Techniki sprzedaży- co warto wiedzieć?

Niewątpliwie sprzedaż określonego produktu, czy też dobra nie jest łatwa. Na rynku jest wiele firm, które proponują podobne usługi, zatem koniecznie należy wyprzedzić konkurencję. Obecnie nie wystarczy tylko dobrej jakości produkt i niska cena, ale również koniecznie trzeba zastosować ciekawą i dedykowaną technikę sprzedaży, gdyż tylko w ten sposób można sprzedać produkt.
     
    Niewątpliwie sprzedaż określonego produktu, czy też dobra nie jest łatwa. Na rynku jest wiele firm, które proponują podobne usługi, zatem koniecznie należy wyprzedzić konkurencję. Obecnie nie wystarczy tylko dobrej jakości produkt i niska cena, ale również koniecznie trzeba zastosować ciekawą i dedykowaną technikę sprzedaży, gdyż tylko w ten sposób można sprzedać produkt.

    Cechy dobrego sprzedawcy?

    Do bycia sprzedawcom trzeba mieć odpowiednie predyspozycje, ale i charakter. Osoby introwertyczne ewidentnie nie sprawdzą się w handlu. Zatem jaki powinien być sprzedawca?
     
    Przede wszystkim sprzedawca powinien być otwarty, ale jednocześnie spokojny i opanowany. Klienci są różni, jak i ich odmowy, zatem w żadnym wypadku nie może dać się sprowokować. Musi zawsze trzymać nerwy na wodzy. Konieczne jest także zaangażowanie oraz znajomość technik sprzedaży. Tutaj należy pamiętać, że nie ma uniwersalnej techniki zatem należy zrozumieć potencjalne potrzeby klienta i wraz z rozmową zastosować odpowiednią technikę.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Techniki sprzedaży- rodzaje

    Jedną z ciekawszych technik jest technika "pozornego wyboru". Tutaj sprzedawca musi dać klientowi potencjalny wybór i dać mu kilka możliwości. W ten sposób jest duża szansa, że klient na pewno coś wybierze i nie odmówi. Oczywiście sprzedawca nie może być w żaden sposób natarczywy. Również często stosowaną techniką jest technika ze słowem "ale". Wymaga ona jednak doskonałej znajomości i umiejętności reagowania w razie, gdy rozmowa nie przebiega w należyty sposób. Sprzedawca przedstawia wszystkie zalety produktu.

    Robi mu jak największą reklamę. Następnie otwarcie mówi o tym, że jedyną wada tego produktu jest bardzo wysoka cena. Tutaj sprzedawca musi bardzo umiejętnie wpleść słowo "ale". Zatem produkt jest najwyższej jakość, jego wadą jest cena, ale to najlepsza możliwość i usługa jaka jest dostępna na rynku.

    Warto więc stosować odpowiednie techniki sprzedaży, gdyż tylko w takiej sytuacji mamy możliwość dotarcia do klientów i uzyskania jak największych dochodów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.