Język korzyści – technika prezentacji produktu i sprzedaży

Język korzyści używany jest przez handlowców, w celu zaprezentowania produktu i przekonania konsumenta do jego zakupu. Od tego, w jaki sposób przedstawimy naszą ofertę zależy bardzo wiele. Nieatrakcyjna prezentacja może zniechęcić klienta i uniemożliwić nam pomyślne zakończenie transakcji.


    Język korzyści używany jest przez handlowców, w celu zaprezentowania produktu i przekonania konsumenta do jego zakupu.
    Od tego, w jaki sposób przedstawimy naszą ofertę zależy bardzo wiele. Nieatrakcyjna prezentacja może zniechęcić klienta i uniemożliwić nam pomyślne zakończenie transakcji.

    Najpopularniejszym wykorzystaniem języka korzyści jest przedstawienie produktu w drodze CECHA - ZALETA - KORZYŚĆ. Każdy produkt charakteryzuje się wieloma cechami: wymiarami, kolorem, posiadaniem pewnych elementów, materiałem wykonania. Każdą cechę możemy zmienić w zaletę a następnie przekazać klientowi praktyczne korzyści, które dzięki niej odniosą.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

    Technikę C-Z-K najlepiej pokazać na przykładzie małego, czarnego powerbanku o pojemności 15. 000mAh:

    • ma niewielkie wymiary (cecha), co sprawia, że jest kompaktowy (zaleta), dzięki czemu możemy go zmieścić do każdej torby (korzyść)
    • jest czarny (cecha), posiada uniwersalny kolor (zaleta), dzięki czemu pasuje do wszystkiego (korzyść)
    • ma pojemność 15. 000 mAh (cecha), co oznacza dużą przestrzeń magazynowania energii (zaleta), dzięki czemu starczy na X naładowań telefonu (korzyść).


    Z pewnością na przykładzie najłatwiej zrozumieć, że język korzyści można wykorzystać przy każdym produkcie. Uniwersalizm tej metody sprawia, że ćwiczenie jej i testowanie w praktyce jest doskonałym sposobem na podnoszenie wyników sprzedażowych. Nie oszukujmy się: samo przedstawienie cech działa jedynie wśród klientów, którzy są pasjonatami danej dziedziny, interesuje ich sam produkt a nie jego walory użytkowe.

    Znakomita większość konsumentów kupuje towary w celach wykorzystywania ich: nie liczy się więc sama cecha, która przeciętnemu użytkownikowi niewiele mówi.

    Można wyjść z założenia, że używanie języka korzyści jest formą wizualizacji, dzięki której klient może przekonać się, że dany produkt jest mu potrzebny i będzie czerpał korzyści z jego użytkowania. To z pewnością dobre porównanie: właśnie tym jest ten język, który ma na celu zaprezentowanie produktu w formie praktycznej.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.