Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej ZRiD

Projektowanie, procedury i prawo

Szkolenia - drogownictwo onlineotwartezamkniete

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

22.04.2024
Warszawa
1150 zł netto/os.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Podstawowym celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne zapoznanie uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi, stanowiącymi podstawę realizacji inwestycji drogowych i ich zastosowanie w praktyce. Rezultatem tego szkolenia, będzie zdobycie wiedzy o tym jak powinien być przygotowany i zrealizowany, drogowy proces inwestycyjny.

Podstawowym celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne zapoznanie uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi, stanowiącymi podstawę realizacji inwestycji drogowych i ich zastosowanie w praktyce. Rezultatem tego szkolenia, będzie zdobycie wiedzy o tym jak powinien być przygotowany i zrealizowany, drogowy proces inwestycyjny.

Podstawowym celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne zapoznanie uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi, stanowiącymi podstawę realizacji inwestycji drogowych i ich zastosowanie w praktyce. Rezultatem tego szkolenia, będzie zdobycie wiedzy o tym jak powinien być przygotowany i zrealizowany, drogowy proces inwestycyjny.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Decyzje zezwalające na realizacje inwestycję drogową (ZRID) – ogólna charakterystyka.

2. Zmiany w przepisach „specustawy drogowej” (ZRID) po nowelizacji ustawy Prawo Budowlane po 19 września 2020 roku.

3. Zakres stosowania specustawy drogowej (ZRID).

4. Relacje wnioskodawcy i organu orzekającego w sprawie wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

5. Zawiadamianie stron postepowania w postępowaniach ZRID – aktywny udział czy bierne obserwowanie?

6. Zawiadomienie a zaskoczenie stron postępowania – rozwiązania legislacyjne.

7. Szczegółowe omówienie treści wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej z uwzględnieniem zmian ustawy Prawo Budowlane 2020:

  • mapa w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  • analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  • mapa zawierająca projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  • określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
  • określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
  • określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  • trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.), aktualnym na dzień opracowania projektu;
  • wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
  • uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

8. Analiza orzecznictwa.

9. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

10. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

11. Dodatkowe opinie do wniosku o ZRID:

  • ministra właściwego do spraw zdrowia – w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
  • dyrektora właściwego urzędu morskiego – w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
  • właściwego organu nadzoru górniczego – w odniesieniu do terenów górniczych,
  • dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią
  • dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
  • właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków – w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
  • właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej – w odniesieniu do linii kolejowej,
  • podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2020 r. poz. 998 i 1086) – w odniesieniu do obszaru portu lub przystani morskiej,
  • innych organów wymaganych przepisami szczególnymi.

12. Analiza orzecznictwa.

13. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

14. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

15. Aktualność uzgodnień w procedurze ZRID – data ważności uzgodnień a data wydania decyzji
ZRID?

16. Zmiany nieistotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID.

17. Zmiany istotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID – z uwzględnieniem nowelizacji Prawa Budowlanego 2020.

18. Rozumienie pojęć „linie podziału nieruchomości” i „linie rozgraniczające teren”.

19. Skutki niewłaściwego podziału nieruchomości w procedurze ZRID – konsekwencji cywilnoprawne i administracyjnoprawne.

20. Relacja przepisów ustawy o ochronie przyrody do wycinki drzew i krzewów – postępowania wznowieniowe i wzruszanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.

21. Zajęcia terenów kolejowych i terenów wód płynących – problematyka interpretacyjna i praktyczna w procedurze ZRID.

22. Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego – znaczenie i wpływ na ruch drogowy.

23. Postępowania poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych – urządzenia zlokalizowane w pasie drogi publicznej a procedura ZRID. Wpływ procedury ZRID na wydawane decyzje lokalizacyjne i decyzje na umieszczenie urządzeń w pasie drogi publicznej.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

24. Decyzje ZRID a prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – analiza przepisów ustawy Prawo Budowlane 2020.

25. Decyzje ZRID a wywłaszczanie gruntów pod drogę publiczną – problematyka „statusu” terenu pod drogą.

26. Konflikty administracyjnoprawne z innymi zarządcami dróg w zakresie wydawania decyzji lokalizacyjnych w obszarach objętych inwestycją drogową w trybie ZRID.

