Multigeneracje – czyli zarządzanie zespołem wielopokoleniowym + STOSUNEK X,Y,Z DO PRACY ZDALNEJ

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Różnorodność płynąca ze zmian pokoleniowych może być przekleństwem bądź błogosławieństwem
Różnorodność w zespole – również ta pokoleniowa to olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie. Szkolenie zarządzanie pokoleniami wskazuje, które techniki menedżerskie i w jaki sposób należy stosować. Zwraca również uwagę na mentalną stronę zagadnienia – różnice wartości oraz postawę otwartości wobec różnic pokoleniowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zarządzanie różnorodnością pokoleniową było wyzwaniem już wcześniej. Dziś stopień trudności jeszcze rośnie. Wartości, motywatory, preferencje komunikacyjne, sposoby współpracy – każdy ma inne potrzeby i oczekiwania, a my musimy je pogodzić, nawet, jeśli niekiedy bywają skrajne.
Multigeneracyjność w organizacjach stała się faktem. Dziś przedstawiciele przynajmniej 3 pokoleń pracują w organizacjach. Ygreki coraz częściej zajmują  stanowiska menedżerskie, Zetki stanowiska specjalistów, a w ramach zjawiska „Silver tsunami” swoją przygodę zawodową w nowych firmach rozpoczynają przedstawiciele pokoleń dojrzałych czyli 55+.

Dziś wiele organizacji pracuje wyłącznie w trybie zdalnym, inne zaczynają pracować w trybie hybrydowym. Wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie nam towarzyszył dłużej, niż zakładaliśmy i będziemy zmuszeni zweryfikować swoje podejście do pracy zdalnej.

Warto więc uwzględnić różne profile pokoleniowe w zarządzaniu zespołem oraz współpracy z przedstawicielami poszczególnych generacji.

Zapraszamy Państwa na dwudniowy warsztat, podczas którego przyjrzymy się aktywnym zawodowo pokoleniom, sprawdzimy, jakie są ich wartości, słabe i mocne strony. Ustalimy, w jaki sposób motywować i wspierać w rozwoju przedstawicieli poszczególnych pokoleń. Określimy, które pokolenie najlepiej odnajduje się w systemie pracy zdalnej, a które traktuje ją jako przykra uciążliwość, kto potrzebuje spotkań z szefem, a kto jest samodzielny.

Przydatne w zarządzaniu multigeneracyjnym kompetencje to:

  • Umiejętność dostosowywania stylu zarządzania do poszczególnych pokoleń.
  • Wykorzystywanie nowych technologii.
  • Zarządzanie wieloma zadaniami równocześnie (multitasking).
  • Umiejętność właściwego motywowania poszczególnych pokoleń.
  • Elastyczność – cokolwiek to oznacza.

Kończy się czas, kiedy to w skład zespołu wchodzili przede wszystkim stabilni i przewidywalni przedstawiciele pokolenia X, „z domieszką” reprezentantów „baby boomers”, a tak zwane Ygreki pojawiały się w charakterze stażystów – komet przelatujących przez poszczególne działy. Skończył się czas, kiedy szef w charakterze „marchewki” stosował wobec wszystkich pracowników premię, a w czasach kryzysu musiał wystarczyć „uścisk ręki”.

Nastał czas, kiedy Ygreki zaczynają stanowić trzony zespołów i zdominowały w nich pozostałe grupy wiekowe, a w natarciu czekają już poprzedzone „złą sławą” Zetki. I choćbyśmy twierdzili, że wszystkie znane metody i techniki zarządzania zespołem oraz motywowania są uniwersalne – czas skonfrontować się z trudną prawdą.

Nic już nie będzie takie jak przedtem. Zmieniające się zespoły wymagają diametralnej zmiany podejścia do zarządzania zespołami, zmiany sposobu myślenia i wręcz zmiany mentalności, a na pewno zastosowania zupełnie innych technik zarządzania. Bowiem oba te pokolenia są tak bardzo różne od pozostałych, że brakiem wyobraźni byłoby trwanie w znanym paradygmacie i udawanie, że możemy działać według sprawdzonych metod.

