Techniki sprzedaży

Wiele przedsiębiorstw działających w branży handlowej dwoi się i troi, aby zwiększyć możliwie jak najbardziej sprzedaż swoich produktów czy usług. Niestety w przypadku zdecydowanej większości z nich działania te, choćby nie wiem jam wytężone, nie przynoszą nawet po części oczekiwanego od nich rezultatu.

zdjęcie - (the_title())

     

    Wiele przedsiębiorstw działających w branży handlowej dwoi się i troi, aby zwiększyć możliwie jak najbardziej sprzedaż swoich produktów czy usług. Niestety w przypadku zdecydowanej większości z nich działania te, choćby nie wiem jam wytężone, nie przynoszą nawet po części oczekiwanego od nich rezultatu. Istnieje jednak co najmniej kilkanaście o ile nie kilkadziesiąt technik, które zastosowane w handlu dają szansę na osiągnięcie zadowalających wyników sprzedażowych. Oto klika przykładów takich technik, które stosować powinno każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na znaczącym wzroście sprzedaży swoich produktów czy usług.


    1. Jeśli klient prosi o kontakt musi uzyskać go najszybciej jak to będzie możliwe. Czekanie z odpowiedzią z pewnością nie zachęci klienta do skorzystania z usług czy produktów przedsiębiorstwa, z którym kontakt jest znacząco utrudniony. Jak pokazują statystyki i liczne badania rynku - im szybciej klient uzyska odpowiedź na swoje pytanie tym większe jest prawdopodobieństwo, że skorzysta z usług takiego przedsiębiorstwa.


    2. Jeśli chodzi o kontakt telefoniczny z klientem nalepie trafić w najdogodniejszą dla niego porę. Jak się okazuje w zdecydowanej większości przypadków będzie to ranek lub późne popołudnie. Co prawda nie da się całkowicie przewidzieć, czy potencjalny klient, do którego wykonany zostanie telefon w danej chwili nie ma ważniejszych spraw na głowie, jednak nie oficjalne statystyki mówią, że najowocniejsze transakcje przez telefon zawierane są pomiędzy godziną 8 a 9 rano oraz w godzinach popołudniowych, pomiędzy 16 a 18.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.


    3. Podstawą sukcesu w telefonicznych rozmowach z klientem jest mowa powolna ( jednak bez przesady ma być naturalnie, a nie w ''ślimaczym tempie'', które w wielu przypadkach skończyć się może zerwaniem połączenia przez rozmówcę) i bardzo wyraźna.
    4. Bardzo istotne jest określenie na samym wstępie celu rozmowy - w przeciwny razie potencjalny klient będzie robił wszystko, aby jak najszybciej taką rozmowę zakończyć. Co jest równoznaczne z jego utratą.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.