Zarządzanie zespołem sprzedażowym

Wyniki, jakie wypracowuje cały zespół sprzedażowy mogą zależeć od bardzo wielu czynników: choć z perspektywy klienta z pewnością najbardziej istotną kwestią jest atrakcyjność oferowanych produktów, w rzeczywistości zdolności sprzedażowe, umiejętności negocjacyjne czy wykorzystywanie zaawansowanych technik manipulacyjnych przekładają się na aktywny proces zdobywania kolejnych klientów. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Wyniki, jakie wypracowuje cały zespół sprzedażowy mogą zależeć od bardzo wielu czynników: choć z perspektywy klienta z pewnością najbardziej istotną kwestią jest atrakcyjność oferowanych produktów, w rzeczywistości zdolności sprzedażowe, umiejętności negocjacyjne czy wykorzystywanie zaawansowanych technik manipulacyjnych przekładają się na aktywny proces zdobywania kolejnych klientów. Większość menedżerów zdaje sobie jednak sprawę, jak ważną kwestią jest wypracowanie odpowiedniego nastawienia wśród członków całego zespołu, ich motywacja oraz chęć do polepszania wyników w zakresie wykonywanych obowiązków.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Jak zarządzać zespołem sprzedażowym?

    Każda strategia zarządzania, która może wpłynąć na całokształt pracy zespołu jest dobra. W zależności od branży, trybu pracy czy osobistych preferencji członków zespołu, możemy wypracowywać swoje własne techniki, które wpłyną na jakość pracy i efektywność pracowników. Warto przemyśleć uczestnictwo w akademiach przywództwa lub znaleźć odpowiedni kurs zarządzania zespołem, który pozwoli na dopracowanie strategii i przedstawi możliwe rozwiązania. Dobry menedżer powinien cały czas pogłębiać swoją wiedzę - także na własną rękę poprzez wykorzystanie branżowych czasopism czy literatury z zakresie efektywnego zarządzania zespołem.

    Najważniejsze czynniki w zarządzaniu zespołem sprzedażowym

    Patric Lencioni w 2005 roku wydał książkę, która podejmuje temat dysfunkcji pracy zespołowej. Łatwo na jej podstawie określić więc najważniejsze elementy, dzięki którym zespół sprzedażowy może odnieść sukces. Zaufanie do kompetencji współpracowników, odpowiednia motywacja (nie tylko w postaci materialnych nagród motywacyjnych, ale przede wszystkim z utwierdzeniu o samodzielności i ważności wykonywanych zadań) czy wyzbycie się prywatnych korzyści na rzecz całego zespołu są podstawami, które decydują o tym, że niektóre zespoły odnoszą znacznie większe sukcesy sprzedażowe niż ich konkurenci.

    Lider zespołu jest bez wątpienia odpowiedzialny za wszystkich podwładnych. To od jego zaangażowania, zaufania i motywacji zależy nastawienie pozostałych członków zespołów oraz ich wydajność i efektywność. Dzisiejszy świat daje niemal nieograniczone możliwości pogłębiania swojej wiedzy z zakresu przywództwa i zarządzania zespołem - a w końcu jedynie stałe podnoszenie kompetencji może doprowadzić do wypracowania strategii, która sprawdzi się w konkretnym środowisku i doprowadzi cały zespół na szczyt.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.