważniejsze informacje pozwalają na uniknięcie wielu nieporozumień, związanych z pojawieniem się nadmiaru zbyt długich komunikatów;
  • często przydatne w utrzymaniu prawidłowej komunikacji pomiędzy członkami organizacji jest szczera rozmowa dotycząca tego, jak druga osoba zrozumiała przekazany jej nie dawno komunikat;
  • istotne znaczenie na wybór miejsca oraz czasu przekazywania komunikatów (dotyczy to także tych komunikatów zwrotnych),
  • dobra komunikacja w zespole polega również na tym, że komunikaty zwrotne od odbiorcy do nadawcy przekazywane są w odpowiednim momencie, czyli mówiąc krótko wtedy, gdy ich odbiorca tego oczekuje;
  • najlepiej przy komunikacji w organizacji sprawdza się kontakt ''twarzą w twarz'';
  • aby wyzbyć się nieporozumień i komunikacyjnego chaosu w organizacji bardzo ważne jest, aby każdy z jej członków bardzo starannie wysłuchiwał tego, co do powiedzenia ma mu jego rozmówca;
  • duże znaczenie dla właściwej komunikacji ma również fakt, czy obie strony prowadzące rozmowy są w stanie wzajemnie stworzyć sobie możliwie jak najbardziej sprzyjający komunikacji klimat.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szukasz szkoleń online? Realizujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online, procesy kaskadowe. Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video

Sprawdź nasze szkolenia online:

 

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.