W zespole rozproszonym milczenie nie jest złotem, jest dla niego zabójcze
Zespoły rozproszone to codzienność wielu firm. Mimo coraz doskonalszych narzędzi do komunikacji i zarządzania projektem wirtualna współpraca i kierowanie zespołem rozproszonym to wciąż wyzwanie. Szkolenie uczy jak pracować w zespole rozproszonym, by skorzystać z wszystkich benefitów pracy zdalnej.
Większość firm na całym świecie oferuje możliwość zdalnej współpracy a dla pracowników często jest to rozwiązanie bardziej motywujące niż dodatkowy płatny urlop. Co drugi Polak chciałby pracować zdalnie. Dziś korzystają z tego rozwiązania głównie międzynarodowe firmy i branża IT.
Wielu managerów ma wciąż wątpliwości, co do rzeczywistej efektywności wirtualnych zespołów i obawia się wyzwań, jakie niesie za sobą praca zdalna i zarządzanie rozproszonym zespołem. Podstawowe zastrzeżenia to brak możliwości kontroli pracownika, znajdującego się poza biurem oraz trudności w zbudowaniu relacji i zaufania w wirtualnym teamie.
Doświadczenie z biura nie zawsze znajduje zastosowanie w zarządzaniu pracownikami, z którymi kontakt jest ograniczony. Kierowanie zespołem rozproszonym ma swoją unikalną specyfikę i wymaga zmiany sposobu myślenia i działania.
Celem szkolenia "Zarządzanie wirtualnym zespołem" jest zdobycie wiedzy, wzmocnienie kompetencji i umiejętności oraz opanowanie narzędzi w zakresie:
Szkolenie rozwija następujące kompetencje:
1500 zł/os.
1. Zespoły rozproszone
2. Czym się różni wirtualne biuro od klasycznego?
3. Kluczowe kompetencje do pracy zdalnej
4. Technologia to nie wszystko - organizacja pracy zespołu rozproszonego
5. Najważniejsi są ludzie - budowanie relacji i zaufanie w zespole rozproszonym
6. Komunikacja w zespole rozproszonym - specyfika
7. Narzędzia do zdalnej współpracy i jak z nich korzystać
1500 zł/os.
Trenerka z doświadczeniem w obszarze współpracy międzysektorowej, zarządzania zespołem rozproszonym, CSR, kompetencji międzykulturowej, komunikacji, zarządzania różnorodnością i zarządzania pokoleniami i kompetencji przyszłości. Doświadczenie w zarządzaniu zespołem rozproszonym zdobywa, pełniąc od 2012 roku funkcję wiceprezesa Fundacji WrOpenUp, realizującej międzysektorowy projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, oparty na wirtualnej współpracy i wolontariacie kompetencyjnym międzynarodowego zespołu pracowników globalnych korporacji (IBM, Google, UBS, Nokia, HP, Volvo, Credit Suisse itp.). Projekt obejmuje m.in. organizację i prowadzenie warsztatów dla uczniów, nauczycieli, dziennikarzy, organizację konkursu dla szkół, eventów, spotkań a także wypraw edukacyjnych w Polsce i na świecie. Autorka publikacji z zakresu komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. Współorganizatorka i panelistka Konferencji Laboratorium Odpowiedzialnego Biznesu. Trenerka w projekcie Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, kształcącym kompetencje cyfrowe i umiejętności wirtualnej współpracy u nauczycieli i uczniów. Dziennikarka w branżowym czasopiśmie dla pracowników ochrony zdrowia "Służba Zdrowia". Wykładowca współpracujący z takimi uczelniami, jak Uniwersytet SWPS, Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Wyższa Szkoła Bankowa.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Firma „GAMMA” w pełni wywiązuje się ze swoich zobowiązań, jest elastyczna we współpracy i otwarta na informację zwrotną od klienta.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji - od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300