Dobry menedżer jest na wagę złota – wie o tym każdy przedsiębiorca, który mógł poszczycić się kompetentną osobą na wyższym, kierowniczym stanowisku. Menedżer to osoba, która przede wszystkim jest przywódcą i liderem, posiada bardzo rozległą wiedzę oraz stale umacnia swoje kompetencje.
Dobry menedżer jest na wagę złota - wie o tym każdy przedsiębiorca, który mógł poszczycić się kompetentną osobą na wyższym, kierowniczym stanowisku. Menedżer to osoba, która przede wszystkim jest przywódcą i liderem, posiada bardzo rozległą wiedzę oraz stale umacnia swoje kompetencje.
Podstawową umiejętnością menedżera jest zarządzanie ludźmi w czasie i przestrzeni. Pozwala to na delegowanie zadań do odpowiednich osób, które wykonają zadanie, planowanie przedsięwzięć oraz kontrolowanie wyników. Dobry menedżer to po prostu dobry zarządca, który musi ujarzmić czas, ludzi oraz projekty. W przedsiębiorstwach handlowych sprawdzają się więc wszelkie kursy, które mają umocnić zarządzanie sprzedażą.
Dobry menedżer posiada także szeroką wiedzę z zakresu nowinek branżowych, oferty własnej firmy oraz konkurencyjnych przedsiębiorstw. Pozwala to na stałe dzielenie się wiedzą, ale również opracowania strategii i taktyk, które mają na celu wzmocnienie całego zespołu pracowniczego. Dzięki temu menedżer z pewnością będzie cieszył się niezłomnym autorytetem, nie tylko jako lider, ale również jako doskonały specjalista.
Umiejętności miękkie są również niezwykle ważne w pracy każdego kierownika. W końcu zarządzanie ludźmi polega także na ich motywowaniu czy rozwiązywaniu konfliktów, które mogą wyniknąć podczas pracy w grupie. Warto więc rozwijać wszelkie kompetencje miękkie, od umiejętności argumentacji, przez negocjacje, aż po sztukę wypowiedzi. Pozwala to na bycie nie tylko lepszym człowiekiem, ale przede wszystkim umożliwia zrozumienie i porozumiewanie się z innymi - w tym przypadku z podwładnymi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.
Bez względu na to, jakie kursy i szkolenia wybierzemy by móc rozwijać swoje kompetencje, musimy pamiętać, że menedżer to przede wszystkim osoba, która potrafi praktycznie wykorzystać zdobywaną wiedzę. Warto więc inwestować w szkolenia, na których wykonywane są praktyczne ćwiczenia pod okiem specjalistów z branży, co pozwoli na naukę użytkowania zdobywanych informacji w codziennej pracy z ludźmi.
Odwiedź strefę wiedzy
Przykładowe pigułki wiedzy:
Zarządzanie pracą zdalną i wirtualnym zespołem
Jak zarządzać emocjami pracowników
10 cech menedżera doskonałego wg Google
Role w zespole pracowniczym Belbina
Genchi Genbutsu – ważny element japońskiej kultury pracy
Koło Moore'a - zrozumieć konflikt
Sześć wielkich zagrożeń jakie niesie mikrozarządzanie
Jak rozwinąć psychiczną odporność w pracy menadżera i lidera
5 lekcji o przywództwie wg Simona Sineka. Zaczynaj od dlaczego?
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.