Techniki rekrutacji - wyzwania rekrutacyjne a rekrutacja zdalna

Jak zaprojektować i przeprowadzić efektywny candidate journey?

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
My rekrutujemy, Oni (kandydaci) wybierają
Po raz pierwszy znaleźliśmy się w sytuacji równowagi sił pomiędzy rekruterem a kandydatem. Dotyczy to zarówno  stanowisk wymagających specjalistycznej wiedzy, kompetencji jak i tych, na które doświadczenie nie jest wymagane.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
24.04.2024 - 25.04.2024
10.00 -14.00
Szkolenie online
1300 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Młodzi kandydaci dużo dłużej mieszkają z rodzicami, piramida Maslowa uległa zaburzeniu – oni nie zawsze chcą i nie zawsze muszą podejmować decyzje o zatrudnieniu – trzeba ich przekonać.

Doświadczeni kandydaci zdają sobie z rynku pracownika – wiedzą, że wykwalifikowani specjaliści są pożądani i że firmy o nich konkurują – ich również trzeba przekonać.

Dlatego dziś proces rekrutacyjny to w takim samym stopniu wybór właściwego kandydata jak również działania zmierzające do zainteresowania ofertą pracy.

Wyzwaniem jest tym większe, że proces rekrutacyjny odbywa się pod presją czasu i wymaga zaangażowania innych osób w organizacji (przełożonych, współpracowników, członków przyszłego zespołu).

Szkolenie będzie miało charakter narzędziowy – najnowsze trendy będą zlinkowane z rekomendacjami i dobrymi praktykami sprawdzonymi w polskich i światowych organizacjach, które wygrywają w konkurowaniu o pracowników.

Jako, że dziś wiele rekrutacji ma charakter zdalny to wybór narzędzi będzie uwzględniał doświadczenie kandydata w rekrutacji online (a czasami asynchronicznej).

Zapraszamy na szkolenie profesjonalna rekrutacja!

Młodzi kandydaci dużo dłużej mieszkają z rodzicami, piramida Maslowa uległa zaburzeniu – oni nie zawsze chcą i nie zawsze muszą podejmować decyzje o zatrudnieniu – trzeba ich przekonać.

Doświadczeni kandydaci zdają sobie z rynku pracownika – wiedzą, że wykwalifikowani specjaliści są pożądani i że firmy o nich konkurują – ich również trzeba przekonać.

Dlatego dziś proces rekrutacyjny to w takim samym stopniu wybór właściwego kandydata jak również działania zmierzające do zainteresowania ofertą pracy.

Wyzwaniem jest tym większe, że proces rekrutacyjny odbywa się pod presją czasu i wymaga zaangażowania innych osób w organizacji (przełożonych, współpracowników, członków przyszłego zespołu).

Szkolenie będzie miało charakter narzędziowy – najnowsze trendy będą zlinkowane z rekomendacjami i dobrymi praktykami sprawdzonymi w polskich i światowych organizacjach, które wygrywają w konkurowaniu o pracowników.

Jako, że dziś wiele rekrutacji ma charakter zdalny to wybór narzędzi będzie uwzględniał doświadczenie kandydata w rekrutacji online (a czasami asynchronicznej).

Zapraszamy na szkolenie profesjonalna rekrutacja!

Młodzi kandydaci dużo dłużej mieszkają z rodzicami, piramida Maslowa uległa zaburzeniu – oni nie zawsze chcą i nie zawsze muszą podejmować decyzje o zatrudnieniu – trzeba ich przekonać.

Doświadczeni kandydaci zdają sobie z rynku pracownika – wiedzą, że wykwalifikowani specjaliści są pożądani i że firmy o nich konkurują – ich również trzeba przekonać.

Dlatego dziś proces rekrutacyjny to w takim samym stopniu wybór właściwego kandydata jak również działania zmierzające do zainteresowania ofertą pracy.

Wyzwaniem jest tym większe, że proces rekrutacyjny odbywa się pod presją czasu i wymaga zaangażowania innych osób w organizacji (przełożonych, współpracowników, członków przyszłego zespołu).

Szkolenie będzie miało charakter narzędziowy – najnowsze trendy będą zlinkowane z rekomendacjami i dobrymi praktykami sprawdzonymi w polskich i światowych organizacjach, które wygrywają w konkurowaniu o pracowników.

