Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete

Zaangażowanie przeciwdziała zanikowi więzi pracownika z organizacją. Pozwala w pełni wykorzystywać potencjał z zespołu, jest fundamentem właścicielskiej postawy i własnej inicjatywy pracowników oraz innowacyjności. Przynajmniej część menedżerów w pogoni za produktywnością i „dowożeniem wyniku” zapomniała właśnie o tym aspekcie pracy z zespołem.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:

  • Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
  • Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
  • Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
  • Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
  • Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
  • Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym

Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.

Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.

W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.

To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:

  • Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
  • Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
  • Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
  • Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
  • Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
  • Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym

Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.

Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.

W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy  (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.

1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans

  • Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
  • Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
  • Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
  • Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.

2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji

  • Skuteczność ≠ efektywność.
  • Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
  • Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
  • Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
  • Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności

3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej

  • Idea High-Performing Teams
  • Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
  • Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
  • Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji

4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”

  • Las vs  drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
  • Manager i zespół w świecie VUCA
  • Komunikacja w duchu NVC

Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy  (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.

1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans

  • Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
  • Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
  • Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
  • Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.

2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji

  • Skuteczność ≠ efektywność.
  • Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
  • Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
  • Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
  • Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności

3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej

  • Idea High-Performing Teams
  • Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
  • Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
  • Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji

4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”

  • Las vs  drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
  • Manager i zespół w świecie VUCA
  • Komunikacja w duchu NVC

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • zaangażowanie pracowników
  • zaangażowanie pracowników a praca menedżera
  • zaangażowanie pracowników w czasie pandemii
  • zaangażowanie pracowników – aspekty psychologiczne i organizacyjne
  • VUCA

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • skuteczniejsze łączenie celów biznesu z potrzebami na poziomie zespołowym
    i indywidualnym,
  • potencjał ograniczenia rotacji,
  • usprawnienia w obszarze komunikacji i organizacji pracy,
  • optymalizacja czasu i kosztów związanych z tempem adaptacji pracowników w zmianach,
  • efektywniejsze wykorzystanie zasobów kadrowych.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zwiększenie umiejętności zarządzania zasobami kadrowymi zorientowane na efekty,
  • przełamywanie barier i oporów w relacjach pomiędzy liderem a zespołem oraz pomiędzy członkami zespołu,
  • wzmacnianie relacji w zespole przez koncentrację na współdziałaniu oraz wymianie wiedzy,
  • budowanie angażującego środowiska pracy,
  • wzmacnianie umiejętności budowania na różnorodności doświadczeń i perspektyw.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • tworzenie angażującego środowiska pracy przez wzmacnianie poczucia współodpowiedzialności,
  • potencjał optymalizacji czasowej i kosztowej w projektach (efektywne spotkania, skuteczniejsze rozwiązywanie problemów)
  • lepsza (bardziej otwarta) komunikacja,
  • stymulacja kadry do poszukiwania twórczych rozwiązań,
  • zwiększenie uważności i wrażliwości na informację zwrotną – zarówno po stronie przełożonych, jak i członków zespołów
Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-04-10
10 kwietnia 2024 - 11 kwietnia 2024
2024-04-11
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Fundamenty 3 języków doceniania - Istnieją różne sposoby komunikowania doceniania, Każda konkretna osoba będzie ceniła określony język bardziej niż inny, Docenianie jest najbardziej skuteczne, jeśli jest wyrażone w języku preferowanym przez odbiorcę, Komunikaty doceniające, formułowane niewłaściwym językiem mają niską bądź zerową skuteczność, Menedżerowie zdradzają tendencję do używania tych języków doceniania, które sami preferują, zamiast dopasowywać docenienie do preferencji pracownika.

2024-04-17
17 kwietnia 2024 - 18 kwietnia 2024
2024-04-18
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.