27. Spóźnione reakcje zarządców dróg i brak przepływu informacji – aspekty formalnoprawne ustalania granic pasa drogi publicznej.

28. Obstrukcje w realizacjach inwestycji drogowych:

  • odwołania stron,
  • „fizyczne” blokowanie inwestycji,
  • możliwości oczyszczenia placu budowy,
  • obstrukcja medialna i prawna.

29. Relacje specustawy drogowej ZRID do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

30. Nakładanie dodatkowych obowiązków w procedurze ZRID – praktyka a ‘ustawowy’ czas trwania procedury ZRID.

31. Elementy obligatoryjne decyzji ZRID – najczęstsze błędy i uchybienia.

32. Omówienie wybranych przykładowych decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

33. Procedury odwoławcze od decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych (ZRID).

34. Zasady nadania rygoru natychmiastowej wykonalności.

35. Rygor natychmiastowej wykonalności a zmiana statusu prawnego własności nieruchomości.

36. Różnice formalnoprawne w decyzjach ZRID:

  • decyzja ostateczna z rygorem natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja nieostateczna z rygorem natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja ostateczna bez rygoru natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja nieostateczna bez rygoru natychmiastowej wykonalności,
  • relacje prawomocności do ostatecznych i nieostatecznych decyzji ZRID.

37. Wstrzymanie wykonania decyzji ZRID przez organ drugiej instancji i Wojewódzki Sąd Administracyjny.

38. Niewzruszalność decyzji ZRID – inne drogi odszkodowawcze.

39. Zasady wypłaty odszkodowań przy wywłaszczeniu nieruchomości – rola zarządcy drogi publicznej (w tym tryby specjalne).

40. Analiza orzecznictwa.

41. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

42. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów „specustawy drogowej” ZRID.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

1. Decyzje zezwalające na realizacje inwestycję drogową (ZRID) – ogólna charakterystyka.

2. Zmiany w przepisach „specustawy drogowej” (ZRID) po nowelizacji ustawy Prawo Budowlane po 19 września 2020 roku.

3. Zakres stosowania specustawy drogowej (ZRID).

4. Relacje wnioskodawcy i organu orzekającego w sprawie wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

5. Zawiadamianie stron postepowania w postępowaniach ZRID – aktywny udział czy bierne obserwowanie?

6. Zawiadomienie a zaskoczenie stron postępowania – rozwiązania legislacyjne.

7. Szczegółowe omówienie treści wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej z uwzględnieniem zmian ustawy Prawo Budowlane 2020:

  • mapa w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  • analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  • mapa zawierająca projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  • określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
  • określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
  • określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  • trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.), aktualnym na dzień opracowania projektu;
  • wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
  • uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

8. Analiza orzecznictwa.

9. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

10. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

11. Dodatkowe opinie do wniosku o ZRID:

  • ministra właściwego do spraw zdrowia – w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
  • dyrektora właściwego urzędu morskiego – w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
  • właściwego organu nadzoru górniczego – w odniesieniu do terenów górniczych,
  • dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią
  • dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
  • właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków – w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
  • właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej – w odniesieniu do linii kolejowej,
  • podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2020 r. poz. 998 i 1086) – w odniesieniu do obszaru portu lub przystani morskiej,
  • innych organów wymaganych przepisami szczególnymi.

12. Analiza orzecznictwa.

13. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

14. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

15. Aktualność uzgodnień w procedurze ZRID – data ważności uzgodnień a data wydania decyzji
ZRID?

16. Zmiany nieistotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID.

17. Zmiany istotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID – z uwzględnieniem nowelizacji Prawa Budowlanego 2020.

18. Rozumienie pojęć „linie podziału nieruchomości” i „linie rozgraniczające teren”.

19. Skutki niewłaściwego podziału nieruchomości w procedurze ZRID – konsekwencji cywilnoprawne i administracyjnoprawne.

20. Relacja przepisów ustawy o ochronie przyrody do wycinki drzew i krzewów – postępowania wznowieniowe i wzruszanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.

