Poprawność językowa w pismach urzędowych

Poprawność językowa w pismach urzędowych

Poprawność językowa w pismach urzędowych

Szkolenia - efektywność osobista
Nasze mówienie i pisanie nie służy na szczęście tylko prostej komunikacji, ma wiele różnych ważnych funkcji ...”

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy, dlatego tak ważne jest dbanie o prawidłową pisownię. Zapraszamy na kurs z nauki pisania pism urzędowych!

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online
- Wykorzystujemy większość dostępnych technologii do szkoleń online. Używamy oprogramowania Clickmeeting, Zoom, Webex, Microsoft Team.
- Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
- Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
- Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast)

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla osób pracujących na stanowiskach urzędniczych. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie. Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.
 
Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:
  • zasady redagowania pism urzędowych
  • zasady efektywnego pisania
  • poprawność gramatyczna
  • poprawność ortograficzna
  • poprawność interpunkcyjna
  • poprawność fleksyjna
  • poprawność leksykalno-składniowa
  • poprawność tekstowo-stylistyczna
  • poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
  • poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
  • upraszczanie tekstu
  • zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
  • poprawna budowa pism urzędowych
  • zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
  • specyfika pism i tekstów urzędowych
  • formy rozpoczęcia pism urzędowych
  • formy zakończenia pism urzędowych
  • tytułowanie osób
  • zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • językowy savoir vivre

Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla osób pracujących na stanowiskach urzędniczych. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie. Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.
 
Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:
  • zasady redagowania pism urzędowych
  • zasady efektywnego pisania
  • poprawność gramatyczna
  • poprawność ortograficzna
  • poprawność interpunkcyjna
  • poprawność fleksyjna
  • poprawność leksykalno-składniowa
  • poprawność tekstowo-stylistyczna
  • poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
  • poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
  • upraszczanie tekstu
  • zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
  • poprawna budowa pism urzędowych
  • zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
  • specyfika pism i tekstów urzędowych
  • formy rozpoczęcia pism urzędowych
  • formy zakończenia pism urzędowych
  • tytułowanie osób
  • zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • językowy savoir vivre

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wstęp do szkolenia

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
  • Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia


2. Poprawność językowa w pismach urzędowych

  • Specyfika języka urzędowego
  • Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
  • Upraszczanie tekstu
  • Zasady efektywnego pisania
  • Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
  • Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
  • Styl komunikatywny
  • Zasady redagowania pism urzędowych
  • Poprawna budowa pism urzędowych


3. Poprawność językowa w praktyce

  • Gramatyczna
  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)

  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)

  • Fleksyjna
    • Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych

  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)

  • Tekstowo-stylistyczna
    • jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?


4. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie


5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

6. Podsumowanie szkolenia

1. Wstęp do szkolenia

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
  • Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia


2. Poprawność językowa w pismach urzędowych

  • Specyfika języka urzędowego
  • Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
  • Upraszczanie tekstu
  • Zasady efektywnego pisania
  • Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
  • Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
  • Styl komunikatywny
  • Zasady redagowania pism urzędowych
  • Poprawna budowa pism urzędowych


3. Poprawność językowa w praktyce

  • Gramatyczna
  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)

  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)

  • Fleksyjna
    • Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych

  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)

  • Tekstowo-stylistyczna
    • jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?


4. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie


5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

6. Podsumowanie szkolenia

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
4/10 pracowników w firmach powyżej 250 pracowników ma realną potrzebę szkolenia z obszaru rozwoju osobistego (badania PARP).
Szkolenie związane z:
  • poprawność językowa
  • interpunkcja
  • gramatyka
  • ortografia
  • etykieta językowa

