Sprzedaż telefoniczna – czy to przeżytek?

Sprzedaż telefoniczna w dobie bardzo szybkiego rozwoju internetowych środków przekazu, wydaje się być już formą przestarzała i stosowaną wyłącznie przez starszych sprzedawców.

zdjęcie - (the_title())

Sprzedaż telefoniczna - czy to przeżytek?


Jak się jednak okazuje, metody directmailingu czy wideorozmowy nie wyparły kontaktu telefonicznego i nic nie wskazuje na to, aby miało nastąpić to w najbliższym czasie.

Z tego względu dla wzmocnienia skuteczności telesprzedaży konieczne jest zrozumienie i nauczenie się, jakie techniki sprzedaży są najskuteczniejsze dla tej metody prowadzenia biznesu.

Aby sprzedaż prowadzona na silnie konkurencyjnym rynku była skuteczna, konieczne jest przyswojenie kilku podstawowych kwestii, bez których każda rozmowa będzie się kończyła w sposób niezamierzony przez sprzedawcę:

  • Każda rozmowa telefoniczna może zakończyć się zawarciem transakcji lub przynajmniej umówieniem spotkania. Z tego względu nie należy podchodzić do telesprzedaży ilościowo, gdy istotna jest wyłącznie liczba wykonanych telefonów, a nie ich jakość. Pozornie banalna zasada jest notorycznie łamana przez działy call center, gdy każdy ze sprzedawców otrzymuje ok. 50 – 100 rekordów do „obdzwonienia” w ciągu dnia, w efekcie czego, przestaje się myśleć o potencjalnym kliencie, jak o człowieku.

  • Nie należy naciskać na klienta, ponieważ gdy tylko wyczuje on presję, zakończy rozmowę i straci zaufanie zarówno do sprzedawcy, jaki całej firmy, którą ten reprezentuje.

  • Należy rozmawiać z osobami decyzyjnymi. Nie oznacza to, że konieczne jest podjęcie wszelkich starań, by sekretarka połączyła sprzedawcę z dyrektorem czy prezesem, bo wbrew pozorom nie zawsze oni odpowiedzialni są za podejmowanie decyzji.

Chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem albo chcesz zostać lepszym negocjatorem? Zobacz nasz dział: sprzedaż szkolenia i m.in.:
Wybierz najlepszą firmę szkoleniową roku.

 

Warto także pamiętać, że to zaledwie kilka pierwszych sekund po odebraniu telefonu przez potencjalnego klienta, jest kluczowe dla dalszego przebiegu rozmowy i jej ewentualnego sukcesu.

Jeśli na tym etapie nie zostanie on zaintrygowany tematem, z pewnością odłoży słuchawkę lub uprzejmie zbędzie natrętnego telemarketera. W obu wypadkach będzie to niekorzystne dla dzwoniącego.

Jak wobec tego sprawić by rozmówca poczuł się zaintrygowany? Przede wszystkim należy dać mu do zrozumienia, że jest wyjątkowy np. poprzez zwrócenie uwagi na znajomość działalności jego firmy.

Ponadto nieoceniona jest mowa oparta na modelu cecha - zaleta - korzyść, która wskaże rozmówcy co może zyskać zwierając transakcję.

Dzięki tak prowadzonej rozmowie, nawet jeśli potencjalny klient nie zdecyduje się na zakup oferowanego produktu, czy usługi, z pewnością zapamięta firmę, jako profesjonalnego partnera biznesowego, co może w przyszłości zaowocować współpracą.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.