Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

Szkolenia menedżerskie

Zaangażowanie przeciwdziała zanikowi więzi pracownika z organizacją. Pozwala w pełni wykorzystywać potencjał z zespołu, jest fundamentem właścicielskiej postawy i własnej inicjatywy pracowników oraz innowacyjności. Przynajmniej część menedżerów w pogoni za produktywnością i „dowożeniem wyniku” zapomniała właśnie o tym aspekcie pracy z zespołem.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:

  • Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
  • Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
  • Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
  • Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
  • Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
  • Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym

Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.

Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.

W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.

To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:

  • Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
  • Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
  • Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
  • Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
  • Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
  • Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym

Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.

Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.

W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy  (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.

1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans

  • Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
  • Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
  • Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
  • Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.

2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji

  • Skuteczność ≠ efektywność.
  • Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
  • Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
  • Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
  • Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności

3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej

  • Idea High-Performing Teams
  • Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
  • Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
  • Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji

4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”

  • Las vs  drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
  • Manager i zespół w świecie VUCA
  • Komunikacja w duchu NVC

Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy  (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.

1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans

  • Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
  • Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
  • Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
  • Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.

2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji

  • Skuteczność ≠ efektywność.
  • Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
  • Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
  • Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
  • Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności

3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej

  • Idea High-Performing Teams
  • Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
  • Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
  • Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji

4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”

  • Las vs  drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
  • Manager i zespół w świecie VUCA
  • Komunikacja w duchu NVC

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 50000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
Ponad 4300 menedżerów uczestniczyło w naszych formatach online (warsztaty online, webinary, indywidualne sesje rozwojowe online).
3
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
4
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up).
30 lat badań (Bass & Bass) i wiele analiz wykazały, że przywództwo transformacyjne jest impulsem do poprawy wyników w tym indywidualnych, grupowych i organizacyjnych
Szkolenie związane z:
  • zaangażowanie pracowników
  • zaangażowanie pracowników a praca menedżera
  • zaangażowanie pracowników w czasie pandemii
  • zaangażowanie pracowników – aspekty psychologiczne i organizacyjne
  • VUCA

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • skuteczniejsze łączenie celów biznesu z potrzebami na poziomie zespołowym
    i indywidualnym,
  • potencjał ograniczenia rotacji,
  • usprawnienia w obszarze komunikacji i organizacji pracy,
  • optymalizacja czasu i kosztów związanych z tempem adaptacji pracowników w zmianach,
  • efektywniejsze wykorzystanie zasobów kadrowych.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zwiększenie umiejętności zarządzania zasobami kadrowymi zorientowane na efekty,
  • przełamywanie barier i oporów w relacjach pomiędzy liderem a zespołem oraz pomiędzy członkami zespołu,
  • wzmacnianie relacji w zespole przez koncentrację na współdziałaniu oraz wymianie wiedzy,
  • budowanie angażującego środowiska pracy,
  • wzmacnianie umiejętności budowania na różnorodności doświadczeń i perspektyw.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • tworzenie angażującego środowiska pracy przez wzmacnianie poczucia współodpowiedzialności,
  • potencjał optymalizacji czasowej i kosztowej w projektach (efektywne spotkania, skuteczniejsze rozwiązywanie problemów)
  • lepsza (bardziej otwarta) komunikacja,
  • stymulacja kadry do poszukiwania twórczych rozwiązań,
  • zwiększenie uważności i wrażliwości na informację zwrotną – zarówno po stronie przełożonych, jak i członków zespołów
Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550


biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.
2021-09-29
29 września 2021 -30 września 2021
2021-09-30
Szkolenie online Szkolenie online
Silne emocje, zachwiane poczucie bezpieczeństwa prowadzą do zjawiska tzw. impasu w pracy. Pracownicy koncentrują się wtedy wyłącznie na wykonywaniu zleconych zadań. Zamknięty krąg trybu przetrwania wymaga pracy menedżerskiej właśnie z emocjami zespołu – pomocy w zrozumieniu ich, przepracowaniu i wykorzystaniu powstałej w ten sposób energii w konstruktywny sposób.
2021-10- 4
4 października 2021 - 5 października 2021
2021-10- 5
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu (online)
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.
2021-10- 7
7 października 2021 - 8 października 2021
2021-10- 8
Szkolenie online Szkolenie online
7 października 2021 - 8 października 2021
Warszawa

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.
2021-09-29
29 września 2021 -30 września 2021
2021-09-30
Szkolenie online Szkolenie online
Silne emocje, zachwiane poczucie bezpieczeństwa prowadzą do zjawiska tzw. impasu w pracy. Pracownicy koncentrują się wtedy wyłącznie na wykonywaniu zleconych zadań. Zamknięty krąg trybu przetrwania wymaga pracy menedżerskiej właśnie z emocjami zespołu – pomocy w zrozumieniu ich, przepracowaniu i wykorzystaniu powstałej w ten sposób energii w konstruktywny sposób.
2021-10- 4
4 października 2021 - 5 października 2021
2021-10- 5
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu (online)
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.
2021-10- 7
7 października 2021 - 8 października 2021
2021-10- 8
Szkolenie online Szkolenie online
7 października 2021 - 8 października 2021
Warszawa

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.