21. Zajęcia terenów kolejowych i terenów wód płynących – problematyka interpretacyjna i praktyczna w procedurze ZRID.

22. Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego – znaczenie i wpływ na ruch drogowy.

23. Postępowania poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych – urządzenia zlokalizowane w pasie drogi publicznej a procedura ZRID. Wpływ procedury ZRID na wydawane decyzje lokalizacyjne i decyzje na umieszczenie urządzeń w pasie drogi publicznej.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

24. Decyzje ZRID a prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – analiza przepisów ustawy Prawo Budowlane 2020.

25. Decyzje ZRID a wywłaszczanie gruntów pod drogę publiczną – problematyka „statusu” terenu pod drogą.

26. Konflikty administracyjnoprawne z innymi zarządcami dróg w zakresie wydawania decyzji lokalizacyjnych w obszarach objętych inwestycją drogową w trybie ZRID.

27. Spóźnione reakcje zarządców dróg i brak przepływu informacji – aspekty formalnoprawne ustalania granic pasa drogi publicznej.

28. Obstrukcje w realizacjach inwestycji drogowych:

  • odwołania stron,
  • „fizyczne” blokowanie inwestycji,
  • możliwości oczyszczenia placu budowy,
  • obstrukcja medialna i prawna.

29. Relacje specustawy drogowej ZRID do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

30. Nakładanie dodatkowych obowiązków w procedurze ZRID – praktyka a ‘ustawowy’ czas trwania procedury ZRID.

31. Elementy obligatoryjne decyzji ZRID – najczęstsze błędy i uchybienia.

32. Omówienie wybranych przykładowych decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

33. Procedury odwoławcze od decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych (ZRID).

34. Zasady nadania rygoru natychmiastowej wykonalności.

35. Rygor natychmiastowej wykonalności a zmiana statusu prawnego własności nieruchomości.

36. Różnice formalnoprawne w decyzjach ZRID:

  • decyzja ostateczna z rygorem natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja nieostateczna z rygorem natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja ostateczna bez rygoru natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja nieostateczna bez rygoru natychmiastowej wykonalności,
  • relacje prawomocności do ostatecznych i nieostatecznych decyzji ZRID.

37. Wstrzymanie wykonania decyzji ZRID przez organ drugiej instancji i Wojewódzki Sąd Administracyjny.

38. Niewzruszalność decyzji ZRID – inne drogi odszkodowawcze.

39. Zasady wypłaty odszkodowań przy wywłaszczeniu nieruchomości – rola zarządcy drogi publicznej (w tym tryby specjalne).

40. Analiza orzecznictwa.

41. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

42. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów „specustawy drogowej” ZRID.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

1. Decyzje zezwalające na realizacje inwestycję drogową (ZRID) – ogólna charakterystyka.

2. Zmiany w przepisach „specustawy drogowej” (ZRID) po nowelizacji ustawy Prawo Budowlane po 19 września 2020 roku.

3. Zakres stosowania specustawy drogowej (ZRID).

4. Relacje wnioskodawcy i organu orzekającego w sprawie wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

5. Zawiadamianie stron postepowania w postępowaniach ZRID – aktywny udział czy bierne obserwowanie?

6. Zawiadomienie a zaskoczenie stron postępowania – rozwiązania legislacyjne.

7. Szczegółowe omówienie treści wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej z uwzględnieniem zmian ustawy Prawo Budowlane 2020:

  • mapa w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  • analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  • mapa zawierająca projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  • określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
  • określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
  • określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  • trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.), aktualnym na dzień opracowania projektu;
  • wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
  • uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

8. Analiza orzecznictwa.

9. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

10. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

11. Dodatkowe opinie do wniosku o ZRID:

  • ministra właściwego do spraw zdrowia – w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
  • dyrektora właściwego urzędu morskiego – w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
  • właściwego organu nadzoru górniczego – w odniesieniu do terenów górniczych,
  • dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią
  • dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
  • właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków – w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
  • właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej – w odniesieniu do linii kolejowej,
  • podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2020 r. poz. 998 i 1086) – w odniesieniu do obszaru portu lub przystani morskiej,
  • innych organów wymaganych przepisami szczególnymi.

