Standardy w firmie a jej funkcjonowanie

Każda dobrze prosperująca na rynku firma, której priorytetowym celem jest profesjonalna obsługa klientów, wypracowuje skuteczne standardy ich obsługi. Zapewniają one bowiem nie tylko obsługę na wysokim poziomie lecz także pozwalają na jednolity oraz usystematyzowany kontakt z klientem.

zdjęcie - (the_title())

 
Standardy w firmie a jej funkcjonowanie

Każda dobrze prosperująca na rynku firma, której priorytetowym celem jest profesjonalna obsługa klientów, wypracowuje skuteczne standardy ich obsługi. Zapewniają one bowiem nie tylko obsługę na wysokim poziomie lecz także pozwalają na jednolity oraz usystematyzowany kontakt z klientem. Działania takie są niezwykle ważne, gdyż wpływają zawsze na pozytywny wizerunek firmy.

Standardy obsługi klienta są określonym  spisem norm regulujących pracę z klientem oraz jego profesjonalną obsługę. Opisują one precyzyjnie w jaki sposób pracownicy danej firmy powinni się poprawnie zachowywać podczas kontaktu z klientami. Opracowanie tych norm bazuje przede wszystkim na prawach sprzedaży oraz marketingu, a ponadto uwzględnia specyfikę branży, jej cechy, cele czy też najważniejsze wartości. Z tego też powodu inne standardy obsługi klienta będą obowiązywały w banku czy urzędzie, a jeszcze inne w restauracji czy sklepie. Niemniej zawsze nadrzędną wartością w obsłudze klientów jest ich zadowolenie. Poszczególne standardy mają bowiem na celu budowanie pozytywnych relacji z klientami, które to kreują w następstwie pozytywny wizerunek danej organizacji na rynku.

W jakim celu wprowadza się standardy obsługi klienta?

We współczesnych czasach trudno wyobrazić sobie sytuację, w której jednego klienta obsługuje kilka osób i każda z nich robi to na swój własny sposób. Sytuacja taka jest niewyobrażalna zwłaszcza w takich placówkach, w których do dyspozycji klienta jest cały personel. Wystarczy spojrzeć na dobrze prosperujące na naszym rynku sklepy sieciowe, kawiarnie czy też restauracje. Otóż bez względu na to, w którym miejscu w Polsce je odwiedzamy, zawsze jesteśmy w nich obsługiwani w identyczny sposób. Precyzyjnie sformułowana oraz ujednolicona procedura pozwala uniknąć wszelkich nieporozumień oraz likwiduje wrażenie chaosu czy braku kompetencji ze strony personelu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji,  jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. |  Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też szkolenie z negocjacjiszkolenie dla handlowców.

Brak ściśle określonych standardów wpływa niekorzystnie na wizerunek danej firmy. Co więcej stosowane we własnym zakresie standardy obsługi klienta mogą wpływać negatywne na postrzeganie przez klientów kompetencji pracowników.
W obecnych czasach standardy obsługi klienta są wręcz koniecznością, gdyż pozwalają one uzyskać pożądane zachowania oraz tworzyć poszczególne nawyki, które zawsze procentują w postaci zadowolonych oraz chętnie wracających do takiej instytucji klientów.

Jakie powinny być stosowane standardy obsługi klienta?

W celu sprawnego działania poszczególnych standardów obsługi klienta powinny one obejmować wszystkie elementy danego procesu sprzedaży. Poszczególne etapy obsługi klientów zawsze nawiązują do realizowanej przez daną organizacje sprzedaży, usług czy też poszczególnych produktów. Z tego też powodu standardy powinny być zawsze odpowiednio dopasowane do możliwości pracowników, a w szczególności do ich wykształcenia, umiejętności intelektualnych oraz posiadanych kompetencji.

Sprecyzowane w jasny oraz precyzyjny sposób standardy nie odbierają słabszym pracownikom możliwości obsługi klientów również na wysokim poziomie. Niemniej nie powinny one ograniczać najlepszych pracowników, gdyż powinny dawać im możliwość pełnej realizacji każdego zadania.
Standardy obowiązujące w poszczególnych firmach powinny być także dobrze dopasowane do klienta. Powinny one zawsze w pełni odpowiadać jego potrzebom i oczekiwaniom, a co więcej dawać mu poczucie, że jest bardzo cenny oraz wartościowy dla firmy.

Warto pamiętać o tym, że każdy klient powinien mieć wrażenie pełnej naturalności osoby, która go obsługuje. Zatem pomimo stosowania się do ściśle określonych reguł, bardzo ważne jest również zachowanie pewnej swobody w kontakcie, która to pozwala klientowi postrzegać sprzedawcę jako osobę naturalną, spontaniczną, szczerą oraz lojalną.
Co więcej poszczególne standardy powinny w wyraźny sposób manifestować korzyści płynące z korzystania z usług firmy. Dzięki temu klienci będą mieć poczucie dokonania jak najlepszego wyboru, a firmie uda się zbudować z nimi trwałą relację opartą na lojalności oraz pełnym zaufaniu. W taki właśnie sposób wdrożony proces obsługi z pewnością pozwoli każdej organizacji zbudować pozytywny wizerunek firmy w pełni uczciwej oraz godnej zaufania.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.