Kompetencje niezbędne w komunikacji w wielokulturowym środowisku biznesowym

Różnice międzykulturowe w biznesie

Szkolenia HR

Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich kontaktujących się i współpracujących na co dzień z przedstawicielami innych kultur.

IDEA SZKOLENIA

Główny cel szkolenia to zwiększenie skuteczności działań na płaszczyźnie zawodowej i społecznej w środowisku międzynarodowym, zwłaszcza w relacjach z kolegami i partnerami z krajów szczególnie ważnych dla uczestników.

Efekt ten uzyskamy poprzez:

  • Zdefiniowanie pojęcia kultury i źródeł różnic między kulturami oraz składnikami, poziomami i warstwami kultury
  • Uświadomienie uczestnikom ich własnych wartości i wykorzystanie tej wiedzy w codziennej praktyce
  • Poznanie narzędzi do diagnozowania i porównywania kultur czyli najistotniejszych wymiarów kulturowych Przedstawienie różnych sposobów pojmowania czasu (kultury sekwencyjne i synchroniczne, krótko i długoterminowe)
  • Ustalenie naszego miejsca na kulturowej mapie świata i praktycznych następstw
  • Przedstawienie najważniejszych aspektów kultury biznesowej w kraju interesującym uczestników (styl zarządzania, strategię, motywację, strukturę, zaufanie, kontrolę, sposoby komunikowania się, negocjacje, informację zwrotną, stosunek do zmiany, okazywanie szacunku, relacje z Klientami, podwładnymi i przełożonymi)
  • Praktyczne przećwiczenie pokonywania najważniejszych barier w komunikacji międzykulturowej (język, komunikacja niewerbalna, stereotypy, tendencja do przedwczesnego oceniania, przywiązanie do własnych wartości)
  • Praktyczne przećwiczenie elementów etykiety pod kątem krajów interesujących uczestników
  • Porównanie wartości najważniejszych dla omawianych społeczności i przełożenie ich na zachowania
  • Znalezienie sposobów optymalizacji wzajemnych relacji z partnerami

METODOLOGIA: lecturette, critical incidents, ćwiczenia indywidualne i w zespołach, dyskusja, przykłady, dylematy, wizualizacja: slidy i krótkie filmy.

Fakty szkoleniowe
1
Na szkoleniach otwartych przeszkoliliśmy ponad 1000 HR managerów, HR business partnerów, specjalistów ds. zzl , ds. zarządzania talentami.
2
wikiGamma – nasza strefa wiedzy z obszaru HR ma ponad 8000 tysięcy aktywnych czytelników.
3
Uczestnicy szkoleń otrzymują narzędzia/rozwiązania HR gotowe do zastosowania w firmie, w której pracują.
Badania BLR® wskazują, że HR jest postrzegany jako partner strategiczny przez zespoły zarządzające dla 33,3% badanych uczestników.
Cena szkolenia:
1700 zł/os.

formularz zgłoszenia
Termin szkolenia:

5

sierpień 2019 do

6

sierpień 2019
Miejsce szkolenia:

Warszawa

Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Możesz skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    Na szkolenie: Różnice międzykulturowe w biznesie
    5 sierpień 2019 r. do 6 sierpień 2019 r.

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj swoje umiejętności z firmą szkoleniową nr 1 w Polsce.

    4

    Wykorzystaj nowo zdobyte umiejętności do rozwoju swojej kariery!

    PROGRAM SZKOLENIA


    I dzień

    Wprowadzenie do kultury

    • 1. Definicje kultury i podstawowe dylematy kulturowe
      • Co to jest kultura w ujęciu socjologicznym w odróżnieniu od rozumienia potocznego
      • Podstawowe dylematy:
        • Stosunek do otoczenia
        • Stosunek do innych  ludzi
        • Stosunek do czasu i różne ich rozwiązania jako źródło różnic międzykulturowych

