Zarządzanie zespołem sprzedażowym w firmie

Sprzedaż oferowanych produktów, towarów, czy usług stanowi motor napędowy rozwoju każdego podmiotu gospodarczego funkcjonującego na rynku. Bez sprzedaży, nie ma zysków, a co za tym idzie – przedsiębiorstwo upada. Dlatego też jednym z najważniejszych elementów zarządzania firmą na wolnym rynku jest zarządzanie zespołem sprzedażowym, który powinien dbać o odpowiedni poziom – korzystniej z ekonomicznego punktu widzenia dla firmy – sprzedaży towarów, produktów i usług. 

     
    Sprzedaż oferowanych produktów, towarów, czy usług stanowi motor napędowy rozwoju każdego podmiotu gospodarczego funkcjonującego na rynku. Bez sprzedaży, nie ma zysków, a co za tym idzie – przedsiębiorstwo upada. Dlatego też jednym z najważniejszych elementów zarządzania firmą na wolnym rynku jest zarządzanie zespołem sprzedażowym, który powinien dbać o odpowiedni poziom – korzystniej z ekonomicznego punktu widzenia dla firmy – sprzedaży towarów, produktów i usług.

    Jego zadaniem powinno być też dbanie o zadowolenie klientów oraz budowa ich przywiązania i lojalności względem marki i naszej firmy. Pozyskanie wiernego grona klientów może nam znacząco ułatwić funkcjonowanie na rynku.

    Zarządzanie zespołem sprzedażowym nie jest, wbrew pozorom, łatwym zadaniem. Handlowcy doświadczeni z reguły cierpią na brak motywacji, wypalenie zawodowe i rutynowe wykonywanie czynności – które z reguły nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku marki i pozyskaniu grona wiernych, stałych klientów.

    Z kolei handlowcom młodym z reguły brakuje wiedzy i przygotowania merytorycznego do zawodu., cierpią też często na przerost ambicji.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    O ile ambicje same w sobie mogą stanowić ważny czynnik motywacyjny, o tyle ich przerost powoduje szybkie zniechęcenie się pracowników. W tym momencie okazuje się, iż sprawne i profesjonalne zarządzanie sprzedażą jest co najmniej tak samo ważne jak sam proces sprzedaży. Można nawet uznać, iż jest ważniejsze – bo bez skutecznego zarządzania zespołem sprzedażowym sprzedaży samej w sobie nie będzie.

    Musimy też pamiętać, zwłaszcza, jeśli zamierzamy zatrudnić nowe osoby w naszej firmie, iż handlowiec nie jest równy handlowcowi. Oznacza to, iż osoba, która sprawdziła się w jednym dziale sprzedaży, niekoniecznie sprawdzi się, jako oferent innego rodzaju usług czy towarów. Handlowiec handlowcowi nie równy.

    To, że ktoś był świetnym akwizytorem w jakiejś firmie telekomunikacyjnej nie oznacza od razu, że będzie także doskonałym przedstawicielem handlowym szczególnie w sektorze B2B. Z drugiej strony, niemal na pewno przedstawiciel handlowy z sektora B2B będzie kiepskim akwizytorem. Co za tym idzie – więcej doświadczenia zawodowego nie zawsze znaczy lepiej.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.