12. Analiza orzecznictwa.

13. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

14. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

15. Aktualność uzgodnień w procedurze ZRID – data ważności uzgodnień a data wydania decyzji
ZRID?

16. Zmiany nieistotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID.

17. Zmiany istotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID – z uwzględnieniem nowelizacji Prawa Budowlanego 2020.

18. Rozumienie pojęć „linie podziału nieruchomości” i „linie rozgraniczające teren”.

19. Skutki niewłaściwego podziału nieruchomości w procedurze ZRID – konsekwencji cywilnoprawne i administracyjnoprawne.

20. Relacja przepisów ustawy o ochronie przyrody do wycinki drzew i krzewów – postępowania wznowieniowe i wzruszanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.

21. Zajęcia terenów kolejowych i terenów wód płynących – problematyka interpretacyjna i praktyczna w procedurze ZRID.

22. Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego – znaczenie i wpływ na ruch drogowy.

23. Postępowania poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych – urządzenia zlokalizowane w pasie drogi publicznej a procedura ZRID. Wpływ procedury ZRID na wydawane decyzje lokalizacyjne i decyzje na umieszczenie urządzeń w pasie drogi publicznej.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

24. Decyzje ZRID a prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – analiza przepisów ustawy Prawo Budowlane 2020.

25. Decyzje ZRID a wywłaszczanie gruntów pod drogę publiczną – problematyka „statusu” terenu pod drogą.

26. Konflikty administracyjnoprawne z innymi zarządcami dróg w zakresie wydawania decyzji lokalizacyjnych w obszarach objętych inwestycją drogową w trybie ZRID.

27. Spóźnione reakcje zarządców dróg i brak przepływu informacji – aspekty formalnoprawne ustalania granic pasa drogi publicznej.

28. Obstrukcje w realizacjach inwestycji drogowych:

  • odwołania stron,
  • „fizyczne” blokowanie inwestycji,
  • możliwości oczyszczenia placu budowy,
  • obstrukcja medialna i prawna.

29. Relacje specustawy drogowej ZRID do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

30. Nakładanie dodatkowych obowiązków w procedurze ZRID – praktyka a ‘ustawowy’ czas trwania procedury ZRID.

31. Elementy obligatoryjne decyzji ZRID – najczęstsze błędy i uchybienia.

32. Omówienie wybranych przykładowych decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

33. Procedury odwoławcze od decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych (ZRID).

34. Zasady nadania rygoru natychmiastowej wykonalności.

35. Rygor natychmiastowej wykonalności a zmiana statusu prawnego własności nieruchomości.

36. Różnice formalnoprawne w decyzjach ZRID:

  • decyzja ostateczna z rygorem natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja nieostateczna z rygorem natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja ostateczna bez rygoru natychmiastowej wykonalności,
  • decyzja nieostateczna bez rygoru natychmiastowej wykonalności,
  • relacje prawomocności do ostatecznych i nieostatecznych decyzji ZRID.

37. Wstrzymanie wykonania decyzji ZRID przez organ drugiej instancji i Wojewódzki Sąd Administracyjny.

38. Niewzruszalność decyzji ZRID – inne drogi odszkodowawcze.

39. Zasady wypłaty odszkodowań przy wywłaszczeniu nieruchomości – rola zarządcy drogi publicznej (w tym tryby specjalne).

40. Analiza orzecznictwa.

41. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.

42. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów „specustawy drogowej” ZRID.

[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Zezwolenie ZRiD
  • Procedury ZRiD
  • Zezwolenie na Inwestycję Drogową
  • Zezwolenie ZRiD dla inwestycji drogowej
  • Najnowsze zmiany w przepisach

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - drogownictwo

2024-04-22
22 kwietnia 2024
2024-04-22
Warszawa Warszawa
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie jest w szczególności dedykowane dla pracowników zarządców dróg publicznych, którzy wnioskują w trybie ZRID, w trybie zgłoszenia prowadzenia robót lub w trybie pozwolenia na budowę o przebudowę geometrii dróg publicznych po zmianach przepisów z dnia 21 września 2022 roku.

2024-05-13
13 maja 2024
2024-05-13
Warszawa Warszawa
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy zajmowaniu pasa drogowego.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.