Niezbędne od tej chwili jest zróżnicowane podejście. Bez tego menedżerowie nie będą w stanie rekrutować ani zatrzymać przy sobie najlepszych pracowników. A co robić, jak to robić i dlaczego? Między innymi właśnie o tym będziemy mówili na warsztacie dotyczącym zarządzania pokoleniami.

Kończy się czas, kiedy to w skład zespołu wchodzili przede wszystkim stabilni i przewidywalni przedstawiciele pokolenia X, „z domieszką” reprezentantów „baby boomers”, a tak zwane Ygreki pojawiały się w charakterze stażystów – komet przelatujących przez poszczególne działy. Skończył się czas, kiedy szef w charakterze „marchewki” stosował wobec wszystkich pracowników premię, a w czasach kryzysu musiał wystarczyć „uścisk ręki”.

Nastał czas, kiedy Ygreki zaczynają stanowić trzony zespołów i zdominowały w nich pozostałe grupy wiekowe, a w natarciu czekają już poprzedzone „złą sławą” Zetki. I choćbyśmy twierdzili, że wszystkie znane metody i techniki zarządzania zespołem oraz motywowania są uniwersalne – czas skonfrontować się z trudną prawdą.

Nic już nie będzie takie jak przedtem. Zmieniające się zespoły wymagają diametralnej zmiany podejścia do zarządzania zespołami, zmiany sposobu myślenia i wręcz zmiany mentalności, a na pewno zastosowania zupełnie innych technik zarządzania. Bowiem oba te pokolenia są tak bardzo różne od pozostałych, że brakiem wyobraźni byłoby trwanie w znanym paradygmacie i udawanie, że możemy działać według sprawdzonych metod.

Niezbędne od tej chwili jest zróżnicowane podejście. Bez tego menedżerowie nie będą w stanie rekrutować ani zatrzymać przy sobie najlepszych pracowników. A co robić, jak to robić i dlaczego? Między innymi właśnie o tym będziemy mówili na warsztacie dotyczącym zarządzania pokoleniami.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Program warsztatu 2x4h

1. Portret pokoleń

  • Tworzenie persony (technika zaczerpnięta z metodologii design thinking)
  • Baby boomers, X, Y i Z
  • Jakie jest każde z pokoleń pod kątem:
  • Wartości
  • Stylu komunikacji
  • Oczekiwań
  • Motywacji
  • Potrzeb wobec przełożonego

2. Stosunek do pracy zdalnej poszczególnych pokoleń

  • Niezależność vs. zależność vs. współzależność
  • Motywacja X, Y, Z ‘ów do pracy zdalnej (dzieci, niezależność, work life balance)
  • On-line czy stacjonarnie – organizacja spotkań i przekazywanie informacji
  • Delegowanie i rozliczanie zadań – samodzielność czy kontrola?
  • Poczucie autonomii (reakcje na zdalne sposoby kontrolowania pracy)
  • Tworzenie platform wymiany wiedzy i doświadczenia – dla kogo?

3. Motywatory, charakterystyczne dla pokoleń, z uwzględnieniem czasu pandemii:

  • Obszar life-work balance (rola rodzica, pracownika w domu, podział zadań i czasu)
  • Wellbeing (z naciskiem na emocje)
  • Poczucie więzi z zespołem i organizacja
  • Empowerment – jak oddawać odpowiedzialność zespołowi
  • Indywidualizowanie nagród
  • Nagradzanie natychmiastowe czy odroczone
  • Dla kogo feedback?

4. Różnorodność jako przewaga

  • Mapa różnorodności zespołu
  • Mocne strony i szanse wynikające z różnorodności
  • Budowanie otwartości na różnorodność w zespole
  • Uczmy się od siebie nawzajem
  • Role grupowe i synergia zespołu

1. Podział na poszczególne pokolenia i portret pokoleń

  • ­Baby boomers, X, Y i Z – etykietowanie vs. przydatny skrót myślowy
  • ­Tworzenie Persony (technika zaczerpnięta z metodologii design thinking)
  • ­Jakie jest każde z pokoleń pod kątem:
    • Wartości
    • Stylu komunikacji
    • Motywacji
    • Potrzeb i oczekiwań
    • Komunikacji
  • ­Mythbusters

