Ranking firm team buildingowych
Dlaczego nie ma rankingów firm teambuildingowych? Dla porównania rankingów firm szkoleniowych jest całkiem sporo – ranking Gazety Finansowej (obroty, trenerzy klienci, linie produktowe), ranking firm szkoleniowych (satysfakcja uczestników). Jest również konkurs "Liczą się efekty" organizowany przez Instytut Badania Edukacji. Jeśli podejmiemy trud znalezienia podobnego zestawiania dla firm zajmujących się teambuildingiem znajdziemy pustkę.
Wydawałoby się, że rynek szkoleń nie jest dojrzały – o klientów walczy 6 tysięcy firm szkoleniowych! Jeśli więc rynek szkoleń jest w okresie dziecięcym to rynek integracji i teambuildingu radośnie przeżywa swoje niemowlęctwo.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gry szkoleniowe i wyjazdy integracyjne dla firm pozwalają na nawiązywanie i zacieśnianie relacji między pracownikami oraz budowanie marki pracodawcy. Pomagamy nadać takim spotkaniom odpowiednio atrakcyjną formę oraz dobrać aktywności wyzwalające energię i emocje.
Poznaj nasze rozwiązania:
Takich prawdziwych firm zajmujących się teambuildingiem jest dosłownie kilka. Prawdziwych – czyli takich, które zatrudniają kadrę sprzedażową, projekt manager’ów, mają siedzibę i funkcjonują przez cały rok a nie wyłącznie sezonowo. Reszta tego rynku to freelancerzy posiadający kilka swoich pomysłów i realizujący je raz za razem, agencje eventowe, dla których teambuilding to jedynie dodatek do głównej działalności oraz firmy szkoleniowe, których trenerzy myślą, że spotkanie integracyjne to takie bardziej zaawansowane szkolenie z komunikacji.
W Gammie Discover mamy bardzo dobry przegląd rynku bo jesteśmy świeżo po procesie rekrutacyjnym na stanowisko BDM’a. Business Development Manager to stanowisko odpowiedzialne za sprzedaż, ale również za projektowanie nowych wydarzeń oraz zarządzanie zespołem wykonawców eventu.
Jeśliby jednak chcieć stworzyć taki ranking firm teambuildingowych to po jakie kryteria należałoby sięgnąć?
W wyniku wewnętrznej burzy mózgów proponujemy:
- Liczba zrealizowanych projektów teambuildingowych
(w ostatnim roku / od początku działalności)
- Liczba i jakość kadry tworzącej zespół
(trenerzy / animatorzy / PM’owie, account’ci)
- Portfolio rozwiązań
(liczba i jakość)
- Lista referencyjna
(jakie marki / jakie grupy / jakie wyzwania)
- Specjalizacja
(rozrywka / edukacja / edutainment)
Powstałe w ten sposób zestawienie nie musi przyjmować nawet formy rankingu. Byłby to po prostu dokument, który pozwalałby klientom poruszać się po tym mało przejrzystym rynku.
Dziś klienci szukający usług teambuildingowych sięgają po osobiste doświadczenia bądź rekomendacje. W internecie jest tak duży chaos informacyjny, że trudno z niego wyłuskać informacje pozwalające dokonać racjonalnego wyboru. Powstały ranking czy zestawienie pomogłoby uporządkować te informacje. Dokument być może pomógłby skonsolidować ten rynek (tak jak dzieje się w przypadku szkoleń), a to odbyłoby się z dużą korzyścią dla samych klientów.
Dziś na rynku wciąż brakuje podmiotów na tyle dużych, aby posiadały stacjonarny dział kreacji pozwalający projektować i testować nowe rozwiązania. Najwięksi gracze, do których trafiałaby duża część zapytań na spotkania integracyjne mogłaby część środków przeznaczać na rozwój.