Jako, że dziś wiele rekrutacji ma charakter zdalny to wybór narzędzi będzie uwzględniał doświadczenie kandydata w rekrutacji online (a czasami asynchronicznej).

Zapraszamy na szkolenie profesjonalna rekrutacja!

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Trendy i wyzwania kształtujące współczesny rynek pracy:

Przegląd badań – People at Work 2022:

  • Równowaga
  • Globalna skala rekrutacji
  • Hybrydowość i zdalność procesów rekrutacyjnych
  • Social media i headhunting
  • Zdalne procesy rekrutacyjne i chatboty
  • Różnorodność pokoleniowa

Analityka danych – dlaczego warto analizowań dane z procesów rekrutacyjnych?

  • Koszt rekrutacji a ich skuteczność
  • Zasięg ogłoszeń a strategia rekrutacyjna
  • Jakość kandydatów a strategia Employer Brandingowa (w tym EVP)

Bazując na aktualnych trendach, zdefiniujemy kluczowe wyzwania, przed jakimi stoją zespoły rekrutacyjne.  Na kanwie badań na polskim rynku omówimy kluczowe kierunki zmian – w procesach, w narzędziach, w projektowaniu ścieżki kandydata.

2. Candidate journey – krok po kroku

  • Marketing rekrutacyjny (część Employer Brandingu)
  • Awareness (wyobrażenie na temat firmy)
  • Consideration (targi pracy, strona kariera etc.)
  • Interest (zgłoszenie zainteresowania procesem rekrutacyjnym)
  • Rekrutacja
  • Application (sposób kontakty z kandydatem)
  • Selection (wybór właściwego kandydata, komunikacja z odrzuconymi)
  • Hire (doświadczenie kandydata związane zatrudnieniem)

3. Application & Selection – przeplatające się dwa etapy procesu

  • Generowanie pozytywnych doświadczeń kandydata vs zdobywanie informacji o wartości selekcyjnej
  • Zaproszenie
  • Telefon vs. mail vs. video
  • Komunikat Employer Brandingowy
  • Komunikaty / pytania selekcyjne
  • Przed rozmową
  • Informacje o formie spotkania (dress code, formuła i agenda spotkania, liczba uczestników i ich role, język etc)
  • Zadanie selekcyjne
  • Rozmowa
  • Zaangażowanie przełożonego bądź innych osób
  • Informacje przyciągające (dotyczące treści pracy, kultury organizacyjnej, onbordingu etc)
  • Budowanie atmosfery sprzyjającej szczerej wymianie informacji
  • Narzędzia wspierające rozmowy zdalne
  • Po rozmowie
  • Informowanie o dalszych krokach zaakceptowanego kandydata
  • Feedback dla odrzuconych kandydatów

Patrząc na podstawowe kroki w procesie rekrutacyjnym – tym razem ze zdalnej perspektywy – omówimy szanse i wyzwania, jakie niesie za sobą nowa forma rekrutacji. Poznamy dobre praktyki i narzędzia wspierające zdalny proces rekrutacyjny.

4. Mapa Kandydata „Employer Branding Navi”– od przyciągania do zatrudniania

  • Ścieżka kandydata
    • Poziom świadomości: Rozpoznaję markę
    • Poziom tożsamości: Lubię markę
    • Poziom oferty: Jest dla mnie i aplikuję
  • Ścieżka pracownika
    • Poziom kultury: Lubię tu być
    • Poziom mojego rozwoju: Angażuję się
    • Poziom rozwoju organizacji: jestem lojalny
    • Poziom społeczny: Polecam znajomym

Popatrzymy na proces rekrutacyjny oczami kandydata, zidentyfikujemy oczekiwania kandydatów a także na bazie ścieżki kandydata – określimy, jakie działania są podejmowane przez Działy, w których obecnie pracujemy, wspierają zdalne procesy rekrutacyjne, a które wymagają zmiany.

1. Trendy i wyzwania kształtujące współczesny rynek pracy:

Przegląd badań – People at Work 2022:

  • Równowaga
  • Globalna skala rekrutacji
  • Hybrydowość i zdalność procesów rekrutacyjnych
  • Social media i headhunting
  • Zdalne procesy rekrutacyjne i chatboty
  • Różnorodność pokoleniowa

Analityka danych – dlaczego warto analizowań dane z procesów rekrutacyjnych?