2. Konflikt wartości fundamentem różnic międzypokoleniowych

  • ­Gra symulacyjna dotycząca konfliktu wartości
  • ­Rywalizacja czy Współpraca

3. Plusy zespołu wielopokoleniowego

  • ­Mocne strony poszczególnych pokoleń
  • ­Podział zadań i kompetencji
  • ­Jak najlepiej wykorzystać potencjał pracowników
  • ­Zapobieganie konfliktom
  • ­Bazy wiedzy czyli uczmy się od siebie

4. Komunikacja

  • ­Czy istnieje przekaz uniwersalny?
  • ­Jak słyszeć wartości, potrzeby, oczekiwania przedstawicieli pokoleń
  • ­Jak uniknąć barier międzypokoleniowych
  • ­Jak dostosować przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń?

5. Multigeneracyjny poligon menedżerski (format fabuły biznesowej)

  • ­Rozmowa mobilizująca
  • ­Informacja zwrotna (feedback vs. feedforward)
  • ­Podnoszenie standardów pracy
  • ­Zlecanie, delegownaie, rozszerzanie odpowiedzialności
  • ­Budowanie fundamentu zaufania
  • ­Rozmowa egzekwująca
  • ­Exit inteview

6. Motywowanie i budowanie lojalności

  • ­Motywacja 3.0
  • ­Kij czy marchewka?
  • ­W jaki sposób budować lojalność ?
    • Skala przywiązania
    • Skala nastawienia emocjonalnego

7. Obszary konfliktogenne

  • ­Stosunek do pracy
  • ­Punktualność
  • ­Otwartość na feedback
  • ­Chęć uczenia się
  • ­Gotowość do dzielenia się wiedzą
  • ­Zadawanie pytań i prośba o wsparcie
  • ­Poczucie odpowiedzialności…
  • ­Inne

8. „Idzie nowe” czyli jak się przygotować na zmiany?

  • Dobierz marketing rekrutacyjny
  • ­Opowiedz mi o pracy
  • ­Zadbaj o onboarding
  • ­Wspieraj i ucz
  • ­Feedback od razu
  • ­Pokaż mi, dlaczego jestem ważny
  • ­Pokaż sens mojej pracy
  • ­Piłkarzyki? – niekoniecznie

9. Podsumowanie i zakończenie

  • ­Słowo na koniec od trenera
  • ­Podsumowanie uczestników
  • ­Ćwiczenie SSC

1. Podział na poszczególne pokolenia i portret pokoleń

  • ­Baby boomers, X, Y i Z – etykietowanie vs. przydatny skrót myślowy
  • ­Tworzenie Persony (technika zaczerpnięta z metodologii design thinking)
  • ­Jakie jest każde z pokoleń pod kątem:
    • Wartości
    • Stylu komunikacji
    • Motywacji
    • Potrzeb i oczekiwań
    • Komunikacji
  • ­Mythbusters

2. Konflikt wartości fundamentem różnic międzypokoleniowych

  • ­Gra symulacyjna dotycząca konfliktu wartości
  • ­Rywalizacja czy Współpraca

3. Plusy zespołu wielopokoleniowego

  • ­Mocne strony poszczególnych pokoleń
  • ­Podział zadań i kompetencji
  • ­Jak najlepiej wykorzystać potencjał pracowników
  • ­Zapobieganie konfliktom
  • ­Bazy wiedzy czyli uczmy się od siebie

4. Komunikacja

  • ­Czy istnieje przekaz uniwersalny?
  • ­Jak słyszeć wartości, potrzeby, oczekiwania przedstawicieli pokoleń
  • ­Jak uniknąć barier międzypokoleniowych
  • ­Jak dostosować przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń?

