Różnice kulturowe między pracownikami

Dziś, dzięki tak powszechnemu korzystaniu z internetu, nawet największe odległości pomiędzy ludźmi, nie dostrajają jakichkolwiek problemów komunikacyjnych. Coraz więcej pojawia się także międzynarodowych korporacji, dlatego niezwykle powoli różnice kulturowe przestają mieć aż tak duże znaczenie, jak miało to jeszcze kilka czy kilkanaście lat wstecz.

zdjęcie - (the_title())

     

    Dziś, dzięki tak powszechnemu korzystaniu z internetu, nawet największe odległości pomiędzy ludźmi, nie dostrajają jakichkolwiek problemów komunikacyjnych. Coraz więcej pojawia się także międzynarodowych korporacji, dlatego niezwykle powoli różnice kulturowe przestają mieć aż tak duże znaczenie, jak miało to jeszcze kilka czy kilkanaście lat wstecz. Zdefiniowanie pojęcia różnic kulturowych jest dość proste. Otóż mówiąc najprościej różnice kulturowe stanowią zbiór wszystkich tych różnic, które są mniej lub bardziej widoczne pomiędzy poszczególnymi narodami. Różnice te głownie polegają na odmiennym języku, podejściu do czasu, podejściu do grupowych relacji a także hierarchii władzy na stanowisku pracy. Pierwszą różnicą, jaką można zauważyć przy spotkaniu się dwóch odmiennych kultur, jest sposób komunikowania się.

    Jak się okazuje wschodnia kultura słynie z okazywania mówcy dużej dozy szacunku i cierpliwego wysłuchania go do samego końca. Sposób komunikowania się to także wykonywanie odpowiednich gestów (od bardzo oszczędnych gestów, a nawet niekiedy ich braku w rozmowie na Wschodzie, po niezwykle intensywne w krajach Południa, co szczególnie widoczne może być w przypadku Włochów). Poszczególne kultury różnią się także pomiędzy sobą sposobem kontaktu wzrokowego w czasie prowadzenia rozmowy. I tak np. w krajach takich jak Chiny czy Japonia wzrokowy kontakt ograniczony zostać powinien być do minimum, natomiast w Hiszpanii niemile widziany jest brak kontaktu wzrokowego - im częstszy i intensywniejszy tym lepiej. Kolejną ogromną różnicę kulturową zauważyć można w podejściu do punktualności. W Polsce nie wypada spóźniać się do pracy czy na spotkania służbowe, a każda minuta spóźnienia przez drugą stronę odbierana jest bardzo negatywie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Umiejętność wyrażania swoich myśli w zrozumiały sposób oraz uważnego słuchania innych to podstawowe kompetencje w miejscu pracy oraz w życiu prywatnym. Twórz pozytywne relacje w swoim miejscu pracy. Zmiana zaczyna się od Ciebie. Dowiedz się jak komunikować się skutecznie.Zobacz:

    Zupełnie inaczej niż np. w krajach Południa, takich jak Włochy, Hiszpania, czy Meksyk, gdzie panuje niezwykle luźne podejście do punktualności. Mieszkańcy tych krajów nie są przyzwyczajeni do patrzenia na zegarek, dlatego często ciężko im się przestawić na punktualność pracując w polskim kraju.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.