Niewątpliwie sprzedaż określonego produktu, czy też dobra nie jest łatwa. Na rynku jest wiele firm, które proponują podobne usługi, zatem koniecznie należy wyprzedzić konkurencję. Obecnie nie wystarczy tylko dobrej jakości produkt i niska cena, ale również koniecznie trzeba zastosować ciekawą i dedykowaną technikę sprzedaży, gdyż tylko w ten sposób można sprzedać produkt.
Cechy dobrego sprzedawcy?
Do bycia sprzedawcom trzeba mieć odpowiednie predyspozycje, ale i charakter. Osoby introwertyczne ewidentnie nie sprawdzą się w handlu. Zatem jaki powinien być sprzedawca?
Przede wszystkim sprzedawca powinien być otwarty, ale jednocześnie spokojny i opanowany. Klienci są różni, jak i ich odmowy, zatem w żadnym wypadku nie może dać się sprowokować. Musi zawsze trzymać nerwy na wodzy. Konieczne jest także zaangażowanie oraz znajomość technik sprzedaży. Tutaj należy pamiętać, że nie ma uniwersalnej techniki zatem należy zrozumieć potencjalne potrzeby klienta i wraz z rozmową zastosować odpowiednią technikę.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Techniki sprzedaży- rodzaje
Jedną z ciekawszych technik jest technika "pozornego wyboru". Tutaj sprzedawca musi dać klientowi potencjalny wybór i dać mu kilka możliwości. W ten sposób jest duża szansa, że klient na pewno coś wybierze i nie odmówi. Oczywiście sprzedawca nie może być w żaden sposób natarczywy. Również często stosowaną techniką jest technika ze słowem "ale". Wymaga ona jednak doskonałej znajomości i umiejętności reagowania w razie, gdy rozmowa nie przebiega w należyty sposób. Sprzedawca przedstawia wszystkie zalety produktu.
Robi mu jak największą reklamę. Następnie otwarcie mówi o tym, że jedyną wada tego produktu jest bardzo wysoka cena. Tutaj sprzedawca musi bardzo umiejętnie wpleść słowo "ale". Zatem produkt jest najwyższej jakość, jego wadą jest cena, ale to najlepsza możliwość i usługa jaka jest dostępna na rynku.
Warto więc stosować odpowiednie techniki sprzedaży, gdyż tylko w takiej sytuacji mamy możliwość dotarcia do klientów i uzyskania jak największych dochodów.