Integracja dla firm

Prezentujemy, krótki, zaimprowizowany przewodnik po różnych formach integracji, eventów i wydarzeń firmowych.

21 grudnia 2018
zdjęcie - Integracja dla firm

W ARTYKULE:

Integracja dla firm

Integracja to bardzo szerokie pojęcie – mieści się w nim zarówno wieczorne wyjście na kręgle jak również skomplikowana gra scenariuszowa, która trwa kilka dni. Czasem klienci potrzebują integracji pracowników, a mówią o szkoleniu, które będzie składało się z samych gier i zabaw.

Innym razem teambuildingiem ma być 30 minutowa atrakcja usytuowana czasowo między końcem szkolenia a kolacją.  Jak mawia prof. Bralczyk jeśli pojęcie rozszerza się na zbyt wiele znaczeń to traci swoją użyteczność. W związku z tym prezentujemy, krótki, zaimprowizowany przewodnik po różnych formach integracji, eventów i wydarzeń firmowych.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Projektując szkolenia team building dokładamy staranności w doborze aktywności dla uczestników, wyborze charyzmatycznego prowadzącego oraz profesjonalnej ekipy wspierającej i animującej wydarzenie.

Firmowe imprezy integracyjne to nasza specjalność! Sprawdź sam:

„Projekt bania” – spotkanie integracyjne, w której głównym pierwiastkiem integrującym jest alkohol. Żeby wydarzenie firmowe  w zbyt oczywisty sposób nie ujawniało swojej mechaniki (wszyscy się napijemy, a potem będzie miło) zwykle jest okraszone jakimiś aktywnościami wspomagającymi – degustacja whisky, degustacja cygar, kasyno, alkoholowe kasyno, różne rodzaju pokazy i atrakcje wieczorne.

„Wisienka na torcie” – jeżeli odbywa się wydarzenie firmowe – cykl prezentacji, narad firmowych, szkoleń dla pracowników albo klientów to często ta merytoryczna część jest równoważona wybraną atrakcją – może to być audycja radiowa, mobilny escape room,  warsztaty lego. Atrakcja nie ma być cloe spotkania – ale coś co podniesie fan factor wydarzernia.

„Integracja outdoorowa” – kiedyś klasyczny outdoor bazował na schemacie kołowym. Uczestnicy podzieleni na mniejsze zespoły mają za zadanie doświadczyć aktywności serwowanych przez poszczególne stacje zdobywając odpowiednie do efektów punkty. Dziś gry integracyjne to: gra miejska, geocaching, gra scenariuszowa, gra terenowa etc.

„Integracja indoorowa” – kapryśna pogoda, wiele zimnych miesięcy w roku spowodowała, że dużą częścią oferty teambuildingowej są realizacje indoorowe – np. warsztaty lego, warsztaty kulinarne, wirtualna rzeczywistośc etc.  Zarówno w przypadku indooru jak i outdooru zwykle integracja jest celem samym w sobie – czyli ludzie zbierają się w danym miejsku aby doświadczyć fajnych rzeczy i w efekcie się zintegrować

Edutainment – nauka przez rozrywkę bądź inteligentny teambuilding. Uczestnicy doświadczają atrakcyjnych w formie aktywności a następnie trener omawia te zjawiska, procesy, które w trakcie można zaobserwować.

Trener edutainmentowy powinien potrafić umiejętnie przekładać swoje obserwacje na wnioski, które można zastosować w pracy zawodowej uczestników. W zasadzie większość projektów można podrasować tak, aby ich funkcja rozwojowa była silna.  Proporcje miedzy efektem AHA! i efektem WOW! są zwykle ruchome – czasem omówienia i warsztaty stanowią 10% całości a czasem 50%.

Przekładaniec – co raz częstszy trend. Jeżeli dana grupa spotyka się cyklicznie – np. na spotkaniach top50 (grupy menedżerskie) bądź top20 (grupy handlowe) to w cykle tych spotkań można wpleść działania teambuildingowe – trochę na modłę programu telewizyjnego Agent.

Uczestnicy nie muszą dojść do finału rozgrywki od razu (niezależnie czy fabuła rzeczywiście będzie snuta na kanwie Agenta czy będzie zupełnie inna) . Finisz może odbyć się na ostatnim zjeździe i powinien być odpowiednio spektakularny – pamiętajmy, że rozczarowanie jest funkcją oczekiwań :)

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Metaprogramy to filtry percepcji, które stosujemy nawykowo. Filtrują świat, pomagając stworzyć nasze własne mapy. To modele porządkowania i organizacji informacji napływających do zmysłów, w celu tworzenia swojego świata i indywidualnej spójności. Funkcją metaprogramów jest informowanie nas, na co zwracać uwagę i co wybierać, jako kategorie odniesienia. Są istotne w obszarach motywacji i podejmowania decyzji.

Czynnikiem, który najbardziej motywuje do pracy jest wynagrodzenie – takie wnioski przynosi analiza wyników ankiety przeprowadzonej przez serwis praca.wp.pl. Okazało się, że 50% ankietowanych wskazało pieniądze jako najsilniej motywujący bodziec do tego, by pracować.

Gallup odkrył, że jedną z najważniejszych decyzji, jakie podejmują firmy, jest zwyczajnie wybór menadżera. Jednak analitycy sugerują, że firmy zazwyczaj źle podchodzą do tego zadania: w 82% przypadków nie wybierają właściwego kandydata z odpowiednim talentem do pracy.

Stoimy w obliczu bezprecedensowych wyzwań - społecznych, gospodarczych i środowiskowych - napędzanych przez przyspieszoną globalizację i niesamowicie szybki rozwój. Kluczowym czynnikiem, który wpływa na kierunek zmian jest rozwój technologii.

Obecnie setki firm używają Holacracy®, nowego systemu ładu organizacyjnego, który przekazuje uprawnienia decyzyjne samoorganizującym się zespołom. Podczas gdy Zappos zdominowało główne media, firmy w wielu branżach również stosują to nowoczesne podejście.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.