Przyszłość należy do tych, którzy przygotowują się na nią dzisiaj

Siła i Odporność Menedżera - Trening Siły i Odporności Psychicznej

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

Odporność i wytrwałość, otwartość na zmiany, umiejętność kontroli emocji i skuteczne zarządzanie stresem to umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie biznesowym. Dla menedżerów chcących poznać sztukę wytrwałości i kontroli emocji szkolenie to będzie idealnym rozwiązaniem.

IDEA SZKOLENIA

Odporność i wytrwałość, otwartość na zmiany, umiejętność kontroli emocji i skuteczne zarządzanie stresem to umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie biznesowym.

Z badań Extendent DISC wynika, że to polscy a nie japońscy pracownicy są jednymi z najbardziej zestresowanych na świecie. Wskaźnik napięcia wśród Polaków jest zdecydowanie wyższy niż u pracowników z innych krajów świata. W obliczu tych danych odporność psychiczna nabiera na znaczeniu, ponieważ  poprawia umiejętność radzenia sobie z wielością zadań, wymaganiami, i szybkim tempem pracy.

Większość z nas nie lubi stresu i życia pod presją, jednak nasza zawodowa codzienność pełna jest nieprzyjemnych sytuacji i chwil, kiedy zmagamy się z różnymi naciskami czy wyzwaniami, które wydają się przekraczać nasze możliwości.

Badania Amerykańskich i Brytyjskich psychologów udowodniły, że odporność psychiczna jest kluczem do sukcesu i daje aż 25% różnicy w wydajności między poszczególnymi osobami. Odpowiada za to w jaki sposób radzimy sobie ze stresem, presją i wyzwaniami bez względu na sytuację.

Wysoki poziom odporności to m.in umiejętność utrzymania pozytywnego nastawienia w działaniu, skupienia na aktualnym zadaniu i nieuleganie rozproszeniu. To również zdolność i chęć do poszukiwania nowych rozwiązań pomimo braku sukcesu, powstrzymanie się od wymówek, narzekania i kontynuowanie tego co się robi pomimo napotykanych trudności.

To otwartość na zmiany, branie odpowiedzialności za swoje działania, wysokie zaangażowanie, pewność siebie w relacjach z innymi ludźmi i dobre samopoczucie. Dla osób chcących rozwijać swoją otwartość na zmiany szkolenie Siła i Odporność Menedżera będzie idealnym rozwiązaniem.

Lider, który wspiera pracownika w jego rozwoju odporności psychicznej buduje sobie bardziej efektywny zespół. Drugi aspekt to odporność psychiczna samego Lidera. Tutaj badania pokazują, że lider z wyższymi wynikami poziomu odporności psychicznej jest Liderem skutecznym w różnych obszarach jego menadżerskich obowiązków.

Naukowy model odporności psychicznej 4C opracowany przez badaczy i psychologów: Petera Clougha oraz Keitha Earlea, opiera się na czterech filarach: poczucie kontroli, chęć do podejmowania wyzwań, pewność siebie i zaangażowanie.

Odporność psychiczna jest cechą plastyczną, można ją budować i wzmacniać, niezależnie od tego, jaki jest jej bazowy poziom. Aby rozwijać tą cechę, kluczowa jest samoświadomość, refleksja i spojrzenie na siebie z innej perspektywy.

Diagnozę poziomu odporności umożliwia narzędzie MTQ48 i jest to wstęp do opracowania planu rozwojowego i strategii pracy nad konkretnymi umiejętnościami.

Jednym z najlepszych podejść rozwoju odporności psychicznej jest uczenie się w działaniu, które obejmuje 6 komponentów: pozytywne myślenie, wizualizacja, kontrola strachu, kontrola skupienia uwagi, wyznaczenie celów i samoocena. I te umiejętności rozwijają uczestnicy podczas szkolenia.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Szkolenie związane z:
  • zarządzanie emocjami szkolenie
  • otwartość na zmiany szkolenie
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA


Przed szkoleniem uczestnicy zostaną poproszeni o wypełnienie kwestionariusza MTQ48 Siły i Odporności psychicznej. Na podstawie udzielonych odpowiedzi zostaną wygenerowane raporty rozwojowe dla uczestników, które otrzymają na szkoleniu i będą podstawą do zaplanowania ścieżki rozwoju w poszczególnych obszarach Odporności Psychicznej.

1. Wprowadzenie

  • Ja Menedżer - Z czym się mierzę?
    • Oczekiwania, Wyzwania, Rzeczywistość

2. MÓZG I STRES

  • Czym jest stres? (eustres, dystres - nie taki stres straszny).
  • Symptomy stresu.
  • Wpływ stresu na codzienne zachowanie i funkcjonowanie człowieka.
  • Identyfikacja głównych stresorów w otoczeniu zawodowym, osobistym Menedżera.
  • Zdarzenia krytyczne – analiza skali Holmsa/Rahe’a określająca wielkość stresu.
  • Techniki redukujące stres i napięcie.

