Gry scenariuszowe czyli kreatywna integracja

O tym, jak ważną rolę w świecie nowoczesnego biznesu odgrywa profesjonalna integracja, nie trzeba przekonywać nikogo, kto na co dzień zajmuje się zarządzaniem zespołem ludzi bądź posiada doświadczenie pracy w korporacji.

 
18 grudnia 2018
zdjęcie - Gry scenariuszowe czyli kreatywna integracja

Gry scenariuszowe czyli kreatywna integracja

O tym, jak ważną rolę w świecie nowoczesnego biznesu odgrywa profesjonalna integracja, nie trzeba przekonywać nikogo, kto na co dzień zajmuje się zarządzaniem zespołem ludzi bądź posiada doświadczenie pracy w korporacji.

Dobrze zgrany zespół to gwarancja nie tylko przyjemnej atmosfery w miejscu pracy, ale również owocnej współpracy, wzajemnego wspierania się przez pracowników, a co za tym idzie poprawy efektywności firmy oraz jakości oferowanych przez nią rozwiązań.

Dlatego w każdej poważnej firmie organizuje się zajęcia outdoorowe, wyjazdy dla firm czy firmowe imprezy integrujące, w czasie których pracownicy uczestniczą m. in. w zorganizowanych przez specjalistów zajęciach integracyjnych.

Zajęcia te przyjmują często formę tzw. gier fabularnych, czyli symulacji konkretnych sytuacji życiowych połączonych z konkretnymi zadaniami, w czasie których pracownicy lepiej się poznają oraz kształtują modele współpracy i komunikacji, które następnie wykorzystują w pracy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Wyjazdy integracyjne to świetna metoda zacieśnienia więzi w zespole (szkolenia team building). Często pozwalają na przyjemne spędzenie czasu i jednoczesne rozwiązanie konfliktów lub problemów, które dręczą zespół.  Na wyjazd integracyjny warto spojrzeć jak na proces, który ukierunkowuje pracowników na wspólny cel, poprawia komunikację, przekształca przywództwo z nadzoru w przewodnictwo.

Poznaj nasze przykładowe zabawy integracyjne:

Gry fabularne przyjmują przeróżne postacie, ale wspólnym mianownikiem jest konieczność komunikacji dla osiągnięcia ustalonego celu.

Na początku uczestnicy gry integracyjnej są wprowadzani w jej tematykę oraz często dzieleni na podgrupy. Na tym etapie dowiadują się, że są np. reprezentantami zarządów kilku spółek, przywódcami fikcyjnych państw, odkrywcami na bezludnej wyspie, agentami poszukującymi podłożonej bomby itp. - jedynym ograniczeniem jest pomysłowość organizatora.

Następnie uczestnicy otrzymują zadanie - oczywiście adekwatne do wyobrażonego świata, w którym się znajdują. I tak reprezentanci zarządu będą dążyli do wynegocjowania jak najkorzystniejszych warunków z punktu widzenia swojej spółki (podgrupy), przywódcy państw mogą rozwiązywać międzynarodowe konflikty lub prowadzić negocjacje gospodarcze, odkrywcy będą poszukiwać ukrytego skarbu bądź próbować przetrwać, a w przypadku agentów gra może przybrać charakter zabawy detektywistycznej, wymagającej logicznego i dedukcyjnego myślenia.

W czasie takich scenariuszy uczestnicy ćwiczą różne umiejętności - negocjacje, współpracę w podgrupie w sytuacji rywalizacji, komunikację między podgrupami, umiejętność niestandardowego podejścia do problemów - a także lepiej się poznają i integrują.

Jak pokazują powyższe przykłady, pole do wymyślania ciekawych gier fabularnych jest nieograniczone, a w obliczu rozwoju technik integracyjnych nowe, oryginalne pomysły są na wagę złota.

Szczególnie cenne są te gry szkoleniowe, które ćwiczą różnego rodzaju umiejętności miękkie (integracja), a także scenariusze niewrażliwe na pogodę, tj. takie, które można zorganizować zarówno na zewnątrz, jak i w pomieszczeniu. Ponieważ zaś dla pracownika uczestnictwo któryś raz z rzędu w tej samej grze jest nudne i mało pożyteczne, wciąż pojawiają się nowe pomysły na urozmaicenie tego rodzaju aktywności.

 

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Ludzie różnią się tym, jakim zmysłem głównie odbierają świat. Przypomnij sobie swoje ostatnie wakacje. Jak je pamiętasz? Czy przychodzą Ci do głowy obrazy? Czy też wspominasz zapachy? Poczułeś wiatr na twarzy? Przypomniała Ci się nazwa miejscowości? Każdy z nas "myśli" w sobie preferowany sposób - obrazami, dźwiękami, zapachami lub też "czuciem" sytuacji.

Co motywuje pracownika do działania? Oczywiście, przede wszystkim pensja. Jednak Amerykanin Daniel H. Pink twierdzi, że to już nie wystarcza. System motywacyjny oparty wyłącznie na zasadzie nagrody i kary, nazywany przez Pinka motywacją 2.0 musi być wzmocniony motywacją 3.0 – motywacją wewnętrzną. Jak ją odnaleźć?

Innovation Labs (z języka angielskiego – Laboratoria Innowacji), stały się przez dążenie do wprowadzenia zmiany ogólnoustrojowej, filarem estrady społecznych innowacji. Laboratoria te, używane są przez administracje miast, organizacje pozarządowe, ośrodki analityczne i międzynarodowe korporacje, stając się tym samym domyślną bazą dla opartych na współpracach systemach innowacji. Mają one również wiele wykorzystań w różnych dziedzinach na całym świecie.

Zastanawiając się nad pojęciem design thinking, pierwsze słowo, które przychodzi do głowy, to człowiek. Na przykład, jakie potrzeby ludzkie kryją się za potrzebami biznesowymi? Design thinking zachęca organizacje do skupienia się na ludziach, dla których są tworzone, i jest ukierunkowane na produkty, usługi i wewnętrzne procesy skoncentrowane na człowieku. Chodzi o proste zmiany w sposobie myślenia i zadawania pytań, a także nowy sposób patrzenia na problemy.

Ludzie łatwiej pozwalają się przekonać twojej pewności siebie, wierze i entuzjazmowi, niż twojej logice i wiedzy.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.