  • Koszt rekrutacji a ich skuteczność
  • Zasięg ogłoszeń a strategia rekrutacyjna
  • Jakość kandydatów a strategia Employer Brandingowa (w tym EVP)

Bazując na aktualnych trendach, zdefiniujemy kluczowe wyzwania, przed jakimi stoją zespoły rekrutacyjne.  Na kanwie badań na polskim rynku omówimy kluczowe kierunki zmian – w procesach, w narzędziach, w projektowaniu ścieżki kandydata.

2. Candidate journey – krok po kroku

  • Marketing rekrutacyjny (część Employer Brandingu)
  • Awareness (wyobrażenie na temat firmy)
  • Consideration (targi pracy, strona kariera etc.)
  • Interest (zgłoszenie zainteresowania procesem rekrutacyjnym)
  • Rekrutacja
  • Application (sposób kontakty z kandydatem)
  • Selection (wybór właściwego kandydata, komunikacja z odrzuconymi)
  • Hire (doświadczenie kandydata związane zatrudnieniem)

3. Application & Selection – przeplatające się dwa etapy procesu

  • Generowanie pozytywnych doświadczeń kandydata vs zdobywanie informacji o wartości selekcyjnej
  • Zaproszenie
  • Telefon vs. mail vs. video
  • Komunikat Employer Brandingowy
  • Komunikaty / pytania selekcyjne
  • Przed rozmową
  • Informacje o formie spotkania (dress code, formuła i agenda spotkania, liczba uczestników i ich role, język etc)
  • Zadanie selekcyjne
  • Rozmowa
  • Zaangażowanie przełożonego bądź innych osób
  • Informacje przyciągające (dotyczące treści pracy, kultury organizacyjnej, onbordingu etc)
  • Budowanie atmosfery sprzyjającej szczerej wymianie informacji
  • Narzędzia wspierające rozmowy zdalne
  • Po rozmowie
  • Informowanie o dalszych krokach zaakceptowanego kandydata
  • Feedback dla odrzuconych kandydatów

Patrząc na podstawowe kroki w procesie rekrutacyjnym – tym razem ze zdalnej perspektywy – omówimy szanse i wyzwania, jakie niesie za sobą nowa forma rekrutacji. Poznamy dobre praktyki i narzędzia wspierające zdalny proces rekrutacyjny.

4. Mapa Kandydata „Employer Branding Navi”– od przyciągania do zatrudniania

  • Ścieżka kandydata
    • Poziom świadomości: Rozpoznaję markę
    • Poziom tożsamości: Lubię markę
    • Poziom oferty: Jest dla mnie i aplikuję
  • Ścieżka pracownika
    • Poziom kultury: Lubię tu być
    • Poziom mojego rozwoju: Angażuję się
    • Poziom rozwoju organizacji: jestem lojalny
    • Poziom społeczny: Polecam znajomym

Popatrzymy na proces rekrutacyjny oczami kandydata, zidentyfikujemy oczekiwania kandydatów a także na bazie ścieżki kandydata – określimy, jakie działania są podejmowane przez Działy, w których obecnie pracujemy, wspierają zdalne procesy rekrutacyjne, a które wymagają zmiany.

1. Trendy i wyzwania kształtujące współczesny rynek pracy:

Przegląd badań – People at Work 2022:

  • Równowaga
  • Globalna skala rekrutacji
  • Hybrydowość i zdalność procesów rekrutacyjnych
  • Social media i headhunting
  • Zdalne procesy rekrutacyjne i chatboty
  • Różnorodność pokoleniowa

Analityka danych – dlaczego warto analizowań dane z procesów rekrutacyjnych?

  • Koszt rekrutacji a ich skuteczność
  • Zasięg ogłoszeń a strategia rekrutacyjna
  • Jakość kandydatów a strategia Employer Brandingowa (w tym EVP)

Bazując na aktualnych trendach, zdefiniujemy kluczowe wyzwania, przed jakimi stoją zespoły rekrutacyjne.  Na kanwie badań na polskim rynku omówimy kluczowe kierunki zmian – w procesach, w narzędziach, w projektowaniu ścieżki kandydata.