5. Multigeneracyjny poligon menedżerski (format fabuły biznesowej)

  • ­Rozmowa mobilizująca
  • ­Informacja zwrotna (feedback vs. feedforward)
  • ­Podnoszenie standardów pracy
  • ­Zlecanie, delegownaie, rozszerzanie odpowiedzialności
  • ­Budowanie fundamentu zaufania
  • ­Rozmowa egzekwująca
  • ­Exit inteview

6. Motywowanie i budowanie lojalności

  • ­Motywacja 3.0
  • ­Kij czy marchewka?
  • ­W jaki sposób budować lojalność ?
    • Skala przywiązania
    • Skala nastawienia emocjonalnego

7. Obszary konfliktogenne

  • ­Stosunek do pracy
  • ­Punktualność
  • ­Otwartość na feedback
  • ­Chęć uczenia się
  • ­Gotowość do dzielenia się wiedzą
  • ­Zadawanie pytań i prośba o wsparcie
  • ­Poczucie odpowiedzialności…
  • ­Inne

8. „Idzie nowe” czyli jak się przygotować na zmiany?

  • Dobierz marketing rekrutacyjny
  • ­Opowiedz mi o pracy
  • ­Zadbaj o onboarding
  • ­Wspieraj i ucz
  • ­Feedback od razu
  • ­Pokaż mi, dlaczego jestem ważny
  • ­Pokaż sens mojej pracy
  • ­Piłkarzyki? – niekoniecznie

9. Podsumowanie i zakończenie

  • ­Słowo na koniec od trenera
  • ­Podsumowanie uczestników
  • ­Ćwiczenie SSC

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Z badnia Clinton Global Initiative University wynika, że pokolenie Y i Z jest wyjątkowo sprawne w obsłudze problemów społecznych. W porównaniu z rodzicami, są bardziej kreatywni (81 do 19%), otwarci (81 do 19%), i innowacyjni (79 do 21% ).

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Lepiej wykorzystany potencjał pracowników
  • Większe zadowolenie i satysfakcja osób zatrudnionych
  • Mniejsza rotacja czyli mniej nieprzewidzialnych zmian
  • Usprawnienie procesu rekrutacji i tym samym możliwość dotarcia do unikalnych kandydatów
  • Konkurencyjność na rynku pracy
  • Wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
  • Wzmocnienie wizerunku organizacji jako miejsca elastycznego i podążającego za trendami
  • Możliwość bycia prekursorem w kształtowaniu nowej kultury organizacyjnej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Zbudowanie swojego wizerunku jako menadżera nowoczesnego i podążającego za trendami
  • Zbudowanie wizerunku szefa elastycznego i otwartego
  • Nabycie unikalnych umiejętności budowania relacji z przedstawicielami różnorodnych grup wiekowych
  • Wyższa wydajność dzięki wykorzystaniu synergii zespołu
  • Lepsze zarządzanie zespołem i osiąganie lepszych rezultatów
  • Możliwość wdrożenia nowoczesnego stylu zarządzania – bycie prekursorem

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Poprawa przepływu wiedzy w zespołach mieszanych
  • Poprawa procesów wewnątrz organizacji
  • Zbudowanie wizerunku organizacji przyszłości
Zarządzanie pokoleniami

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Szkolenie HR Business Partner uczy w jaki sposób budować swoją pozycję w organizacji, w relacji z biznesem, z pracownikami. Warsztat ma formułę mentoringową - uczestnicy otrzymają szereg praktycznych rekomendacji i narzędzi gotowych do wdrożenia. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do roli HR Business Partnera

2024-04-04
04 kwietnia 2024
2024-04-04
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Jak wykorzystać siłę opiniotwórczą pracowników i ich środowiska, aby firma wydawała się atrakcyjna jako pracodawca, przyciągała dobrych specjalistów oraz współpracowników, ograniczała kosztowną fluktuację kadr i jednocześnie budowała pożądaną reputację na rynku? Szkolenia employer branding - zapraszamy.

2024-04-08
08 kwietnia 2024
2024-04-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Według ekspertów zajmujących się współczesnymi organizacjami za dziesięć lat aż 80% pracowników będzie kierowało się tym, czy dana firma ma zbudowaną strategię wellbeingową. Nie podejmą pracy w środowisku organizacyjnym, które nie dba o zadowolenie i potrzeby pracownika

2024-04-09
09 kwietnia 2024
2024-04-09
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.