    • 2. Składniki, poziomy i warstwy kultury
      • Składniki materialne i duchowe (wiedza, zwyczaje, tradycje, sztuka, wierzenia, religie, prawo, normy, wzorce zachowań, wartości, język)
      • Poziomy: naród, regiony i grupy, płeć, zawód, organizacja)
      • Warstwy: widoczne – symbole, mity, bohaterowie i rytuały, ukryte: wartości i normy

    • 3. Poznanie podstawowych wymiarów kulturowych
      • Indywidualizm – kolektywizm
      • Hierarchia – egalitaryzm
      • Unikanie – tolerancja niepewności
      • Uniwersalizm – partykularyzm

    II dzień

    4. Pojmowanie czasu

    • Kultury sekwencyjne i synchroniczne
    • Kultury krótko i długoterminowe

    5. Jacy my jesteśmy? – charakterystyka naszej kultury i   wnioski  praktyczne z niej płynące

    6. Wpływ kultury na biznes i pracę w zespołach wielokulturowych

    • Kultury propartnerskie i protransakcyjne
    • Kultury ceremonialne i nieceremonialne
    • Kultury  ekspresyjne i powściągliwe
    • Kultury wysoko i niskokontekstowe

    7. Pokonywanie różnic międzykulturowych w praktyce

    • Najważniejsze bariery komunikacyjne
      • Język
      • Mowa ciała
      • Stereotypy
      • Skłonność do interpretacji i oceniania
      • Wierność własnym wartościom
      • Zdolności obserwacyjne

    8. Porównanie kultur

    • Porównamy kultury: naszą i naszych Klientów i Partnerów, zwracając uwagę na różnice w wartościach i wynikających z nich zachowaniach. Dowiemy się co jest akceptowane i wskazane a co zabronione.

    9. Optymalizacja relacji

    • Wspólnie znajdziemy sposoby dostosowania się do reprezentantów kultur nas interesujących pod kątem komunikacji, stylu zarządzania i różnych aspektów codziennej współpracy, tak by postępować zgodnie z ich oczekiwaniami kulturowymi (często nieuświadomionymi), nie naruszać ich wartości i zredukować prawdopodobieństwo popełnienia rażących błędów oraz obniżyć poziom stresu we wzajemnych relacjach. Stworzymy listę zachowań zalecanych, niewskazanych i zabronionych dla poszczególnych krajów.

    10. Sesja pytań i odpowiedzi

    11. PODSUMOWANIE

     

    Cena szkolenia
    1700 zł/os.

    Miejsce szkolenia

    Warszawa

    Termin szkolenia
    5 sierpień 2019 do 6 sierpień 2019
    Czy możesz uzyskać 50-80%
    dofinansowanie do
    szkolenia poprzez BUR?

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    Skuteczniejsze negocjacje, poprawa relacji z Klientami i przejście na wyższy poziom transakcji handlowych, lepsze relacje międzyludzkie w firmach globalnych, styl zarządzania bardziej dostosowany do realiów kulturowych i oczekiwań pracowników, redukcja fluktuacji kadr, wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy.

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    Poznanie siebie czyli uświadomienie sobie własnej kultury, poznanie innych kultur i wynikających z wartości najbardziej prawdopodobnych zachowań, co pozwala zrozumieć innych i skuteczniej komunikować się z nimi, redukuje ilość nieporozumień i błędów popełnianych często nieświadomie, poprawia wyniki negocjacji, obniża poziom stresu we wzajemnych kontaktach, umożliwia budowanie i umacnianie relacji niezbędnych w wielu kulturach do rozpoczęcia rozmów biznesowych, zdobycie kompetencji kulturowej podnosi znacznie wartość pracownika na współczesnym rynku pracy.

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    Lepszy wynik finansowy, łatwiejsza i skuteczniejsza współpraca w zespołach międzykulturowych, wzrost ilości Klientów, wyższy poziom satysfakcji Klientów.

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Ilona Ziętkowska

    Project Manager
    tel.: +48 (22) 266 02 37
    tel. kom:. +48 517 081 300

    i.zietkowska@projektgamma.pl
    Ilona Ziętkowska

    Interesuje Cię to szkolenie?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Przypomnij mi:
    Preferuję kotakt:

    ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

    Zgłoszenie prosimy przesłać na adres i.zietkowska@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

    Różnice międzykulturowe w biznesie

    Termin szkolenia: 5 sierpień 2019 r. do 6 sierpień 2019 r.
    Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
    Firma
    Osoba prywatna
    * Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

    Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1700 zł/os.
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

    Warunki zgłoszenia

    1. Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000762160 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
    2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
    3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
    4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
    5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
      a) lista uczestników będzie już zamknięta,
      b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
    6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
    7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
    8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
    9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
    10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
    11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
    12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
    13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
    14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
    15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.)., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
    Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

    Szkolenia HR

    zobacz najbliższe szkolenia.
    2019-06-27
    27 czerwiec 2019
    2019-06-27
    Warszawa
    Warszawa
    Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika. Zapraszamy na szkolenie Onboarding.
    2019-07- 1
    1 lipiec 2019 -
    2019-07- 2
    2 lipiec 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
    2019-07-15
    15 lipiec 2019 -
    2019-07-16
    16 lipiec 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Szkolenie Design Thinking dla HR daje możliwość poznania metodyki projektowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Podczas warsztatu uczestnicy korzystając z DT zaprojektują proces HR będący odpowiedzią na jedno z wyzwań zarządzania zasobami ludzkimi (retencja, EB, zarządzanie pokoleniami etc.).
    2019-07-22
    22 lipiec 2019 -
    2019-07-23
    23 lipiec 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Korzystanie z wielu funkcji programu MS Excel pozwala na automatyzację wielu czynności. Trener prowadzący jak szybko przygotowywać raporty, zestawienia zarówno te prostsze jak i rozbudowane. Zapraszamy na szkolenie MS Excel w dziale personalnym.
    2019-08- 5
    5 sierpień 2019 -
    2019-08- 6
    6 sierpień 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich kontaktujących się i współpracujących na co dzień z przedstawicielami innych kultur.
    2019-08-19
    19 sierpień 2019 -
    2019-08-20
    20 sierpień 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Wolontariat i CSR to narzędzie employer brandingu, podnosi zaangażowanie pracowników, udrażnia komunikację pomiędzy działami - a co najważniejsze zwiększa sumę dobra na świece. Szkolenie CSR i szkolenie z wolontariatu w formacie dwudniowego warsztatu mentoringowego.
    2019-08-28
    28 sierpień 2019 -
    2019-08-29
    29 sierpień 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Zarządzanie projektami Agile dla HR daje możliwość poznania metodyki odpowiadającej na nieustanną zmianę w organizacjach. Szkolenie pozwala również rozpoznać obszary organizacji, w których zwinne metodyki warto stosować. Agile dla menedżerów, specjalistów HR oraz HRBP.
    2019-09- 2
    2 wrzesień 2019 -
    2019-09- 3
    3 wrzesień 2019
    Warszawa
    Warszawa
    AC/DC to trafna metoda oceny kandydatów do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału pracowników. Wiele organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz w programach rozwojowych. Szkolenie AC/DC dla HR pozwala projektować, planować i realizować sesje oceny.
    My rekrutujemy – Oni wybierają. Rekrutacja w procesie Candidate Journey
    2019-09- 6
    6 wrzesień 2019
    2019-09- 6
    Warszawa
    Warszawa
    Ludzie są największym zasobem organizacji. Jeszcze kilka lat temu prawda ta dotyczyła stanowisk specjalistycznych – dziś dotyczy również stanowisk liniowych, obsługowych i sprzedażowych.  Wskazują tak zarówno liczne badania analizujące polską gospodarkę jak również spontaniczne wypowiedzi menedżerów i specjalistów HR. Szkolenia z obszaru rekrutacji i selekcji koncentrują się w związku z tym na zagadnieniu rekrutacji – pozyskaniu kandydatów spełniających oczekiwania organizacji.
    2019-09-12
    12 wrzesień 2019 -
    2019-09-13
    13 wrzesień 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić najlepszych pracowników i uniknąć nadmiernej rotacji? Dzięki warsztatom z naszym ekspertem dowiesz się jak to zrobić.
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
     ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.