3. Odporność Psychiczna Wprowadzenie do modelu 4C

  • Menedżer silny i odporny psychicznie.
  • Menedżer wrażliwy.
  • Czym jest Odporność Psychiczna i dlaczego jest ważna? (historia i definicja).
  • Model 4C Odporności Psychicznej (4 filary odporności psychicznej).
  • Odporność psychiczna jako kluczowy czynnik efektywności Menedżera i jego zespołu.
  • Czy i jak można rozwijać Odporność psychiczną?

4. KONTROLA

  • Poczucie wpływu na własne życie / poczucie sprawczości
    • proaktywność Menedżera
  • Kontrola emocji
    • Inteligencja emocjonalna a odporność psychiczna

5. ZAANGAŻOWANIE

  • Wyznaczanie celów
  • Wytrwałość w dążeniu do realizacji zadań
  • Czas w biznesie
    • Zarządzanie własną energią.
    • Pułapki czasowe - jak ich unikać?
    • Koncentracja na zadaniu
    • Perfekcjonizm i prokrastynacja a skuteczność realizacji zadań.
  • Metody wspierające zaangażowanie Menedżera.

6. WYZWANIA

  • Podejście dozmianinowychdoświadczeń               
    • Menedżer nastawiony na trwałość
    • Menedżer nastawiony na rozwój
  • Drabina pozytywnego myślenia (autorefleksja nastawienia).
  • Niepowodzenia i przeszkody – jak sobie z nimi radzić?
  • Jak z sukcesu i porażki wynieść lekcję dla siebie?

7. PEWNOŚĆ SIEBIE

  • Pewny siebie Menedżer - czyli jaki?
  • Pewność siebie w relacjach interpersonalnych
    • Skuteczna komunikacja
    • Udzielanie informacji zwrotnej
    • Asertywność Menedżera                               
  • Wiara we własne umiejętności                   
  • Moja Samoocena i krytyk wewnętrzny i ich wpływ na wiarę we własne możliwości

8. MÓJ POZIOM ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ

  • Mój poziom Siły i Odporności Psychicznej.
  • Co z tego wynika? (wpływ na moją wydajność, zachowanie, samopoczucie i wpływ na ludzi).
  • Menedżer silny i odporny psychicznie (pożądany poziom na skali zaangażowania, kontroli, wyzwań i pewność siebie).
  • Budowanie indywidualnej strategii i planu działania wzmacniania i rozwijania Odporności Psychicznej.
  • Siła i odporność psychiczna jako umiejętność zarządzania sobą i innymi - jak ją doskonalić i rozwijać?

Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
Mój plan na sukces - ustalenie indywidualnego planu działania wzmacniającego Siłę i Odporność Psychiczną Menedżera.

Metody szkoleniowe:
Szkolenie oparte jest na autodiagnozie, ćwiczeniach indywidualnych, dyskusji moderowanej, mini-wykładzie, pracy w grupach i wymianie doświadczeń.

Podczas warsztatów wykorzystywany jest:

  • Model 4C Siły i Odporności psychicznej (oraz raport indywidualny uczestnika i grupy na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu MTQ48 Siły i Odporności psychicznej).
  • Metoda Points of You™ to praca z obrazem, słowem, pytaniami otwartymi i metaforą. Pozwala wyjść poza dotychczasowy, utarty sposób myślenia i dostrzec nowe rozwiązania i perspektywy.
  • Model Insights Discovery – pozwala zrozumieć zachowania swoje i innych ludzi oraz tak je modyfikować aby przyniosło to maksymalne korzyści.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Dostarczenie wiedzy w zakresie teorii odporności psychicznej i jej wpływu na organizację.
  • Ocena potencjału pracowników, zaplanowanie ścieżki rozwoju, zapewnienie lepszego rozwoju talentów.
  • Zwiększenie poziomu zaangażowania i zadowolenia pracowników.
  • Poprawa komunikacji.
  • Zmniejszenie absencji i wypalenia zawodowego.
  • Wzrost efektywności pracy pracowników oraz jakości podejmowanych decyzji.
  • Wzmocnienie wizerunku firmy jako pracodawcy, który dba o odporność psychiczną pracownika i poczucie dobrostanu.
  • Większa efektywność pracy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Rozwój samoświadomości Menedżera (jego mocnych stron i obszarów do rozwoju).
  • Umiejętność wykorzystania w praktyce narzędzi i metod wzmacniających odporność psychiczną.
  • Lepsze radzenie sobie ze stresem, wyzwaniami i presją czasu.
  • Większa pewność siebie i poczucie sprawczości.
  • Podejmowanie wyzwań z odwagą, angażowanie się w nowe projekty i poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju.
  • Poprawa samopoczucia i zadowolenia.
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami.
  • Poprawa jakości pracy swojej i podwładnych.
  • Zwiększony poziom zaangażowania własnego Menedżera i jego i zespołu.
  • Większa skuteczność w realizacji codziennych obowiązków i celów.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Zwiększony poziom zaangażowania.
  • Większa skuteczność w realizacji codziennych obowiązków i celów.
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami.
  • Poprawa jakości pracy.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres i.zietkowska@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Siła i Odporność Menedżera - Trening Siły i Odporności Psychicznej

Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
Firma
Osoba prywatna
* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 850zł/os.
Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

Warunki zgłoszenia

  1. Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000762160 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
  2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
  3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
  4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
  5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
    a) lista uczestników będzie już zamknięta,
    b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
  6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
  7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
  8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
  9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
  10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
  11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
  12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
  13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
  14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
  15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.)., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

zobacz najbliższe szkolenia.
2020-02-20
20 lutego 2020 -21 lutego 2020
2020-02-21
Warszawa Warszawa
30 marca 2020 -31 marca 2020
Wrocław
Modele przywództwa zakładają, że  podstawową metod wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany przez  podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu menedżera / lidera.
2020-02-24
24 lutego 2020 -25 lutego 2020
2020-02-25
Warszawa Warszawa
23 kwietnia 2020 -24 kwietnia 2020
Wrocław
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim.
2020-03- 3
3 marca 2020 - 4 marca 2020
2020-03- 4
Warszawa Warszawa
Celem szkolenia jest wskazanie najskuteczniejszych rozwiązań, które są możliwe do zaimplementowania w konkretnej firmie. Szkolenie będzie miało w dużej mierze charakter praktyczny, każdy z modułów zawiera ćwiczenia warsztatowe.
2020-03-26
26 marca 2020 -27 marca 2020
2020-03-27
Warszawa Warszawa
18 maja 2020 -19 maja 2020
Wrocław
Drogi uczestniku. Mam nadzieję, że jesteś po pierwszej części warsztatu „Wczoraj kolega, dziś przełożony” i od naszego poprzedniego spotkania intensywnie wdrażasz wszystkie poznane techniki. Szkolenie skuteczny menedżer jest uzupełnieniem wiedzy z zakresu zarządzania zespołem.
2020-03-31
31 marca 2020 - 1 kwietnia 2020
2020-04- 1
Warszawa Warszawa
Badanie Gallupa wskazało, że każdy z nas ma 5 kluczowych talentów ze zbioru 34. Poznaj własne talenty i zacznij zarządzać, organizować pracę, komunikować się eksploatując swoje mocne strony. Zapraszamy na szkolenie zarządzanie talentami wg Gallupa.
2020-04- 2
2 kwietnia 2020
2020-04- 2
Warszawa Warszawa
Marka jest połączeniem naszego obrazu i reputacji. Zbudowana na solidnych fundamentach sztuki dyplomacji, daje nam przewagę konkurencyjną, sygnalizuje podejście organizacji do zasad, umacnia markę organizacji, w której pracujemy i wzmacnia nasz autorytet.
2020-04-15
15 kwietnia 2020 -16 kwietnia 2020
2020-04-16
Warszawa Warszawa
Modele przywództwa zakładają, że podstawową metodą wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu lidera grupy.
2020-04-20
20 kwietnia 2020 -21 kwietnia 2020
2020-04-21
Warszawa Warszawa
Podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja menedżerska. Zaangażowany pracownik w pełni korzysta ze swoich talentów, jest efektywny czerpiąc satysfakcję z pracy. Szkolenie recognition z motywowania i angażowania korzysta ze współczesnych narzędzi dostosowanych do dzisiejszych oczekiwań pracowników.
2020-04-20
20 kwietnia 2020 -21 kwietnia 2020
2020-04-21
Warszawa Warszawa
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe pracuje na postawach i dostarcza współczesnych rozwiązań menedżerskich.
2020-04-21
21 kwietnia 2020 -22 kwietnia 2020
2020-04-22
Warszawa Warszawa
Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Kompetencja międzykulturowa ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych, jednak wymaga zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
2020-04-27
27 kwietnia 2020 -28 kwietnia 2020
2020-04-28
Warszawa Warszawa
Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Obecnie nazwa vuca nawiązuje do chaotycznej specyfiki rzeczywistości, z którą mierzą się menadżerowie, zarządzający w „dekadzie piekła”, jak nazywa współczesność biznesową Time Magazin.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
FBLn
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.