2. Candidate journey – krok po kroku

  • Marketing rekrutacyjny (część Employer Brandingu)
  • Awareness (wyobrażenie na temat firmy)
  • Consideration (targi pracy, strona kariera etc.)
  • Interest (zgłoszenie zainteresowania procesem rekrutacyjnym)
  • Rekrutacja
  • Application (sposób kontakty z kandydatem)
  • Selection (wybór właściwego kandydata, komunikacja z odrzuconymi)
  • Hire (doświadczenie kandydata związane zatrudnieniem)

3. Application & Selection – przeplatające się dwa etapy procesu

  • Generowanie pozytywnych doświadczeń kandydata vs zdobywanie informacji o wartości selekcyjnej
  • Zaproszenie
  • Telefon vs. mail vs. video
  • Komunikat Employer Brandingowy
  • Komunikaty / pytania selekcyjne
  • Przed rozmową
  • Informacje o formie spotkania (dress code, formuła i agenda spotkania, liczba uczestników i ich role, język etc)
  • Zadanie selekcyjne
  • Rozmowa
  • Zaangażowanie przełożonego bądź innych osób
  • Informacje przyciągające (dotyczące treści pracy, kultury organizacyjnej, onbordingu etc)
  • Budowanie atmosfery sprzyjającej szczerej wymianie informacji
  • Narzędzia wspierające rozmowy zdalne
  • Po rozmowie
  • Informowanie o dalszych krokach zaakceptowanego kandydata
  • Feedback dla odrzuconych kandydatów

Patrząc na podstawowe kroki w procesie rekrutacyjnym – tym razem ze zdalnej perspektywy – omówimy szanse i wyzwania, jakie niesie za sobą nowa forma rekrutacji. Poznamy dobre praktyki i narzędzia wspierające zdalny proces rekrutacyjny.

4. Mapa Kandydata „Employer Branding Navi”– od przyciągania do zatrudniania

  • Ścieżka kandydata
    • Poziom świadomości: Rozpoznaję markę
    • Poziom tożsamości: Lubię markę
    • Poziom oferty: Jest dla mnie i aplikuję
  • Ścieżka pracownika
    • Poziom kultury: Lubię tu być
    • Poziom mojego rozwoju: Angażuję się
    • Poziom rozwoju organizacji: jestem lojalny
    • Poziom społeczny: Polecam znajomym

Popatrzymy na proces rekrutacyjny oczami kandydata, zidentyfikujemy oczekiwania kandydatów a także na bazie ścieżki kandydata – określimy, jakie działania są podejmowane przez Działy, w których obecnie pracujemy, wspierają zdalne procesy rekrutacyjne, a które wymagają zmiany.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • szkolenie profesjonalna rekrutacja
  • rekrutacja zdalna
  • szkolenie z rozmów rekrutacyjnych
  • candidate journey
  • nowoczesne metody rekrutacji szkolenie
  • techniki rekrutacji

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Szkolenie HR Business Partner uczy w jaki sposób budować swoją pozycję w organizacji, w relacji z biznesem, z pracownikami. Warsztat ma formułę mentoringową - uczestnicy otrzymają szereg praktycznych rekomendacji i narzędzi gotowych do wdrożenia. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do roli HR Business Partnera

2024-04-04
04 kwietnia 2024
2024-04-04
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Jak wykorzystać siłę opiniotwórczą pracowników i ich środowiska, aby firma wydawała się atrakcyjna jako pracodawca, przyciągała dobrych specjalistów oraz współpracowników, ograniczała kosztowną fluktuację kadr i jednocześnie budowała pożądaną reputację na rynku? Szkolenia employer branding - zapraszamy.

2024-04-08
08 kwietnia 2024
2024-04-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Według ekspertów zajmujących się współczesnymi organizacjami za dziesięć lat aż 80% pracowników będzie kierowało się tym, czy dana firma ma zbudowaną strategię wellbeingową. Nie podejmą pracy w środowisku organizacyjnym, które nie dba o zadowolenie i potrzeby pracownika

2024-04-09
09 kwietnia 2024
2024-04-09
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.