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550
tel: 22 266 08 48

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy - multitasking i efektywność osobista.
21 września 2020 -22 września 2020
Warszawa
22 września 2020
Szkolenie online
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.
23 września 2020
Szkolenie online
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z business savoir vivre 'u.
25 września 2020
Warszawa
Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Szkolenie profesjonalny sekretariat dostarcza technik pracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
28 września 2020 -29 września 2020
Warszawa
Pracownicy wielu firm stanęli przed wyzwaniami, jakich większość z nich wcześniej nie doświadczyła. Tłem tej sytuacji jest kryzys środowiskowy wywołany wybuchem pandemii COVID 19.
29 września 2020
Szkolenie online
Pewność siebie pozwala w pełni korzystać z własnych zasobów i talentów. Szkolenie pewność siebie  pozwoli wypracować szereg technik mentalnych i przekonań zwiększających potencjał psychologiczny w tym obszarze. Zapraszamy na kurs pewności siebie!
30 września 2020
Warszawa
Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie - swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM pozwala podnieść efektywność osobistą w jednostce czasu. Zapraszamy na szkolenie zarządzanie czasem.
2 października 2020
Szkolenie online
Szkolenie zarządzanie sobą w czasie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywne wykorzystanie czasu pracy. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracować nowe przekonania proefektywnościowe.
12 października 2020 -13 października 2020
Warszawa
Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!
14 października 2020 -15 października 2020
Warszawa
Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie antystresowe (zarządzanie stresem szkolenie) skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.
15 października 2020 -16 października 2020
Warszawa
Sprawna komunikacja pozwala w pełni wykorzystywać potencjał organizacji. Szkolenie komunikacja w zespole pozwala udrażniać komunikację - zarówno w relacji odbiorczej jak i nadawczej. Narzędzia i techniki do zastosowania od razu po szkoleniu.
26 października 2020 -27 października 2020
Warszawa
Agile jest skuteczną metodyką – względem tradycyjnego podejścia do współpracy i dostarczania wyników. Badania wskazują wzrost efektywności względem klasycznej pracy od 40% nawet do 200%.
1 grudnia 2020 - 2 grudnia 2020
Warszawa
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania kompetencji społecznych w życiu zawodowym i osobistym. Zapraszamy na szkolenie efektywność osobista MBTI® i zarządzanie czasem własnym.
3 grudnia 2020
Warszawa

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy - multitasking i efektywność osobista.
21 września 2020 -22 września 2020
Warszawa
22 września 2020
Szkolenie online
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.
23 września 2020
Szkolenie online
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z business savoir vivre 'u.
25 września 2020
Warszawa
Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Szkolenie profesjonalny sekretariat dostarcza technik pracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
28 września 2020 -29 września 2020
Warszawa
Pracownicy wielu firm stanęli przed wyzwaniami, jakich większość z nich wcześniej nie doświadczyła. Tłem tej sytuacji jest kryzys środowiskowy wywołany wybuchem pandemii COVID 19.
29 września 2020
Szkolenie online
Pewność siebie pozwala w pełni korzystać z własnych zasobów i talentów. Szkolenie pewność siebie  pozwoli wypracować szereg technik mentalnych i przekonań zwiększających potencjał psychologiczny w tym obszarze. Zapraszamy na kurs pewności siebie!
30 września 2020
Warszawa
Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie - swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM pozwala podnieść efektywność osobistą w jednostce czasu. Zapraszamy na szkolenie zarządzanie czasem.
2 października 2020
Szkolenie online
Szkolenie zarządzanie sobą w czasie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywne wykorzystanie czasu pracy. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracować nowe przekonania proefektywnościowe.
12 października 2020 -13 października 2020
Warszawa
Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!
14 października 2020 -15 października 2020
Warszawa
Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie antystresowe (zarządzanie stresem szkolenie) skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.
15 października 2020 -16 października 2020
Warszawa
Sprawna komunikacja pozwala w pełni wykorzystywać potencjał organizacji. Szkolenie komunikacja w zespole pozwala udrażniać komunikację - zarówno w relacji odbiorczej jak i nadawczej. Narzędzia i techniki do zastosowania od razu po szkoleniu.
26 października 2020 -27 października 2020
Warszawa
Agile jest skuteczną metodyką – względem tradycyjnego podejścia do współpracy i dostarczania wyników. Badania wskazują wzrost efektywności względem klasycznej pracy od 40% nawet do 200%.
1 grudnia 2020 - 2 grudnia 2020
Warszawa
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania kompetencji społecznych w życiu zawodowym i osobistym. Zapraszamy na szkolenie efektywność osobista MBTI® i zarządzanie czasem własnym.
3 grudnia 2020
Warszawa
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
Gamma na FBGamma w LN
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji